cane corso eigenaren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

letziforevr

cane corso eigenaren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:39

ik vroeg me af of er hier ook mensen op bokt zitten die een cane corso hebben.
mijn vriend en ik vinden dit geweldige honden,helaas zie je ze bijna nooit!

letziforevr

Re: cane corso eigenaren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:54

helemaal niemand????

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:45

Eventjes gegoogled, en kvind het erg leuke honden. Maar volgens mij net iets te sterk voor mij, Kkan mijn Border Collie al niet houden Clown

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:38

bij ons in de buurt loopt er eentje rond. een grijze teefje. Die is 1 jaar en paar maanden. Ze speelt ook met onze hond en ze is heel erg lief

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 23:29

miekelover schreef:
bij ons in de buurt loopt er eentje rond. een grijze teefje. Die is 1 jaar en paar maanden. Ze speelt ook met onze hond en ze is heel erg lief

ow wat leuk!!
wij gaan verhuizen volgend jaar en omdat ik aan huis ga werken zitten we er over te denken om dan een pup aan te schaffen.
mijn vriend zou graag een zwarte willen en ik een grijze!
dus dat wordt nog wat Tong uitsteken
voorlopig blijf ik lekker surfen over de websites!! Haha!
en genieten van de hond van mijn ouders (kruising labrador/golden)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 03:23

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:26

super dank je!
ga gelijk even kijken Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:39

kenDE het ras niet Knipoog even gekeken; idd erg mooie honden! hoe heet jullie hond? Lachen

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:36

Hallo ik heb 2 cane corso s 1 van bijna 9 en 1 van 5!!!superras en hier zie je ze veel trouwens!!!!!!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:38

oh ja hierbij een link van de oudste www.canecorso.nl en dan x-plodes boy bij reuen opzoeken zal even recente foto s maken van beide!!!!!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:49

ik heb een jaar stage gelopen ( 1 kee rin de week) bij mensen die cane corso's fokken. geweldige honden!! wel heel druk, maar goed..die kwamen ook niet veel uit huis dan, maar echt superlief en gek Haha!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:57

Ja ,das wel een fout die meer fokkers maken het zijn echt ook buiten honden,je kan ze best in huis hebben,heb ik ook
Maar als je ze fokt moet je veel ruimte hebben zodat ze veel buiten kunnen zijn en kunnen spelen.
Ik heb wel gehoord van mensen op een flat die de honden fokte naja sorry maarre dat kan 1 keer,maar niet als je meerdere honden hebt veels te weinig ruimte,worden de honden knettergek,van hun zelf zijn ze namelijk super relaxt in huis mits ze hun beweging krijgen!!

Voor een goede rasbeschrijving ook op bovenstaande link klikken ,de honden zijn namelijk superrelaxt in huis en het verre van druk,tenzij je met ze speelt natuurlijk!!!!

http://www.mijnalbum.nl/Album=BR8JM67K kindje van mijn oudste!!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 10:39

bedankt voor jullie reacties!!
brendalevita,je hebt pm Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:43

Mij zei die naam ook niets...tot ik bij het googlen de naam Molosser tegenkwam. Valt hij niet onder de categorie gevechtshonden?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:05

Cassidy Ja klopt tis een molosser daar valt het onder,en idd onder gevechtshond tegewoordig worden veel rassen er onder gezet!!!
Het is gewoon een terrein bewaker uit italie afkomstig die de landerijen en erfgoeden bewaakte ,die stempel van gevechtshond bezorgt mij rechtopstaande haren,de mens maakt en breekt de opvoeding namelijk!!!!!!!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:06

Ik had er nog nooit van gehoord maar heb net even op de site gekeken. Wat een prachtige honden!!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:07

ik heb een Cane corso, erg leuke honden, MAAR je moet er wel verstand van hebben om zo`n hond te houden.
Het zijn enorm trouwe en lieve honden, maar levensgevaarlijk als je er niet mee om kunt gaan. maar ja dat geldt eigenlijk voor alle honden.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:16

cavaletti @ Daar heb je helemaal gelijk in!!zijn niet de makkelijkste honden ze hebben een consqent baasje nodig!!
Ook niet te vergeten is de bloedlijn en de fokker en zeker de omgeving van de fokker waarin de pups opgroeien van veel belang,bij het vormen van karakter!!

Ik heb 1 afkomstig uit italie oude generatie,en 1 die hier is gefokt de huidige generatie ook daar zit veel verschil in!!

http://www.mijnalbum.nl/Album=FAC4PJRY de jongste levita( in het rijtje op zijkant helemaal onderaan)
http://www.mijnalbum.nl/Album=6M4T8FED de oudste
http://www.mijnalbum.nl/Album=6M4T8FED ook de oudste boy

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 23:26

het is een ras waar je heel veel plezier aan kan beleven mits je er genoeg tijd,energie en liefde in steekt,maar dat geldt idd voor alle honden...
dit zijn honden met een will to please,vriendelijk naar mens en dier,vrolijk veel heeeel veeeel energie en een kopje koffie aanbieden aan ongenodigde gasten zit er niet in!
let wel...een hond van een goede fokker fokt op de positieve kanten en niet op dominantie of wantrouwend gedrag.
je ziet vaak genoeg nesten op marktplaats staan voor minder als 500 euro..dan klopt er alleen vaak niet veel van.
natuurlijk zijn er ook mensen die puur als hobby een keer een nestje fokken,maar bij deze honden zijn er helaas veel broodfokkers...
jammer dat honden met puur een stoer uiterlijk vaak gelijk een stempel als gevaarlijk krijgen,terwijl er genoeg onbetrouwbare goldens lopen.
mensen zouden zich vaak eerst eens moeten verdiepen in een hond voor ze een oordeel hebben of er 1 nemen Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:31

essieintown schreef:
jammer dat honden met puur een stoer uiterlijk vaak gelijk een stempel als gevaarlijk krijgen,terwijl er genoeg onbetrouwbare goldens lopen.
mensen zouden zich vaak eerst eens moeten verdiepen in een hond voor ze een oordeel hebben

Aan de ene kant mee eens, aan de andere kant is er gerust een reden voor er met dat Pitbulls en aanverwante rassen niet meer gefokt mag worden, en dat je als eigenaar van een kruising zonder papieren, of zelfs een rashond (Amerikaanse Stafford) zonder papieren bang moet zijn dat je hond ineens opgehaald en afgemaakt wordt, omdat hij tot de zogenaamde vechthonden behoort.

Dan kan ik me nieteens te verdiepen in een hond, dan hebben anderen het oordeel voor mij al geveld.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 13:46

ja,pitbulls en aanverwante,maar daar vallen deze honden met papieren niet onder Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:47

Aan een hond met een stoer uiterlijk kun je niet zien of er een papier bij zit of niet. Haha!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:49

Ja, hier wij thuis hebben een 6 jarige Cane Corso.. Hij komt uit het asiel en ze hebben geprobeerd hem optelijden tot gevechtshond maar dat is niet gelukt want hij heeft want een veel te groot hart..

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:03

precies,ik bedoel maar,mijn buren hebben jack russels die bijten die van mij erg vaak!!En niet te vergeten mij ook ,nou die zul je nooit op zon lijst zien,terwijl ze hapgraag zijn!!
Net als vele andere rassen,ach wij maken de honden het ligt bij de opvoeding......

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:11

Cassidy schreef:
Aan een hond met een stoer uiterlijk kun je niet zien of er een papier bij zit of niet. Haha!

daarom vind ik het persoonlijk erg onverstandig als mensen honden via marktplaats kopen.
je weet vaak niet onder welke omstandigheden ze opgegroeid zijn en dat maakt het toch wat lastig om een goede beslissing te maken als je eenmaal een pup ziet.
mijn ouders hebben zelf ooit een hond gekocht op de vogeltjes markt (die was zo vreselijk ziek!) ze hadden het beste voor met deze pup (achteraf hebben ze er spijt van gehad want juist door daar uit medelijden een hondje te kopen stimuleer je weer de handel!)
ik was nog een baby dus kan me van deze hond niks meer herinneren...behalve dan dat hij ringo heette en een rode cocker spaniel was.
mijn ouders hebben een vermogen aan dierenarts kosten gehad en dit hondje uiteindelijk op 4 jarige leeftijd in moeten laten slapen...
daarna hebben ze een cocker gekocht bij een goede fokker en de hond die ze nu hebben is een kruising (waar pa en ma bekend zijn).
als wij voor een cane corso zouden gaan kijken hebben we al een hele speurtocht achter de rug om zo niet voor verassingen te komen te staan.
maar voorlopig nemen we nog geen hond hoor,ben alleen verliefd op het ras Haha!