hamster!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patje94

hamster!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:46

hoi me vriending die zaterdag haar feesje vier
wil ik en een andere vriending een hamster geven.
ze heeft er al 3 gehad haar laaste is vorige week dood gegaan aan een blaas ontsteking.
Vriendjes zijn? zielig

we hebben alles al met haar moeder geregeld.
we gaan vrijdag er eentje uit zoeken. Ja
allen hebben wij nog nooit een hamster gahd zei wel.
allen waar moet je op letten en waar kan je ze het beste kopen dierenwinkel,welkoop,tuincentrum????? Knipoog zelf heb ik wel konijnen maar......tjha dat zijn geen hamsters
dus HELP Blond TIPS ????
alvast bedankt ! (mischien kan je ook een fototje platsen ofzo ?)
Afgod

Spritz

Re: hamster!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:49

Linnie13 heeft 2 hamsters Knipoog zoek haar maar eens op en stuur een mailtje ofzo Tong uitsteken ( zeg ook maar dat je de tip van mij hebt Lachen )

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:54

Misschien kan je het beste gewoon kijken waar je een leuke tegenkomt. En je kan dnek ik het beste een grote hamster nemen, niet zo'n kleintje. Tenminste, voor zover ik weet zijn dat degene die het snelst gaan bijten. Maar dat weet ik niet zeker..
Afbeelding
Dit is de mijne: Dink(y toy). Een duifgrijze grote hamster.
Waar je misschien op moet letten is of het diertje schone oogjes heeft, en of het er verder niet lusteloos uitziet.
Groetjes, mij

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:06

heldere oogjes inderdaad moet ik ook kijken of zo een beetje actiev zijn of dat ze niet zomaar weg rennen ofzo

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 16:30

niemand ??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:37

patje94 schreef:
niemand ??????

Ja ikke. Clown

Ten eerste.. NOOIT een dier cadeau doen. Een dier is een levend wezen en geen voorwerp.
Als ze het echt graag wil kunnen jullie misschien samen een hamster gaat uitzoeken. Het is voor haar leuker om zelf een uit te zoeken, gezien ik vind dat het met een dier echt moet klikken.
En weet je wel zeker dat ze een nieuwe wil? Misschien vindt ze het wel helemala niet leuk om weer een hamster te hebben, of is ze nog niet eens aan een nieuwe toe.

Verder, geen hamdter kopen bij een dierenwinkel of tuincentra maar bij een goede fokker. Hamsters in winkels zijn broodfokdieren en als je ze koopt blijft dit alleen maar bestaan en komt er nooit een einde aan.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:43

oehh wat is er mis met hamsters uit dierenwinkels?
ik koop ze altijd daar..
maar dit geld toch niet voor alle dierenwinkels?
kan ik me niet voorstellen dat dat mag.

patje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:28

ff voor de duidelijk heid alles is gechekt Tong uitsteken.
en we weten zeker dat ze ene hamster wil Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:30

darkmoona schreef:
oehh wat is er mis met hamsters uit dierenwinkels?
ik koop ze altijd daar..
maar dit geld toch niet voor alle dierenwinkels?
kan ik me niet voorstellen dat dat mag.

In 99% van de gevallen wel. Er zijn slecht heel enkele gevallen van dierenwinkels die hamsters van goede fokkers kopen. Andersom zullen er ook niet veel goede fokkers zijn die aan dierenwinkels 'leveren' (blugh, heb een hekel aan dat woord), want 90% van de dierenwinkels geeft verkeerd advies over hamsters. Er zijn veel verschillende soorten hamsters en ze kennen ze niet eens uit elkaar, laat staan dat ze weten welke solitaire en wat sociale soorten zijn.

De broodfokkers hebben de dieren vaak allemaal bij elkaar zitten (wat dus al totaal tegen de natuur van een Syrische hamster in is, het zijn solitaire dieren en leven dus alleen). Het fokt maar door een fokt maar door, inteelt, maakt niet uit, als de dieren zich maar snel vermeerderen want dat levert geld op. De dieren zijn zwak, meestal te jong en drager van erfelijke ziekten als knikstaart.

Hier vind je een lijst met fokkers:
http://www.dehamster.nl/fokkers/fokkers.php