hond jankt de hele dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

hond jankt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:28

--------------------------------------------------------------------------------

Net hoorde ik van mijn onderburen.
dat 5 minuten nadat het bromemrtje weg is(ik dus) de ene hond de hele dag zit te janken.

als ik thuis ben,hoor ik dr nooit
en de onderburen hebben we toch altijd al problemen mee gehad,en kunnen zwaar overdrijven.

maar goed, wil wel wetenwat ik er evt aan kan doen.

heb 2 honden,allebei in bench,in verschillende kamers,denk erover om de benches bij elkar te zetten,maar dat ze elkaar alleen horen en niet zien.

iemand tips?

gabyfedde

Re: hond jankt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:31

De hele dag? Heb je je honden dus de hele dag alleen in een bench zitten?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:32

neej, 2x minder als 3u,meestal maar 2u,
maar dan blijken ze dus de hele tijd te janken, tenminste,de oudste van bijna een jaar, de kleinere van een half jaar is stil en braaf.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:34

je kan het proberen om ze bij elkaar te zetten maar dan kun je ook het risico lopen dat ze samen beginnen te janken.mischien kunje wat afleiding geven zoals een kauwbot ofzo`n kong ofzo en van te voren zorgen dat ze flink moe zijn

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:35

ze hebben enorm veel kluiven,samen gaat niet, daar heb ik al eerder een kapotte poot aan over gehouden,en kapotte spullen in huis.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:03

Ik denk dat je het alleen blijven opnieuw op moet gaan bouwen. Gok erop dat ze verlatingsangst hebben....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:51

Blaft je hond ook als hij in de bench zit en jij de kamer even uit bent waar de bench staat? Je hond kan last hebben van verlatingsangst. stapje voor stapje kan je je hond wel weer van de verlatingsangst afhelpen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:06

Ik denk ook aan verlatingsangst...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 08:40

denken wij ook,van die ene dan, die ander gaat slapen want ik heb ze op de film gezet.

uk(de malthese) i s erg een aandacht hondje, diverse problemen met haar gehad, wat er in de 16 weken voordat ze bij ons kwam gebeurt is, weet ik niet,maar niet veel goeds.

afin,wat ik op de film zie, is dat ze staat te kwispelen, en naar de deur kijkt,dan begint ze eerst een beetje zielig te piepen,en even te brullen, nog niet eens echt blaffen,want dat heeft ze maar 2 of 3x gedaan

en verder zijn ze stil , de grootste onzin dat ze de hele dag blaffen dus.
de 1e x dat ik ze filmde, had ik de benches met moeite bij elkaar in de zelfde kamer gezet, met een meter ertussen,en een doos,zodat ze elkaar maar voor de helft zouden zien,zodat ze ook nog wat prive hadden.

die mathese gaat dan 5 min blaffen,en de jack,gaat even draaien,en slapen.

smiddags heb ik de benches op de oude plaats gezet. en was het nog sneller stil.
lijtk of ze waarderen alleen te zijn.

op een ander forum zeggen ze dat ik mijn hondengeestelijk mishandel, omdat ik ze niet samen zet ( de mathese is nog een hondje,wat snel mank loopt, of echt kreupel, hele zwakke pootjes, kun je de beste dierenarts naar laten kijken,maar uiteindelijk kost het kijken een hoop geld,en mag ze onder de zoveel jaar toch geen neiuwe knie, als dat al de oplossing is)

en de jack is een beetje ruw,en opdringerig, dus als die samen in 1 bench moeten,is de grootste bench te klein.

Vandaag gaan ze samen in het "rommelhok"

prop ik daar de 2 benches in.en kijken wat ze dan doen, alleen even een geschikte plaats voor de camrea vinden dan

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 12:40

ik zou ze gerust in elke aparte benches zetten hoor. De honden zijn toch in aanwezigheid van de ander, dus helemaal alleen zijn ze toch niet. Geestelijk mishandelen zou ik dit zeker niet noemen. En zoals je zelf gaat gaat het er dan een stuk rustiger aan toe.