kotsen na wormkuur?? (katten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kotsen na wormkuur?? (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:52

hallo

wij hebben een kat die vandaag ontwormt hebben.
maar nu heeft hij alles uitgekotst (ook zijn brokjes)
wat kunnen we er aan doen om het wel binnen te houden??

groetjes Roma_4ever

tienus63

Re: kotsen na wormkuur?? (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:54

Meestal helpt op de nuchtere maag geven wel.
Maar zodra de wormenkuren met echte dwang gegeven worden, is de kans groot dat ze gaan kotsen.

Mijn kat vreet de wormtabletten van Mansonil (bayer) gewoon op, geen enkel probleem.
Vitamenthe van Virbac wil ook goed, dit is wel een pasta.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:03

je kunt de wormenpil ook wat vermalen met een vorkje en door haar blikvoer prakken/malen (als hij dat krijgt)

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:07

Ik gaf het ook wel eens in pastavorm. Maar bij 6 katten is dat toch niet zo'n succes. Uiteindelijk zat er meer van de wormenkuur op mij dan in de kat.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:36

Bij de dierenarts heb je tegenwoordig ook ontwormingen die je op dezelfde wijze als anti-vlo tussen de schouderbladen spuit, ideaal.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:38

smano schreef:
Ik gaf het ook wel eens in pastavorm. Maar bij 6 katten is dat toch niet zo'n succes. Uiteindelijk zat er meer van de wormenkuur op mij dan in de kat.

Ik zie het al helemaal voor me Haha! Haha! Haha!

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:00

Ja was erg aangenaam. Maar goed tabletten geven is ook niet echt een succes. Tenzij je hele lieve meewerkende katten hebt. Bij ons worden het altijd een soort van duiveltjes met 10 poten. Of kwijlmachines ook erg fijn.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:19

smano schreef:
Ja was erg aangenaam. Maar goed tabletten geven is ook niet echt een succes. Tenzij je hele lieve meewerkende katten hebt. Bij ons worden het altijd een soort van duiveltjes met 10 poten. Of kwijlmachines ook erg fijn.

En wederom zie ik het helemaal voor me Haha! Haha! Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:25

smano schreef:

herkenbaar, daarom ben ik naar die andere overgestapt! Ze bijten, meppen en draaien zich om in hun vel.
Nee dan maar iets duurder uit en heel blijven Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:54

1. Zijn mond open doen, hoofdje beetje naar boven pilletje achter in zn keel doen, en over zn keel wrijven, hierdoor moet die gaan slikken en is die weg. Erna geen eten ff geven.

2. Het pilletje fijn prakken, en dan iets geven wat die lekker vind, bv vlees. daar doe je dat pilletje door heen.

Let wel op dat als je kat overgeeft of het pilletje erbij zit of niet, zit het erbij is het logisch dat die niet werkt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:50

Mert mijn kat had ik ook dat probleem, die kotste alles weer uit. Ook al had ze neit eens door dat ze het opgegeten had (als je het bijv in een stukje vlees doet).

Ik heb nu iets nieuws gehaald van de dierenarts, een pipet voor in de nek. Is net op de markt en ik vind het ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:52

bedankt voor de reacties ik ga denk ik maar eens even dat van de dierenarts halen lijkt me veel minder gestres want hij werd idd woet toen ik de wormkuur gaf Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:57

Bij mijn kat werkt alleen het gevecht. Want in een stukje worst of fijnprakken.. spuugt uit of eet gewoon niet. Gevecht win ik uiteindelijk toch en geen gekots.
Mijn kitten gaf ik pasta.. die vond het lekker, kwam gewoon de spuit schoonlikken haha, alle kittens trouwens...

Is braken ook geen bijwerking van de pilletjes? Tenminste bij honden wel, onze hond kreeg 's ochtends op nuchtere maag en 's avonds kwam alles van de hele dag eruit leek wel.. bijna een emmer kots..