Langoor op oorlogspad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Langoor op oorlogspad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:46

.... Ben me zojuist doodgeschrokken. Nu weten mijn mederuitervrienden dat ik niet echt een rattenheld ben... Bij ieder bewegent object ik gillend de stal uit ren. MUIS MUIS Bloos . Wat later een dwarrelend blaadje schijnt te zijn. Herfst is weer begonnen dus deze reactie komt bijna dagelijks voor. Ben zeer op m'n hoede en inspecteer al stampvoetend de stal voordat ik daadwerkelijk naar binnenloop. Zo hebben die verschrikkelijke hoopjes muis de tijd om weg te schieten en ik me geen zorgen hoef te maken dat ik maar een glimp van ze opvang.

Vandaag dus weer m'n ritueel uitgevoerd en op hoop van zegen m'n stalletje betreden (sjonge het rijmt ook nog). Denk dat ik toch m'n recordpoging 'gil weg voor de muis vluchtweg' heb overtroffen qua tijd. Sjesus, bijna languit lag ik in 't gras. EEN MEGA MUIS!...

Uhhh, konijn komt vrolijk uit m'n stal springen. Hoe komt dat beest in hemelsnaam hier? Had gisteren wel wat zien springen in m'n wei maar dacht dat 't de kat van de buurman was. Nee echt... een konijn. Zwart met een witte pluimstaart en een bruine streep op de rug.
Toch wel heel schattig, dat ik daar van geschrokken ben.... Ach gut .

ps. Dus wie er nog een konijn zoekt. Gratis afhalen (uhh vangen), PM me even!

Marijkjuh

Re: Langoor op oorlogspad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:05

Hahahaha, volgens mij hebben je stalgenoten zich helemaal doodgelachen Nagelbijten / Gniffelen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:36

-> BB

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 23:39

... woeps sorry, had 'm verkeerd geplaatst.

Het vervolg....

Aangezien Langoor net zo erg geschrokken was als mij en 't hazepad gekozen had, kwam vanmiddag tot grote verbazing van m'n paard, de Langoor weer tevoorschijn. Heb er dus officieel een nieuw staldier bij. Maar ja hoe vang je langoren? Deze brute graslustige beestjes laten zich helaas niet zo makkelijk pakken. Het bokt niet, maar is razendsnel en met dat witte wipstaartje wel makkelijk te volgen, maar toch, kan m niet bijhouden. Mijn conditie is niet 'je van het' maar een konijn vangen moet toch nog wel te doen zijn?

Na 15 minuten achter het langoortje hebben aangelopen.... 5x het weiland rond, achter de stal door.... over de poetsplaats onder paarden benen door (Ja, dat was even schrikken voor 't paardje, wat was dat nu?) Dus daarna achter konijn EN dol paard aan.... Heb ik 't maar opgegeven. Misschien kan ik dat beestje morgen op de gevoelige plaat vastleggen...

Heeft er verder nog iemand tips hoe je een knijnenbijn vangt? Alles is welkom.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 07:48

Misschien kan je het konijn lokken met een broodje of wortel ofzo

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:11

Heeey!
Ik zou hem met voer in je stal lokken en daar opsluiten ... Dan een grote doos of transportkistje voor je stal leggen en deur openen, zodat als hij wil vluchten, meteen de doos in spurt Knipoog.
Succes!
Gr.
Naatje

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:31

Je kunt het konijn het beste ergens in jagen bijv. opstelling maken en daarheen jagen. Probeer ook met meerdere personen zijn mits het lukt.
Is het een grote of een kleine?

Als je de eigenaar niet kunt achterhalen hoor ik het graag ben nog op jacht naar leuke hangoortjes Haha!