mijn pup eet poep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debarage

mijn pup eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:12

Hallo ik heb sinds kort een pup nu is zij nogal gek op haar eigen poep en dat van de paarden.
Als ze los loopt en gepoept heeft en het probeer op te eten en ik waarschuw haar dan doet ze het niet maar als je het niet in de gater heb dan eet zij het gauw op.
Wie weet er iets tegen???

HHD_Foto

Re: mijn pup eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:13

Eierkoeken of ananas schijnt te helpen. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, mijn pup eet ook paardenpoep (gelukkig niet z'n eigen poep Knipoog ).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:14

eierkoek geven; in poep zit ammoniak en dat komt je hond dan blijkbaar te kort. het dier gaat dan zelf zoeken waar het behoefte aan heeft. Mijn honden hebben tijdenlang kattenstront gegeten en waren daar niet vanaf te krijgen, totdat ik deze tip van de dierenarts kreeg.
succes!

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:37

eierkoek idd, helpt in principe altijd. Tenzij het gestoord gedrag is, dan helpt eierkoek niet...
Dit is een goeie hondenschool met goeie adviezen.
www.puppystar.nl
(adviezen --> poep eten)

voor meer info: info@puppystar.nl

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:41

idd zoekt je pup zijn behoeftes op, of is het teken van aandacht vragen/ verveling. Het is ook jouw taak om dat gedrag niet te bestraffen, want dan doen ze het stiekum. Je moet wel afleiding bieden, of zijn dieet aanpassen natuurlijk. Het kan ook zijn dat hij het na-aapt van een andere hond of zijn moeder.

http://www.shelties.nl/algemeen/poepeten.htm
hier vind je veel info

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:43

Oppassen met paardenpoep.
De ontwormingskuur van het paard is gifitg voor een hond.

debarage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 09:23

_loekie_ schreef:
Oppassen met paardenpoep.
De ontwormingskuur van het paard is gifitg voor een hond.

Goed dat je het zeg mijn paarden zijn gisteren ontwormt en ze is ook gek op paardenpoep ze komt heel trots de stal uitlopen met een drol.

En ik ga de eierkoek even uitproberen. Ze doet het gelukkig al veel minder maar het is zo gek ik vind een paardedrol veeeeel minder vies dan een paardendrol.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:02

Craignethan schreef:
Eierkoeken of ananas schijnt te helpen. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, mijn pup eet ook paardenpoep (gelukkig niet z'n eigen poep Knipoog ).

dat hebben wij ook geprobeert maar hielp niet..

wij hebben onze hond gelijk gestraft en eet ze haar eigenpoep niet meer op..
alleen is het nu kattepoep en dat zijn we nu ook gewoon aan het afleren..
met klein tikje op haar kont.. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:04

Call me crazy, maar ik laat mijn honden gewoon eten hoor Haha! ze hebben waarschijnlijk een tekort aan een of ander, en dat halen ze daaruit Haha! Haha!

Bijkomend voordeel is dat ik nooit mijn kattenbak hoef te verschonen Haha!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:54

van drollen van andere beesten krijgen ze wormen.....bocven dien als het een of ander dier net ontwormd is gaat je hond dood dus ik zou toch maar uitkijken als je van je hondje houd....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:04

tja, nog geen problemen mee gehad......... zelfs niet even ziek geweest. en ik ontworm alles tegelijkertijd, honden en de katten.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:33

eierkoek hielp bij ons ook niet.
Onze labrador eet ook hondernpoep, alleen niet haar eigen.
Sommige honden komen er gewoon niet van af.
Die van ons doet het na 9 jaar nog.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:57

Citaat:
van drollen van andere beesten krijgen ze wormen.....bocven dien als het een of ander dier net ontwormd is gaat je hond dood dus ik zou toch maar uitkijken als je van je hondje houd....

Ze ontwormt dus dat ze wormen zouden krijgen van het eten van poep lijkt me niet echt een probleem. Ze krijgen toch wel wormeieren binnen, ook als het geen poepeters zijn. Mensen hebben vaak ook een heleboel wormen bij zich en ik ken er niet 1 die bewust poep eet Haha!
Doodgaan van de ontwormingskuur lijkt me ook stug, tenzij de kat een paar flinke hondendrollen opeet, en dat zou ik knap vinden. Ik neem ook aan dat de honden geen ladingen stront op een dag eten, dus dat zal allemaal nog wel meevallen.

On topic: Het is al vaak gezegd, maar ik hoor ook vaak dat eierkoeken goed helpen. Geen flauw idee waarom

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:17

Mijn puppy deed het ook gek werd ik er van, bah. Zelfs buiten als je op straat liep probeerde ze het stiekum, ik heb haar elke keer als ik zag
dat ze het van plan was snel afgeleid met een snoepje of speeltje en op een gegeven moment deed ze het zomaar ineens niet meer.
Haha!

debarage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:08

Onze pup van 1.8 kg heeft vorige week de ontwormingspil van onze grote hond opgegeten 38 kg deze liet hem uit haar mond vallen en de pup was erg snel.
maar mooi dat zij er een paar uur later ziek van werd zij was aan het spelen en viel dan iedere keer neer.
We zijn naar de dierenkliniek gegaan en deze hebben haar aan het infuus gelegd om school te spoelen. Volgens de dierenarts is het niet dodelijk maar worden ze er wel goed ziek van.