waarom nou mijn lieve hond!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danie_horse

waarom nou mijn lieve hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 20:53

hoi, ik moet even wat kwijt.
ik heb al 4 jaar 1 van mijn 2 honden.. Nagaya ze is een teef met een handleiding.
ik heb haar goed opgevoed daar ligt het punt niet.
maar mijn vader wilt haar nu weg doen, omdat ze jankt, maakt dingen stuk en eet alles op! ik weet dat het ligt aan dat ze te weinig aandacht krijgt. maar het kan misschien ook wat anders zijn.
het is zo'n verschrikkelijke lieve hond die nooit wat kwaad kan doen.
wie o wie heeft er misschien een tip dat het anders kan? zodat ze niet weg hoeft? ik vind het niet leuk!
groetjes danielle

misschien helpt het als ik zeg dat het een alaska malamute is

Jokonootje

Re: waarom nou mijn lieve hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:18

bij dit soort honden is aandacht heel belangrijk het zijn honden die moeten werken, zijn ze niet actief bezig dan gaan ze zich vervelen en dan blaffen janken en maken ze veel spullen kapot... Maar ik neem aan dat jullie dat al wisten...

Soms is het niet leuk om een hond weg te moeten doen... maar je geeft zelf al aan dat je hond te weinig aandacht krijgt. Is het dan niet beter om de hond naar iemand te doen die wel tijd voor `m heeft?
En anders moet je zelf laten zien dat je aandacht aan hem geeft en veel met `m gaat doen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:29

Inderdaad Jolanda. Dat soort honden, daar moet je de juiste soort baas voor zijn. Ze hebben prikkels nodig, lichamelijke activiteiten. Veel fietsen met de hond bijvoorbeeld.

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 16:12

Jolanda_ schreef:
bij dit soort honden is aandacht heel belangrijk het zijn honden die moeten werken, zijn ze niet actief bezig dan gaan ze zich vervelen en dan blaffen janken en maken ze veel spullen kapot... Maar ik neem aan dat jullie dat al wisten...

Soms is het niet leuk om een hond weg te moeten doen... maar je geeft zelf al aan dat je hond te weinig aandacht krijgt. Is het dan niet beter om de hond naar iemand te doen die wel tijd voor `m heeft?
En anders moet je zelf laten zien dat je aandacht aan hem geeft en veel met `m gaat doen....

trouwens ze kunnen neit blaffen ( maar goed) we fietsen 2x in de week met je

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:44

ze kunnen wel blaffen alleen doen ze dat niet snel... de janken eerder...
2x in de week fietsen met zo'n hond is niet genoeg...

van de alaska malamute club:

Citaat:
De dikke stokharige vacht van de Malamute vereist op zich geen bijzondere verzorging behalve tijdens de ruiperiode. Eén tot twee maal per jaar verruilt hij al zijn haren voor nieuwe en in die weken zal werkelijk niets in uw huis, kledingkast en auto haarvrij zijn. Door deze natuurlijke vacht zijn Malamutes in staat zich vrij goed aan de Hollandse weersomstandigheden aan te passen. Hierdoor kunnen ze zowel in huis als buiten in de (hecht-niet-te-veel-waarde-aan-een-nette) tuin of grote kennel worden gehouden. Malamutes zijn absoluut niet erfvast of trouw aan de baas als hij/zij uit zicht is, een goede omheining van zo'n 2 meter (en het liefst ook nog wat in de grond) is echt noodzakelijk want daar buiten lokt het avontuur!
In huis is hij een prettige, rustige, soms zelfs lui-ogende hond. Het is absoluut geen nerveuze aandachttrekker die zijn baas de hele dag voor de voeten loopt mits hij voldoende beweging krijgt! Komt hij buiten de deur te kort dan zal hij zijn energie in andere zaken gaan steken: in de tuin proberen naar Australië te graven (of staan de plantjes hem niet aan?), van een bankstel een stoel maken, het behang was toch ook al niet mooi etc. En als hij dan ook nog alleen thuis moet blijven dan nog een maar huilconcert voor de hele buurt erbij! Omdat het nog echte roedeldieren zijn, kunnen sommigen sowieso moeite hebben met het alleen thuis zijn en dat uiten ze door iedereen te laten horen waar ze zijn.

En tsja het is misschien niet leuk maar als jullie niet de juiste baas zijn voor `m dan geef ik je vader wel gelijk ondanks dat je dat liever niet wil horen natuurlijk ...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:50

Het is natuurlijk helemaal niet leuk als jullie hond weg zou oeten
maar ik vind wel dat je eerlijk tegen over je hondmoet zijn
je geeft zelf aan dat hij niet de aandacht en de lichaams beweging krijgt die hij verdient!!
Zou het dan idd niet beter zijn om een baasje voor hem te zoeken
die wel de tijd en aandacht aan hem kan geven.
zodat hij wel gelukkig is!!
Je wil toch het beste voor je beesje????
En anders zullen jullie er zelf aan moeten werken om het dat te geven wat hij nodig heeft

wandt als ik dit zo lees
heeft jullie hond het nu niet echt naar zijn zin

sorry als dit een beetje hard overkomt dat is niet mijn bedoeling Knipoog

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:07

Waarom hebben jullie geen tijd voor de hond?
Hadden jullie dat eerst wel?Dan vind ik dat jullie nooit aan een hond hadden moeten beginnen.Honden zijn gezelschapsdieren en niet om veel alleen te laten ze zijn graag bij de mens.Sorry dat ik zo vel ben maar ik zie het in mijn omgeving veel.De mens is de hort op of veel aan het werk en de hond zit maar alleen thuis.Ik vind dat zelf niet kunnen dus ik geef je vader gelijk.Ik weet hoe moeilijk het is maar als je nou een goed plekje voor je hond zoekt heb je er misschien ook vrede mee.
Succes en sterkte ermee