Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Vlees is goed voor erbij, maar het bestaat grotendeels uit water. Wat wel heel goed is voor extra vocht voor de nieren! Hier krijgen ze dus ook altijd vlees naast de brokjes.
Brokjes kun je gewoon in de dierenwinkel halen, ga dan voor een premiummerk. Is in aanschaf duurder, maar je hebt er minder van nodig zodat het toch een beetje op hetzelfde neerkomt. En dan brokjes gewoon de hele dag door geven, zodat ze permanent beschikbaar zijn. Het kan best dat ze veel brokjes nodig heeft, maar zolang ze niet te dik word, mag ze daarvan eten zoveel ze wil.
Als het echt buiten proporties is, ga dan idd de schildklier even na laten kijken, en het bloed laten onderzoeken...
KimH schreef:Ik voer mijn katten ( 5 mdn oud) blik en brokjes, het merk brokjes heb ik Royal Canin. Daar zitten de goede voedingstoffen in. In aanschaf iets duurder (zak € 18,95) Maar als je uit rekent met ander voer ben je uiteindelijk goedkoper uit. Ik beveel het echt aan het is supervoer! Heeft je kat bij het eerdere adres weinig te eten gehad? Het kan ook een soort van trauma zijn, dat ze bang is om te weinig te krijgen zeg maar. Ik wens je veel succes!!
groetjes Kim
LoveRico schreef:En ik hoorde laatst (op het nieuws geloof ik) dat brokjes alleen, ook niet goed zijn. Daar zouden ze ook weer afwijkingen van kunnen krijgen omdat dan het spijsverteringsstelsel te weinig zou doen, omdat het toch vleeseters blijven.