Spartel bad voor papegaai?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Spartel bad voor papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 22:08

Bestaat bovenstaande???

Ik ben mijn vogel (een gele voorhoofd amazone, zie profiel voor foto) al een aantal keer met twee poten in zn drinkensbak tegen gekomen. Haha! . Vandaag heb ik hem eens een tijdje geopserveerd en wel ja hij hing na een tijdje onderste boven, boven zn waterbak en stak zo zn knar int water!! Koe

DUS..............

Daarna volgde uiteraard een lekkere douche, waar ie geen genoeg van kon krijgen!! Cool hij bleef maar roepen: lekker lekker, CoCo SCHOOOOON

We spuiten hem zo ie zo regelmatig af met de plantenspuit. Dit vind ie echt heel erg lekker. maar nu zou het mij zo mooi lijken als ie zelf kan bepalen wanneer ie onder de douche stapt!

Goof

Re: Spartel bad voor papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:53

Heb je voor papegaaien niet net zo'n badje als je ook voor bijvoorbeeld parkieten hebt (maar dan 10 maten groter Knipoog ) ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:00

Ja je hebt van die grote wasbakken.Mijn papagaai deed/doet dat ook ,zich wassen in zijn drinkbak is dol op de plantenspuit.Dus ik zag zo'n wasbak en heb hem gekocht.Ten eerste gooide het kreng hem om ,heel zijn kooi nat.Ten tweede ging hij er nooit in.En ten derde heeft hij hem vakkundig gesloopt een bouwvakker had het niet beter gedaan Boos!

Om één of andere reden had ik het idee dat de wasbak bij ons geen groot sucses was.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:11

kun je niet een soort douche kop fabriceren die gaat werken als hij met zijn poot op een hendel drukt of zo Tong uitsteken

hahaha... wel leuk hoor!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:23

haha dan die spuit alles onder .. en kann t.i.m alles gaan dwijlen, Als die het door heeft.. !

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:09

De fokster van mijn Ivy heeft een grijze roodstaart.
en die haalt ze 1 keer per week naar de keuken.
dan mag hij eruit en mag hij in de wasbak in bad Haha!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:15

Kan je niet een afwasteiltje met water vullen en die onderin de kooi zetten? Of is dat nog niet groot genoeg?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:15

De meesten vinden douchen 10x leuek dan zelf badderen om de een of andere reden. Maar je zou het eens kunnen proberen, ik denk dat je dan wel iets heel stevigs moet nemen want papegaaien krijgen werkelijk ALLES kapot Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:25

BEdankt voor de reacties allemaal.. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand zou zeggen: Ja hoor dat bestaat haha../.

Een bakje onder zn kooi is niets. Hij komt in principe niet van zn kooi af.. pmdat ie anders niet meer weet hoe hij terug moet. Hij is niet zo handtam dat ik hem op kan pakken

Dat ze vakkundige slopers zijn daar zijn we ook al achter haha.. Het moet dus idd een bak zijn net als bij een parkiet..

Ik zal eens de betere vogel speciaal zaak informeren.. Ik hoop dat ze het hebben zodat hij zelf kan poedelen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:49

Die van mij,verkochten ze hier in belgie gewoon bij de Hubo hoor!Maar die haakjes waar mee je hem voor de ingang hangt had hij er zo af gebroken ,dus toen heb ik het bakje op de grond gezet in zijn kooi.Daar gooide hij het hele bakje om waarna hij dan de plastick kap heeft kapot gebeten.voor papagaaien zouden ze in roestvrij staal gemaakt moeten worden Clown .

maar de onze is wel een rassloper.Hij draait de schroeven van zijn kooi los waarna de kooiwand uit één valt.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:52

hahahahah dat meen je niet!!! Nou dat kan bij die van ons gelullig niet.. Zitten geen schroeven in.. Ik hoop in zn nieuwe kooi ook niet...
haha ik lig echt helemaal in een deuk van je bericht... Zie het al helemaal voormij.