biergist tegen de vlooien wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

biergist tegen de vlooien wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 10:22

Hallo mijn hond krijgt per dag 4 biergist pilletjes tegen de vlooien, geef jij je hond ook biergist en wat zijn jou ervaringen.Knoflook schijnt ook te helpen wie gebruikt dat bij zijn hond en werkt dat ook?

Bluebontje

Re: biergist tegen de vlooien wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:26

Ga dit even volgen.
Heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me interessant om deze ervaringen eens te lezen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:42

Als het werkt schaf ik het meteen aan.
Onze hond heeft nogal hardnekkige rotvlooien, en dat oh zo geweldige Frontline houdt ze niet echt tegen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:46

ik blijf zweren bij frontline

ik heb een cattery met 8 volwassen dieren en momenteel 5 kittens, en met frontline houd ik de vlooien helemaal onder controle, wel om de paar maanden ontvlooien, wacht je te lang dan komen de vlooien uiteraard weer, maar werk je op de juiste manier met frontline, dan ben je gegarandeerd vlooivrij,

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:42

Ik ben wel eens bij een boer geweest die de koeien knoflook gaf tegen wormen en dat hielp voor geen meter, die beesten zaten werkelijk vol. Misschien als je een gezond dier hebt dat al weinig last heeft van vlooien en geen allergie heeft, en je het zelf geen probleem vindt om er zo nu en dan eentje voorbij te zien springen, dat de biergist dan kan helpen de vlooien binnen de perken te houden. Maar als echt vlooienwerend middel geloof ik er niet in.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 14:14

Mijn vorige hond kreeg ook frontline maar hij werd er erg ziek van, een soort toevallen.De zwarte hond van mijn moeder werd door frontline bruin en gaf erg over altijd en ook vielen haar haren erg uit.Vandaar dat ik overgestapt ben op biergist het is een gezond en goedkoop alternatief, maar over een paar weken weet ik pas zeker of het werkt en dan weet ik ook of 4 pillen per dag voldoende is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:57

waarschijnlijk heb je dan de verkeerde dosering gehad ofzo?
want mijn katten ondervinden er nooit problemen van,
en de kat en hond van mijn ouders ook niet .

ik hoop voor je dat het werkt, maar zoals hierboven ook al gezegt wordt, het zal maar een beetje helpen, bij wellicht dieren die weinig buitenkomen, en korte haren hebben,of dieren die alleen wonen en niet met meerderen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:39

Biergist is echt geen bestrijdingsmiddel, dan was iedereen die klauwen vol geld uitgeeft toch wel een beetje raar, niet?

Nu zijn er momenteel wel beduidend minder vlooien dus veel mensen/dieren kunnen inmiddels wel zonder 'preventieve' bestrijding. Wanneer je met knoflook vlooien dood wilt maken dan meot je dat dusdanis doseren dat ook je dier het niet overleeft. Lijkt me geen goed plan Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:47

knoflook gebruik ik niet alleen biergist.