tuurlijk word hij hyper... hij krijgt aandacht... hij moet het wel leren... hij zal wnel genoeg de link door krijgen dat hij van jou bij goed gedrag aandacht krijgt en bij slecht gedrag niet... Maar je oet wel volhouden...
dat bijten in handen is gewoon een volgende stap. En ik wil je niet bang maken, maar de stap daarna zou wel eens kunnen zijn dat als hij totaal geen aandacht krijgt van iedereen, maar ziet dat dat kind het wel van iedereen krijgt, dat zijn agressie straks tegen het kind geuit gaat worden. Sommige honden hebben het heel erg. Mijn ouders hebben vanuit de dierenbescherming een goede tien jaar terug een twee jaar oude bernersene hond gekregen ter opvang. Het dier was hun kindje, totdat ze een echt kindje kregen, toen moest de hond de garage in... Hij kreeg zo een hekel aan het kind omdat die zijn plaats had ingenomen... en uiteindelijk heeft hij het kind dus twee keer gebeten. Toen mocht hij helemaal niet meer in huis en moest hij weg. Mijn ouders vinden hem op, maar waren er al snel achter dat hij niet herplaatst kon worden omdat het een jaloerse gevaarlijke hond was. Dus we hebben hem zelf gehouden en hem gewoon zijn ding laten doen. gewoon met rust gelaten en af en toen een flinke knuffel. Hij is altijd blijven grommen en heeft mij ook nog eens in mijn arm gebeten. Maar die hond die wat totaal verpest. Twee jaar geleden was hij hd zo erg dat we hem hebben moeten laten inslapen...
Mijn punt was dus... het ontnemen van aandacht kan een hond om verkeerde gewoontes brengen. Niet met opzet, maar het is een roedeldier en wil gewoon aandacht. Wanneer hij buitengesloten word dat zal hij die aandacht opeisen en dat kan behoorlijk uit de hand lopen. Het is duidelijke een dominante hond die bij jou en die zal niet snel zijn plek opgeven. Dus het beste is nu te zorgen dat hij iig bij jou weet wat zijn plek is... je vind hem lief, leuk en aardig als jij dat bepaald en de rest moet hij gewoon netjes zich met zijn eigen zaken bemoeien. Wanneer hij door krijgt dat jij bepaald wanneer hij aandacht krijgt dan zal hij nog steeds bij elk beetje aandacht hyper worden omdat hij zo blij is ermee, maar daarna weer rustig worden, want hij weet dan dat dat de enigste manier is om weer aandacht van je te krijgen.