[foto] onze jonge kater aan de muizenjacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

[foto] onze jonge kater aan de muizenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:37

We hebben 2 kittens van eind of begin juni denk ik. In elk geval waren ze nog maar een paar weken oud toen ze bij ons kwamen. Sedert kort zijn ze erg in muizen geïnteresseerd. Voorlopig vangen ze ze nog niet zelf (of per hoge uitzondering wel eens) maar geven wij hen de levende gevangen muizen uit de muizenvallen om zo hun interesse te wekken. Maar wat kunnen katten sadisten zijn zeg. Bloos! Het duurt echt soms een half uur tot een uur voordat die muis dood is. Ze spelen er meer mee dan dat ze hem op eten. Clown muis even laten weglopen en dan weer vangen. blijft muisie doodstil zitten even met voorpoot tot bewegen aanporren en als muisie dan uiteindelijk dood is is de interesse weg. Clown

Meet kater Basil (normaal had ik hem de naam Keiko gegeven maar mijn ouders zijn hem pertinent altijd Basil gaan noemen. Vooral mijn moeder Boos! . En ze spreken het niet op z'n engels uit maar op z'n Vlaams dus als Basiel Zij zijn groot en ik is klein! ).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na de muizenjacht moet je natuurlijk uitrusten en waar doet je dat het best. Op de meest onmogelijk plaatsen. Clown Onze kittens zijn nl klim en springkatten. Ze springen en klimmen echt overal in en op. Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat kan het openstaande reservewiel van een 4 x 4 auto toch een interessante uitkijkpost zijn. Cool

Roane

Re: [foto] onze jonge kater aan de muizenjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:39

Vooral die laatste, lekker koppie Tong uitsteken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:08

Oooh! Wat leuk!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:41

Als ik heel eerlijk ben vind ik jou een beetje een sadist om een levende muis aan een jonge kat te geven en er vervolgens foto's van te gaan maken... Katten hebben instinctief een interesse voor muizen, dat hoef je niet op te wekken door dit soort acties.

Veder leuke foto's Ja

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:56

MarianneR: de muis was toch al gevangen door een muizen val. Dus die zou zowiezo wel de dood hebben gevonden.
En een kat vangt zowiezo levende muizen. Dus of het nou deze is of de volgende muis die de kat zelf vangt maakt ook niet veel uit.

Maar verder leuke foto's en een leuke kat Tong uitsteken Lachen

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:06

Jeetje Petra, wat zijn die katten toch gegroeid in die korte tijd. En die naamgeving, tja, het zijn je ouders, maar het blijven Belgen hè Knipoog Moet zeggen dat Basiél toch ook wel wat liefs heeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:31

klien schreef:
Jeetje Petra, wat zijn die katten toch gegroeid in die korte tijd. En die naamgeving, tja, het zijn je ouders, maar het blijven Belgen hè Knipoog Moet zeggen dat Basiél toch ook wel wat liefs heeft.

zijn zusje is niet zo groot. Hij is veel groter en breder van bouw en zij is een klein tenger poesje.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:32

MarianneR schreef:
Als ik heel eerlijk ben vind ik jou een beetje een sadist om een levende muis aan een jonge kat te geven en er vervolgens foto's van te gaan maken... Katten hebben instinctief een interesse voor muizen, dat hoef je niet op te wekken door dit soort acties.

Veder leuke foto's Ja

Haha! Haha! Haha!

Ik kom niet meer bij .... *LOL*

Hoe doe je dat dan met je eigen kat of heb je die niet ?
HAhaha ik zie mijn kat al aankomen met een levende muis, waarop ik zeg, Claar Foei laat los Clown
Whahahah Haha! Haha! Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:59

Flower schreef:
MarianneR schreef:

Veder leuke foto's Ja

Haha! Haha! Haha!

Ik kom niet meer bij .... *LOL*

Hoe doe je dat dan met je eigen kat of heb je die niet ?
HAhaha ik zie mijn kat al aankomen met een levende muis, waarop ik zeg, Claar Foei laat los Clown
Whahahah Haha! Haha! Haha!

We hebben er 4 Clown En die vangen wel eens een muis ja. En daar doe ik niks aan. Maar ik ga er geen foto's van maken, vind het echt een rotgezicht hoe ze die beesten door de lucht smijten Nagelbijten / Gniffelen

Van die muizenval had ik even over het hoofd gezien Schijnheilig
Maar goed, interesse wekken voor muizen hoeft dus niet want katten hebben die van nature al, dat was weer mijn punt zeg maar.

Ik ben echt geen Volkert van der G. natuur-freak type als je dat soms denkt Knipoog

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:17

hele leuke kat Haha! echt mooi
maar ik vind het een beetje wreed,nu spoor je de kat dus aan om de muizen te gaan vangen niks boos bedoeld hoor Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:26

brendaa schreef:
hele leuke kat Haha! echt mooi
maar ik vind het een beetje wreed,nu spoor je de kat dus aan om de muizen te gaan vangen niks boos bedoeld hoor Knipoog

is de bedoeling dat ie muizen vangt. Cool Want die snertbeesten brengen enge ziektes mee binnen voor zowel mens als dier en vreten mijn strobalen stuk. Boos!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:39

Wat een prachtige kat met zo'n ongeloofelijk lief koppie erop Lovers