ziek hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FenW

ziek hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:19

Hallo allemaal

Ik wil even het verhaal vertellen over mijn Golden Retriever reu Syl van 2 jaar oud.

Ik wil al zolang als ik me kan herinneren een hond en een paard. En op 1 juli 2004 was het dan zover ik kreeg mijn lang verwachte Golden Retriever. Uiteraard helemaal goedgekeurde kennel en goed voorbereid gingen wij aan de slag.

Tot 3 weken geleden was alles geweldig. Syl is echt mijn droom hond die alles doet voor eten, spelen, zwemmen, knuffelen en met hondjes spelen.

Maar 3 weken geleden ontdekten we een bultje op zijn kop. We dachten er niet zoveel achter gewoon een opgezet talgkliertje of vetbultje. Maar achteraf zijn we toch heel erg blij dat we gegaan zijn. Het bleek namelijk kanker te zijn. Wij waren natuurlijk allemaal heel erg geschrokken want Syl is nog zo jong en de gezondste hond die ik ken heeft ook geen HD ofzo. Maar het leek allemaal niet zo erg te zijn want ze zouden gewoon het bultje verwijderen. Hij zou alleen wel een week een kap om moeten en het zou een flinke wond worden. Nou zo gezegd zo gedaan. Alles was goed gegaan en de kanker werd naar de patholoog gestuurd voor verder onderzoek.

Op 21 september kregen we daar de uitslag van. Het was niet goed de kanker zit nog veel dieper in zijn hoofd. Het was heel erg snel uitzaaiende kanker die vaak ook meteen in de lever/nieren zit. Op dat moment voelde ik de bodem echt even onder mijn voeten wegvallen. Natuurlijk weer heel erg geschrokken want we hoopten dat het nu gewoon over was.

De dierenarts heeft toen heel veel moeite voor ons gedaan en naar allerlei instituten enzo gebeld en we kregen 3 opties. 1. weer een operatie laten doen waarbij ze 2,5 cm diep zijn hoofd in gaan en daarbij ook de kauwspier raken (hij kan nooit meer kauwen) 2. Hem 5 weken achter elkaar hem 1x in de week laten bestralen (wordt hij niet ziek van, krijgt ook geen haaruitval). 3. Een soort proef laten doen waarbij ze allemaal water door zijn hoofd pompen.

De dierenarts stuurde heel erg aan op optie 2. Dan is er 50% kans dat hij het de komende 5 jaar niet weer krijgt en is het zeker dat op de plek waar ze bestralen het ook echt weg is. Dus deze donderdag moeten we voor het eerst naar Gelderland om hem te laten bestralen en wordt er een echo gemaakt om te kijken of het niet al uitgezaaid is.

Voor degenen die het hele verhaal gelezen hebben (of die dat niet konden opbrengen maar me toch willen steunen) help gewoon even hopen dat alles goed gaat donderdag. Alvast bedankt voor de steun.

Afbeelding
Ik zei "zit" in de tuin en daarna "poot" en hij deed het ook nog!

Afbeelding
Zoals ik mijn Sylliebillie ken een echte mafkees!

patje94

Re: ziek hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:27

heb alles gelezen.
vind het onwijs erg omdat goldenretrievers mijn schatjes zijn.
ik kan 1 ding zegge sterkte en doe wat voor hem het beste is

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:28

Ik hoop dat Syl nog heel lang bij jou zal zijn ! veel sterkte !

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:29

@patje94 ja we hebben ook besloten om steeds heel goed te kijken wanneer we iets doen of zijn kwaliteit van leven er niet (erg) op achteruit gaat. Daarom is optie 1. dus voor ons ook geen optie omdat kauwen en eten zijn lust en zijn leven is.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:35

Wat een knappe Golden en wat een rot verhaal!! Sterkte in jullie strijd tegen de kanker. Hoop dat het bestralen allemaal gaat lukken! Succes.

d0rien1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:37

jee zeg wat een triest verhaal!
Wat een geweldige hond om te zien, ze ziet er ontzettend vrolijk uit. Echt een mooie golden retriever.
ik hoop met je mee dat alles weer helemaal goedkomt, en ze weer je oude vrolijke Syl wordt.
Sterkte ermee!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:48

Sterkte meid,,
Ik heb zelf ook een golden van 2 jaar en als er iets met hem zou gebeuren ,, dan *sniik*...

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:55

heel veel sterkte,
en ik zal zeer zeker voor je duimen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:59

Wow!! Dapper om aan zo'n kuur te beginnen! Ik wens jullie heel veel succes en sterkte toe en hoop dat het aanslaat en hij nog een mooie tijd zal hebben!

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:49

mijn tantes hond van 2 had ook kanker echt veel te jong die van jou ook pas 2 zo vroeg al Verdrietig

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:55

Wat een super leuke hond om te zien zeg.
Sterkte met deze zware tijd die gaat komen.

Wij hadden vroeger ook een golden, was bang van water en is uiteindelijk 13 jaar oud geworden. Ze liep altijd met stenen in haar bek en heeft er toen 1 doorgeslikt. Dit zagen ze op 13jarige leeftijd, ze gingen opereren maar helaas stuitte ze op een tumor die er omheen gegroeid was. Ik mis haar nog iedere dag en in elke golden herken ik wel een stukje van haar.

Hopelijk word jou hond net zo oud als die van ons was!!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:28

Dit is idd niet leuk, maar ik zou persoonlijk ook voor optie 2 zijn gegaan. En als ze 50% zeggen dat het dan de komende 5 jaar niet terug komt zal ik dat proberen, erna zou je altijd nog voor optie 1 of 3 gaan...

luckyBoy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:05

Heel veel sterkte alvast, verder raad ik je aan om de fokker te bellen, als hij bij een erkende fokker vandaan komt.
Bij mijn hond ( wel heel ander soort) hebben we na dat hij ingeslapen is de fokker gebelt, zij zei dat we eerder hadden moeten bellen want veel fokkers houden alle gegevens van hun honden / puppies bij.
vaak kunnen hun er ook niet veel aan doen maar je weet maar nooit, wat de fokker van mijn hond zei was dat dierenartsen alle soorten hondenrassen behandelen en een fokker weet vaak toch wat specefiekere dingen.
Het is te proberen!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:26

ooh wat erg! een echte nachtmerrie Boos!
succes!! Knipoog ik hoop het beste!! Verdrietig

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:41

Jeetje! zo jong nog.... Ik wens jullie heel veel sterkte!

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:55

@luckyboy28 we hebben nog goed contact met de fokster (daar wordt hij ook nog getrimd want dat vind ze altijd heel leuk) en ik heb haar ook een week geleden het hele verhaal verteld. Ze was er ook erg van geschrokken natuurlijk want dat wens je je pupjes natuurlijk ook niet toe:)

Ik zal zo even kijken of ik foto's van de wond heb. Ben voorlopig maar even met hem naast de fiets hem aan het uitlaten om zijn energie kwijt te kunnen (hij mag nog niet los vanwege de kap) en woensdag gaan zijn hechtingen eruit dus dan mag de kap waarschijnlijk ook af. En donderdag gaat hij dan dus voor bestraling en echo. Ja 't is een drukke week voor hem:)

luckyBoy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:29

Oke! ik weet hoe het is om een zieke hond te hebben, je staat zo machteloos, en je neemt de adviezen van de dierenarsten aan maar verder kan je niks! veel sterkte donderdag!

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 19:33

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties. Die geven me echt een goed gevoel.

Hieronder nog 2 foto's van Syl
1. Hier waren we in Frankrijk op vakantie van de zomer op een 16de eeuwse stadsmuur. Vond ik wel een mooie foto.
Afbeelding

2. Bij mij op schoot vlak na de operatie (mocht even omdat we hem zo zielig vonden;)). Je ziet ook een deel van de wond
Afbeelding

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:38

Heel veel sterkte, ik hoop dat ie beter wordt.
Mijn hond is vorig jaar binnen een maand overleden aan kanker op vier jarige leeftijd, ik hoop dat het voor Syl beter afloopt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:53

Wat vreselijk voor je echt,
heb vorig jaar mijn golden aan kanker verloren, is echt afschuwelijk.
Ik zal aan jullie denken donderdag en hoop dat alles goed gaat!

Trouwens: die eerste foto is echt prachtig!
Het uitvergroten/ophangen waard.
Mocht ie het niet redden (gaan we niet vanuit natuurlijk!) is dit wel een prachtige herinnering, hij staat er echt op zoals goldens zijn:
lief, mooi, werklustig en met een hart van goud!

Heel veel sterkte!

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 14:50

Ik ben super blij want mijn vader, zus en Syl zijn net terug vanaf de dierenartskliniek waar Syl bestraalt wordt en er is een echo gemaakt en zover ze kunnen zien is zijn hele lijf vrij van kanker! (Behalve zijn hoofd dan he) Hij wordt nu dus nog 4x bestraalt (vandaag had hij de eerste keer) en dan over een half jaar een controle. Ik ben zo blij omdat als de kanker in zijn ingewanden zat er niets meer aan te doen was! Hoop dat ik nog heel erg lang van mijn lieve hondje mag genieten! En bedankt voor jullie steun!
Uiteraard hou ik jullie nog wle op de hoogte als er nieuwe bevindingen zijn! Knipoog Hij wordt vast weer helemaal de oude en ook dankzij jullie drukke geduim Clown

xxx Carolien

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:21

Wat super zeg! Een groot pluspunt ondanks de narigheid! Succes!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:26

Wat fijn om te hopren zeg !
laten we hopen dat het weg blijft nu !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:35

Dat is fantastisch nieuws!
Ben echt heel blij voor je,
ga lekker van hem genieten!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:59

Ik hoop zo voor je dat je hond weer beter wordt! WAt moet dit een vreselijke periode voor je zijn, die onzekerheid! Heel veel sterkte.