Ik word helemaal gek van mijn poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Ik word helemaal gek van mijn poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:27

Echt war die doet alles wat god verboden heeft. Ze is nu bijna anderhalf, maarhet wordt gewoon steeds erger. Ik heb er totaal geen lol meer aan, denk er regelmatig aan om haar weg te doen...wie heeft tips!

p.s. ze kan hier niet naar buiten...

JackieLover

Re: Ik word helemaal gek van mijn poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:27

Ik dacht even aan wat anders .. Tong uitsteken

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:28

toen ik het las de titel dan Tong uitsteken

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:29

Hahahaha hallooo we zitten hier op beestenboel hahaha en die poes van mij is echt geen beestenboel Tong uitsteken Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ikke24 op 29-09-06 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:29

JackieLover schreef:
Ik dacht even aan wat anders .. Tong uitsteken

Tong uitsteken Viesert Tong uitsteken

Maar hoed, wát doet ze allemaal wat niet mag? en wat doe jij eraan om te zorgen dat ze het niet meer doet? hefet ze voldoende om mee te spelen, een lekkere brabpaal?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:32

een krabpaal, krabmat, schone kattebak, 40 speeltjes als het er niet meer zijn, de hond om te etsen, een eigen kattenkamer van 3 bij 5 helemaal ingericht voor haar. Als ze buiten die kamer komt, springt ze in mijnplant die ze vervolgens in stukken scheurt, dtzelfde geldt voor mijn gordijnen. Krabt aan de bank vliegt over aanrecht..tafel..stoel..gordijnrails..Als ik haar aai gaat ze snorren maar dan ineens krijgt ze gedaanteverwisseling en bijt en krabt ze me tot bloedens toe met een hekserige miauw...ze is echt vals.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:33

Hoe was ze toen je haar kreeg? Ben je veel thuis of de hele dag weg?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:36

dat aaien,snorren en dan plots krabben en bijten heb ik met 1 van mijn katjes ook last van,maar bij haar komt het omdat ze dan zo opgaat in het geaai en gekroel dat ze gewoon helemaal doordraaid.
mijn handen zijn 1 grote snee.
kun je niet met een plante spuit achter haar aan als ze buiten die kamer komt.dus als ze in de gordijnen gaat hangen spuit je water op haar,als ze in je plant springt ook enz enz.dan gaan ze dat vaak associeren met iets wat niet leuk is.

en dat ze vals is,ja t is een echte vroouw dus Tong uitsteken grapje

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:39

Haha een plantenspuit helpt niet ik he haar zelfs al onder de douche in gezet hahahaha ik was zoo kwaad. Ook onder de keukenkraan gehouden. nee ze is echt nergens bang voor. Behalve buiten. Ik heb haar wel eens buiten gezet, maar dat vindt ze zoo eng ze komt meteen weer naar binnen. Als ik haar buiten in mijn armen houdt, zit ik onder de krassen dan is ze echt bang. In het begin waren we heel veel thuis, nu iets minder ik werk 4 volle dagen, maar ze is niet alleen ze heeft de hond, maar die gaat wel 's middags naar mijn ouders.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:40

Volgende keer andere titel? *LOL*
Ik kan je niet helpen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:41

Is er een reden dat ze zo is gaan doen of deed ze het al? Is ze verder niet ziek of heeft ze misschien pijn?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:43

Nee geen reden zover ik weet....ze is ook niet ziek.

Heey degene die twijfelden aan de titel dit zegt meer over jullie dan over mij he Bloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:46

Maar nou weet ik nog niet, deed ze al zo toen je haar krege of is ze vervelnd geworden?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 18:48

ik kreeg haar met 10 weken en toen deed ze dit ook al, maar dacht ik dat het kwam omdat ze nog kitten was.maar het is altijd een psychiatrisch gevalletje geweest, hoezo?

Sjorsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:59

(misschien een poesje erbij?? Ziek Clown )

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:01

Misschien even langs de dierenarts???? Misschien is er wel iets lichamelijks niet helemaal in orde, iets in de hersenen ofzo?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:07

de eerstvolgende keer als ze haar nagels en tanden in jouw vel zet, grijp je haar in haar nekvel, en je knijpt er even in.
gewoon even nekvel pakken en een kleine draai met je hand maken, da's voldoende Knipoog

nee dat is niet gemeen, moederpoes zou haar jong ook in het nekvel grijpen en tegen de grond drukken.
consequent zijn, en opvoeden!
ze mag jou niet bijten,want jij bent de baas..punt uit, hangt ze in je gordijnen dan schreeuw je een keer of gooi je een krant naar haar hoofd, luisterd ze niet,dan pak je haar in t nekvel.

verder kun je eventueel bloedonderzoek laten doen om te kijken of alles wel in orde is....

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:17

Heb ook ooit zo'n gevalletje meegemaakt. Nu is 't niet precies 't zelfde, maar zal 't even uitleggen...
(sorry verhaal heeft slechte afloopt voor 't katje)

Komt een vrouw in de spreekkamer met haar rode kater. Pracht van een dier. Het probleem is dat hij sinds een week in de keuken plast en argressief is tegen haar.... dus misschien nier of blaas problemen.
Bloed afgenomen bij tha kitty en mevrouw gaat met de kat weer naar huis. Met de opdracht of ze wat urine op kan vangen.

In 't bloed was echter niets te vinden maar dat urine opvangen was toch een beetje te moeilijk voor deze oudere mevrouw. 3 Dagen later staat ze echter weer op de stoep. Kat helemaal door 't dolle. Helemaal nat van de urine. Mevrouw wist 't niet goed meer wat ze er mee aanmoest. Het was altijd wel een drukke speelse kat geweest maar nu was het dier echt gemeen. Haar hele armen waren opgekrapt en ze was echt bang van het dier geworden.

Wij de kat uit de cabin gehaald... Dat beest schoot in notime boven op de kast (vraag me niet hoe, kast is ruim 3 meter hoog!) Totaal helemaal dol. Heeft een kwartier geduurd voordat we hem met een vangstok te pakken hadden. Nogmaals bloed afgenomen om Rabbies (hondsdolheid) uit te sluiten. Dit had hij absoluut niet. Maar wat 't nu geweest is... geen idee.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:27

ellepel schreef:
de eerstvolgende keer als ze haar nagels en tanden in jouw vel zet, grijp je haar in haar nekvel, en je knijpt er even in.
gewoon even nekvel pakken en een kleine draai met je hand maken, da's voldoende Knipoog

nee dat is niet gemeen, moederpoes zou haar jong ook in het nekvel grijpen en tegen de grond drukken.
consequent zijn, en opvoeden!
ze mag jou niet bijten,want jij bent de baas..punt uit, hangt ze in je gordijnen dan schreeuw je een keer of gooi je een krant naar haar hoofd, luisterd ze niet,dan pak je haar in t nekvel.

verder kun je eventueel bloedonderzoek laten doen om te kijken of alles wel in orde is....

als die zwarte van mij me grijpt kan ik probere wat ik wil met in zijn nekvel grijpe maar ik krijg haar niet en als ik haar krijg dan wringt ze zich in allerlij bochten om te toch te kunne pakke.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:31

mijn kat pakt mij ook wel eens.Dan ben ik haar aan het aaien en ineens wil ze het niet meer en pakt ze zo me hand beet en krabben en bijten maar dan krijgt ze een mep en dan loopt ze weg.Ik maak me er verder niet zo druk om

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:34

Psydoxy schreef:
Heb ook ooit zo'n gevalletje meegemaakt. Nu is 't niet precies 't zelfde, maar zal 't even uitleggen...
(sorry verhaal heeft slechte afloopt voor 't katje)

Komt een vrouw in de spreekkamer met haar rode kater. Pracht van een dier. Het probleem is dat hij sinds een week in de keuken plast en argressief is tegen haar.... dus misschien nier of blaas problemen.
Bloed afgenomen bij tha kitty en mevrouw gaat met de kat weer naar huis. Met de opdracht of ze wat urine op kan vangen.

In 't bloed was echter niets te vinden maar dat urine opvangen was toch een beetje te moeilijk voor deze oudere mevrouw. 3 Dagen later staat ze echter weer op de stoep. Kat helemaal door 't dolle. Helemaal nat van de urine. Mevrouw wist 't niet goed meer wat ze er mee aanmoest. Het was altijd wel een drukke speelse kat geweest maar nu was het dier echt gemeen. Haar hele armen waren opgekrapt en ze was echt bang van het dier geworden.

Wij de kat uit de cabin gehaald... Dat beest schoot in notime boven op de kast (vraag me niet hoe, kast is ruim 3 meter hoog!) Totaal helemaal dol. Heeft een kwartier geduurd voordat we hem met een vangstok te pakken hadden. Nogmaals bloed afgenomen om Rabbies (hondsdolheid) uit te sluiten. Dit had hij absoluut niet. Maar wat 't nu geweest is... geen idee.

Klinkt mij precies als iets in de hersens. Ik heb een keer een rat gehad. Super lief en leuk beest. Op een gegeven moment begon hij de vacht van mijn pluche dieren uit te trekken, en toen beet hij mij. En hij liet niet los. Met mijn hand flink geschud, en toen liet hij pas los. Dierenarts heeft hem in zijn kooitje vast moeten klemmen omdat hij hem ook aanvloog. EN toen hebben we hem laten inslapen. Die had dus iets niet goed in zijn hoofd zitten, en dat werd hem opeens te veel... Maar zo klinkt dit van die kat eigenlijk niet. Mijn Jack van 1 heeft preccies hetzelfde. Moet wel eerlijk zeggen, als hij mij bijt, dan schreeuw ik even tegen hem, en dan krijgt hij een mep. Hij moet het dan wel echt gemeen doen zeg maar, mar klauwen enzo erbij. Maar dat begint nu ook langzaam minder te worden. Gewoon heel consequent aanpakken denk ik zo..
Groetjes, mij

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:40

Wat ontzettend lastig zeg. Kan natuurlijk gewoon zijn dat ze een hyperactieve dame is, maar ook dat ze in protest is, uit verveling of wat dan ook.
Ze voelt dat je het zat wordt en gaat dan ms nog meer tegendraads doen.
Kan je niet vaste speeluurtjes inlassen? Dat op die momenten de aandacht echt naar haar uit gaat? Dat je meespeelt op de grond, gooit met de muis erachteraan rent etc en dan niet met de gedachte in je hoofd van oh tis dat het moet, want dat pikt ze op.
Medische oorzaken zijn al uitgesloten?
Ik denk dat ze je iets duidelijk probeerd te maken en zich net zo aan jou irriteerd aan jou als jij aan haar Knipoog
op www.kattenplaza.nl en dan hetf orum weten ze vast goed raad en anders, geen idee of je ervoor open staat, een communicator? Naar wat schijnt is www.staldanae.nl heel goed, Nancy communiceert met dieren en wie weet kanje wat wegwijs worden via haar?

Veel succes.