Ontsteking in baarmoeder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Ontsteking in baarmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 21:45

Onze hond is paar weken terug loops geweest en nu sinds een week verliest ze afscheiding, is wat groenig en slijmerig. Ook is haar doos wat opgezwollen (net als bij loopsheid).
Morgen zullen we zowiezo even met haar langs de DA maar was benieuwd of iemand dit vaker heeft meegemaakt?

Biepmiep

Re: Ontsteking in baarmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:23

Afscheiding is nooit goed bij een hond. Goed dat je naar de DA gaat.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 02:33

Anna-Jelly schreef:
Onze hond is paar weken terug loops geweest en nu sinds een week verliest ze afscheiding, is wat groenig en slijmerig. Ook is haar doos wat opgezwollen (net als bij loopsheid).
Morgen zullen we zowiezo even met haar langs de DA maar was benieuwd of iemand dit vaker heeft meegemaakt?

opzich kan het gebeuren dat een hond na de loopheid wat navloeing heeft, maar als het echt groen is, dat is niet ok, soms komt het voor dat het wat wittige ( idd slijmerige) vloeing is, meestal wijst dit op een vaginitis ( schede ontsteking) sommige Da's schrijven dan een AB kuur voor, maar dit werkt niet altijd, cranberry, vitamine C wil in zo'n geval ook wel helpen.

maar heel goed dat je naar de Da gaat, kunt niet voorzichtig genoeg zijn ( vloeing die dus echt groen, groenig is en/of behoorlijk stinkt/ruikt, is nooit goed )

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:49

Dit duidt idd op een baarmoederontsteking. Het is goed dat je meteen gaat want met dit soort dingen mag je niet te lang wachten.
Ze zal wel een AB kuur krijgen (waarschijnlijk Synolux) Hopelijk slaat het aan.

Succes ermee!

Groetjes pammie Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:00

Bedankt voor de antwoorden.
Ze heeft dit nu ongeveer een kleine week, ik dacht zelf eerst ook aan wat navloeing van de loopsheid maar er zaten toch wel 2 weken tussen en aangezien ze wat begint te vermageren en die slijm-smurrie ons toch wel zorgen baart gaan we vanmiddag maar even langs.
Het is niet echt groen groen, maar het slaat gewoon wat groenig uit zeg maar. Het stinkt verder niet, tenminste, heb er niet met mijn neus bovenop gezeten maar op hurkafstand ruik je het niet haha.

Ik laat nog wel weten wat de DA zei (word nog drama want ze heeft een gruwelijke hekel aan de DA).

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:30

Heeft ze koorts of drinkt ze veel?

Kan wezen dat dat nog niet is en dan zit je op zich in een vroeg stadium. Hoe sneller je erbij bent hoe beter de kans op genezing.

Laat je het ons wel weten hoe het is afgelopen?

Groetjes pammie Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 12:02

Ze drinkt bij mijn idee juist minder als voorheen, dan dronk ze áltijd na een maaltijd (4x per dag) en nu drinkt ze denk ik maar 2x een paar slokjes.
Of ze koorts heeft weet ik niet, het lukt me niet om dat in mijn eentje te meten.

We hebben om 14.30 afspraak, als ik thuis ben zal ik even melden wat de DA zei Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:17

Nou we zijn weer terug. Het is een lichte baarmoeder onsteking, een AB kuurtje van 10 dagen mee.
Maar mocht het weer terugkomen of het vloeien is na die 10 dagen niet volledig weg dan alsnog sterilliseren.

Hond heeft zich heel netjes gedragen, wel even een muilkorfje om voor de zekerheid, maar was ook vrouwelijke DA deze keer en ze voelt zich over het algemeen bij vrouwen meer op dr gemak dan bij mannen. Ook gechipt en ge-ent, nu maar hopen dat de AB kuur goed aanslaat Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:27

De kuur zal aanslaan. Maar geheid dat die baarmoederontsteking wel een keer terug komt. Dat is 9 van de 10 x namelijk zo.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:35

Gelukkig maar dat je er op tijd bij was Knipoog

Weet je wat je ook zou kunnen doen de volgende keer als ze loops is. Druppelen met Utero-vetsem van VSM. Dit kan je gewoon bij dierenspeciaalzaak halen of de da. Wij druppelen onze teven ook altijd als ze loops zijn en dit zorgt ervoor dat er niks achterblijft.
Het kost € 9,95 en je doet er vrij lang mee....baat het niet dan schaad het niet.

Groetjes pammie Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 20:37

Dat is wel een goeie tip kamatz, zal het even opschrijven!

Desiree, we zullen zien, zullen het er zowiezo nog even over hebben om misschien toch te sterilliseren maar we wachten de kuur eerst even af, bij twijfel word het zowiezo gedaan.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:48

geënt................ Volgens mij staat op de bijsluiter dat alleen gezonde dieren geënt mogen worden??? Hoe licht ook, een baarmoederontsteking hebben lijkt mij niet gezond.

Wanneer jullie niet gaan fokken en wanneer de kuur aangeslagen is en de hond zich weer fit voelt dan zou ik haar laten steriliseren (= eigenlijk castreren) als ik jullie was. Zoals al gezegd, de ontsteking komt geheid terug en wanneer je wacht tot de hond echt doodziek ervan is heb je dat als bijkomende complicatie tijdens een dan onvermijdelijke operatie.

Knuffel voor je hondje!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 11:18

Rosita, daar zeg je wel wat, helemaal niet bij nagedacht. Zal volgende week de DA er even op aanspreken, dan komt ze toch mijn paard en kat enten (ja kat ook haha, die woont nog bij mijn schoonouders, waar mijn paard ook staat).

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:24

Weer even een update:
Heb zonet de DA weer gebeld omdat ze sinds gister roze afscheiding heeft wat mij leek dat er bloed bij zit. Nouja zit dan dus indd waarschijnlijk bloed bij in, op zich niet het allerergste maar dat ze nog zo vloeit klopt niet en dus word ze waarschijnlijk toch maar gecastereert.
Heb mijn ouders nog niet kunnen bereiken maar ze zal dan een dezer dagen we geopereerd worden.

Hoeveel risico's brengt zo'n operatie met zich mee? Ik knijp hem nu namelijk al....

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:12

Anna-Jelly schreef:
Weer even een update:
Heb zonet de DA weer gebeld omdat ze sinds gister roze afscheiding heeft wat mij leek dat er bloed bij zit. Nouja zit dan dus indd waarschijnlijk bloed bij in, op zich niet het allerergste maar dat ze nog zo vloeit klopt niet en dus word ze waarschijnlijk toch maar gecastereert.
Heb mijn ouders nog niet kunnen bereiken maar ze zal dan een dezer dagen we geopereerd worden.

Hoeveel risico's brengt zo'n operatie met zich mee? Ik knijp hem nu namelijk al....

Als jouw hond niet écht ziek is (koorts?) en ze nog steeds vloeit (een zogenaamde 'open ontsteking' dus) dan zal het risico niet veel groter zijn dan bij een hond waarvan de baarmoeder netjes in rust is. Het is een wat lastiger operatie voor de DA omdat de baarmoeder vergroot is en misschien met pus gevuld (dat moet'ie niet knoeien in de buik!) en daardoor duurt het misschien wat langer en je wiltje hond zo kort mogelijk onder narcose. Dat is zo ongeveer het verschil met een gewone castratie. Verder is iedere operatie natuurlijk een risico.

DA's verwijderen vrijwel dagelijks baarmoeders en de meeste honden overleven het. Niet teveel zorgen maken maar. Wel je hond goed in de gaten houden dat ze niet opeens veel gaat drinken ofzo nu nog voor de operatie.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:32

Onze hond had ook baarmoeder ontsteking, maar ze is ook een fokhond geweest. Wij hebben de baarmoeder eruit laten halen, wel een zware operatie, maar nu geen last meer..