de degoe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knuffelpoesz

de degoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 18:33

ik ben benieuwd wie dr nog meer degoe's hebben?
ze beginnen namenlijk in opkomst te worden:)

groetjes

Mloui

Re: de degoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:22

Ik heb denk ik een jaar of 3 a 4 degoes gehad. Echt ontzettend leuke diertjes om bezig te zien enzo, maar ik vind het niet echt huisdieren. Toen ik ze had waren ze nog heel onbekend. Er was ook niet zoveel info over te vinden. Nu zou ik ze niet meer zo snel nemen. Het zijn absoluut geen knuffeldiertjes. Willen wel graag bij je zitten maar willen niet graag opgepakt worden. Toch blijf ik een zwak voor ze hebben....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:23

Mwa, leuke beestjes..
We hebben er 2 op school zitten maar beide nogal bijterig, das wel jammer..ben er dus geen fan van Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:24

Ja dit is echt een topic voor mij! Heb zelf twee degoe's en ben mede eigenaar van Hét Nederlandse Degoeforum. Dus wil je alles op het gebied van degoe's weten of heb je vragen over bijvoorbeeld voeding en voortplanting kom een kijkje nemen op www.degoeforum.nl (beetje reclame maken maar dat verdient dit diertje!)

Dit is mijn max: Afbeelding

en dit mijn ukkie: Afbeelding

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 22:25

haha,ik ben helemaal gek van die beesten, ik had er 2.
nu nog maar 1, de ander had vorig jaar een longontsteking, en kreeg antibiotica, aleen was alergisch voor de antibiotica.die ander van mij is nu bijna 5 alweer.
veel getwijfeld of ik dr nog 1 bij zou halen.van wat ik gehoord heb, zou dit makkelijk kunnen, maar aangezien deze ook al op leeftijd is, zat ik van, ik wacht tot deze ook overleden is, dan koop ik er weer een stelletje.
zijn jouw degoes ook zo gek van knuffelen?
die van mij toen ze met ze 2e waren waren ze al erg knuffelig, en toen die ander ziek werdt, moesten we ze wel vaak vasthouden, dus werden ze heel tam. jumbo(degene die nu nog over is) die springt zowat naar je toe om geknuffeld te worden haha

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:22

knuffelpoesz schreef:
haha,ik ben helemaal gek van die beesten, ik had er 2.
nu nog maar 1, de ander had vorig jaar een longontsteking, en kreeg antibiotica, aleen was alergisch voor de antibiotica.die ander van mij is nu bijna 5 alweer.
veel getwijfeld of ik dr nog 1 bij zou halen.van wat ik gehoord heb, zou dit makkelijk kunnen, maar aangezien deze ook al op leeftijd is, zat ik van, ik wacht tot deze ook overleden is, dan koop ik er weer een stelletje.
zijn jouw degoes ook zo gek van knuffelen?
die van mij toen ze met ze 2e waren waren ze al erg knuffelig, en toen die ander ziek werdt, moesten we ze wel vaak vasthouden, dus werden ze heel tam. jumbo(degene die nu nog over is) die springt zowat naar je toe om geknuffeld te worden haha

Tja je hoort het helaas vaker dat dierenartsen de foute antibiotica gebruiken voor degoe's. Ik weet het niet voor welke maar ze hebben voor een aantal meer kans om allergisch op te reageren.
Ja het koppelen van degoe's verloopt niet altijd even goed maar heb er zelf wel goeie ervaringen mee. Misschien toch kijken of dat bij jou ook lukt? Want 5 jaar is oud maar nog niet heel oud zeker in gevangenschap kunnen ze de negen wel halen.

Die van mij zijn echte angstkonijnen. Max vooral omdat hij erfelijke suikerziekte heeft (heeft namelijk geen suikerhoudend voer gekregen in zijn leven). Hierdoor heeft hij staar ontwikkeld en is nu dus blind.Alles wat dus anders is vind hij eng. En Ukkie tja dat is een geval appart de ene keer vind hij het stiekem wel fijn maar meestal denkt hij toch dat hij het eng vind Clown. Voorheen had ik nog een andere degoe Big One dat was echt een knuffel dier kon ook lekker bij je in je nek zitten. Maar helaas leeft hij niet meer en is voor hem Max in de plaats gekomen.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 11:30

die van mij ziet ook aan 1 oog niets meer, ander oog is perfect, maar schrikt daardoor wel weer vaak.als je hem van de verkeerde kant benaderd, daarom ook geen ander dr bij:) die van jou zijn trouwens wel schatjes hoor!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:53

Ok vandaar Knipoog

Ja het blijven echt leuke dieren! Ben echt helemaal gek van ze. Zou denk ik ook niet meer zonder kunnen, want ze zijn zo actief en leuk om naar te kijken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:13

Wij hebben vorig jaar ofzo ook degoes gehad. Het zijn hele leuke, bezige diertjes, maar het zijn niet echt huisdieren! Wij hadden een aardig grote kooi (want dat hebben ze nodig). En ja, wel 1 speciaal voor knaagdieren, maar geen hout of plastic want dan zijn ze binnen 1 dag uit.
Maar het is niet zo dat je lekker met ze kan zitten ofzo, nee dan kan je beter een cavia of konijn nemen. Die van ons beten ook nog weleens flink.

Maar het zijn wel prachtige dieren!

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:38

Een hele goeie vriendin van mij had er 3
Super beesten Lovers
Prachtige diertjes .. Ze waren erg lief maar zijn helaas overleden..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:37

Ik heb er 1tje, super lief beestje, in profiel staat een foto Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:59

nee ik heb geen degoe.. kun je ze trouwens ook aaien? of zijn ze voor de lol? Tong uitsteken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:56

moontje13 schreef:
nee ik heb geen degoe.. kun je ze trouwens ook aaien? of zijn ze voor de lol? Tong uitsteken

Net als bij elk dier verschilt dat heel erg per dier. Sommige degoe's houden er van om opgepakt te worden en bij je te zijn. Anderen zijn afwachtender en hebben dat liever niet.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 08:52

dat is helemaal waar hammie.
linda1986:jammer dat die van jou beet.
die van mij is gewoon een te erge goedzak.komt zelfs kusjes geven alsa je roept: jumbo kus

@hammie: weet niet of je t al wist, maar ik heb een tip
je heb ook van de wat grotere hamsterballen(die rol dingen) daar ken je ze ook in late lopen, wel de bal even vastlijmen met secondelijn(de 2 helften dan) want wat ik wel geleerd heb met die van mij, is dat ie t heeeel leuk vind om overal knoerdhard tegen aan te bonken.zodra die van mij de bal ziet, probeert ie zelfs door de tralies heen te springen(wat gelukkgi niet lutk haha)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:23

Ja ik ben van die loopballen op de hoogte. Maar toch heel erg bedankt voor de tip!

Wat ook leuk is om hangmatjes te maken van bijvoorbeeld een oude handoek. Daar kunnen ze echt uren in liggen!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 09:25

heb je misschien een foto?(ik snap niet echt wat je bedoeld Bloos )knaagt ie dat dat niet binnen 1 dag op?
als je die van mij al een wilgentakje geeft, is t binne 2 min helemaal versnipperd..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:47

hier een voorbeeldje. Hier zit Ukkie in de hangmat. Hij is niet geheel duidelijk maar heb op dit moment geen andere foto's tot mijn beschiking op deze computer.

Afbeelding

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:01

wat leuk dat er op bokt ook een topic is over degoes.
ik ben de andere eigenaar van de Nederlandse degoeforum.
Hammie vertelde me dat er op bokt ook een topic is.

mijn degoes vinden de hangmat ook geweldig, die gaat ook al een hele tijd mee moet ik zeggen, er zitten wel wat knaaggaten in maar hij is nog goed bruikbaar.
ik heb deze hangmat zelf gemaakt ( laten maken door mijn schoonmoeder Haha! )

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Evelyne79 op 30-09-06 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:07

Kijk dat is nu een super voorbeeld van een hangmat! En hoe leuk degoe's het vinden!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:42

die hangmat foto Clown hoeveel degoes passen er in een hangmat?.. een heleboel Nagelbijten / Gniffelen
Hoe groot zijn ze toruwens ongeveer? vind het moeilijk inschatten zo van de foto's

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:52

Ik denk dat je het beste een beeld kan geven door te zeggen dat het ongeveer hetzelfde formaat heeft dan een rat. Alleen een degoe is wat bollerder gebouwt en heeft een pluimstaart.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:55

ok! ik had zelf gegokt op maatje klein konijn!
vind het echt grappige beesten zo om te zien.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:00

haha wat een hoop heb jij dr Evelyne! haha, wel leuk om zo te zien! ik ga denk ik vanavond ook maar eens aan de slag met een hangmatje!! haha

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:47

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:16

Mooie foto Leo_Ke echt een schatje!