hondje met vlooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hondje met vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 09:12

Hoi allemaal
Ik heb hondje van 10 maanden, heeft nu van DA zo`n pipetje voor in nek gekregen, omdat de hond van mijn ouders alergisch blijkt te zijn voor vlooien en vanaf ik mijn hondje heb de hond gewoon kale plekken ervan krijgt. Eerst waste ik altijd met shampoo, maar nu al 2 pipetjes gegeven, op DA recept. Vrijdag gegeven, gisteren zag ik hem krabben en overal vlooien kruipen. Ik kan nu niet vlooienband omdoen of wassen met shampoo, of wel, Krijgt hij dan niet te veel gifstoffen binnen, hebben jullie tips?
Ik heb nog een kat maar dez eheeft een bandje om, en speelt soms even met honden uit de buurt en rent veel in het weiland rond, Hoe komt hij nu steeds aan die vlooien??

liannes

Re: hondje met vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:15

ik denk dat je het even de tijd moet geven, de vlooien zullen nu onbevruchte eitjes gaan leggen, en de 'oudere' vlooien gaan dood, je moet ook even je huis insprayen, wat de eitjes die op de grond liggen komen ook nog uit, verder zou ik het niet weten , succes

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:19

Gewoon je hondje ontvlooien. Pak een vlooienkam, een bak met warm water. Met de kam de vlooien eruit halen en verdrinken in het water. Zo doe ik het altijd. Dagelijks even bijhouden. Dan zal je zien dat het werkt. Daarnaast idd de slaapplaats van het hondje en de andere beesten insprayen. Maar let op! Goed kijken of je dat spul kunt gebruiken ivm de leeftijd van je hondje.
Succes.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:25

OHH ik weet er echt alles van, ik heb vlooienpipetjes, vlooienbanden, niks helpt. of het helpt even een week en dan is het weer zover.
1 van mijn katten word ook elke keer helemaal kaal van de vlooien, dan doe ik een pipet frontline en gaat het even goed, maar net als de haren weer iets gaan groeien is de pipet weer uitgewerkt en word ze weer kaal.
Het is echt onbegonnen werk. maar ja bij mij is het dan ook een beestenbende met 4 honden en 3 katten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:27

wat echt belangrijk is ,is om je leefomgeving goed schoon te houden..
dus goed stofzuigen, goed langs alle plintjes en randjes zuigen,daar zitten vaak de meeste vlooien.
liefst elke dag doen, scheelt een hoop werk en een hoop vlooien Knipoog

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:46

ellepel schreef:
wat echt belangrijk is ,is om je leefomgeving goed schoon te houden..
dus goed stofzuigen, goed langs alle plintjes en randjes zuigen,daar zitten vaak de meeste vlooien.
liefst elke dag doen, scheelt een hoop werk en een hoop vlooien Knipoog

tja en dan moet je dus net als mij niet echt huishoudelijk zijn aangelegd (NIET DUS, gewoon geen tijd voor) en ook nog zo enorm groot wonen dat je wel 10 hulp in de huishouding mag hebben, pffffff. hahah. Maar inderdaad goed stofzuigen en laatst heb ik de slaapkamers enzo met vlooienspray gedaan want daar ligt vloerbedekking.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 09:52

ik moet al elke dag zuigen omdat dat beest zo verhaard en hele vloer vol met haren ligt. Ik zal eens kijken voor spray voor het huis, is idd wel slim ja. Zo`n kaam, krijg je die bij de boerenbond of zo, en hoe doe je dat dan met de eitjes??

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:54

Leg je beestje op een paardedeken die je gebruikt hebt voor je paardje of pony!!!Dan ruikt je huis wel naar paard ,maar heeft je huisdier geen vlooien!!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:56

Die neemt je kam ook mee als het goed is. Zo'n kam koop je gewoon bij een goede dierenspeciaalzaak.
Zoals de anderen al zeiden goed stofzuigen en je huis luchten!
Dagelijks kammen dus gewoon, misschien helpt het als je je hond op een oud wit kleed of laken zet. Als je kamt zie je dus de vlooien en de eitjes op het kleed. Het is even tijdrovend maar je helpt het beestje er wel mee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:13

ga zometeen eens kijken of ik zo`n kam kan vinden. Stofzuigen en luchten doe ik al dagelijks, nu alleen spray halen ( slaapt op mijn bed) en zo`n kam en ga ik eens proberen. paardendekens heb ik genoeg, maar om die nu op mijn bedje te leggen, mmmm ben niet zo zeker van haha