Duitse Herder zakt door de poten wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Duitse Herder zakt door de poten wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 19:04

Heej iedereen,
Ik maak me veel zorgen om m,n hond. Ze is nu 12 bijna 13 en het is een grote Duitse Herder (een teefje).
Ze zakt nogal weleens door d,r achterpoot. Ze sleept er ook mee over de grond waardoor laatst d,r nagel open was gegaan omdat het zo ver was afgesleten.
We hebben daar nu een middeltje voor dat we dan op d,r nagel spuiten. Ze heeft ook al medicijnen voor d,r blaas want ze 'lekte' urine.
Zit hier nogal mee aangezien ze vanaf mijn 2de al in huis is en ze gewoon een familielid is geworden...Het is echt zo'n schat van een hond ze heeft echt nog nooit een vlieg kwaad gedaan.

Wie herkent dit en heeft ook een hond die dit heeft?

JustNanno

Re: Duitse Herder zakt door de poten wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:46

Het enige wat ik hierin herken is HD...zijn er al foto's van de heupen gemaakt?

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 21:20

Nee, de dierenarts zei dat dit gewoon bij dit soort grotere honden hoort en dat hier dus helemaal niets aan te doen is.

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:27

Ik had een border collie die iets soortgelijks deed, maar dat is waarschijnlijk niet hetzelfde hoor. Dat was namelijk aardig ernstig.
Want die van mij sleepte niet met 1 achterpoot maar met de hele achterkant.
Hoelang heeft je hond dit al?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:38

dit deed onze herder ook toen hij 5 werd. DAt kwam omdat hij hd had. heup nog wat.. dan hebben veel duitse herders. ook die van mij liet urini lopen. Na een jaar of anderhalf werdt hij gemener, en had hij 2 honden aangevallen. hij werdt onebtrouwbaar. voordat hij dat kreeg. was het een schat van een hond en konden we alles mee doen.

Ik weet niet of jouw dh het krijgt,. MAar mischien vergiftigd het dier zichzelf. En daardoor kan een hond ageresief/onbetrouwbaar worden.

Zelf zou ik naar de da gaan

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:40

Het eerste waar ik ook aan dacht was heupdysplasie.
Ik zou toch nog maar een keer naar een dierenarts gaan, desnoods een andere want dit kan nooit goed zijn!!!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:23

Annelies200 schreef:
Nee, de dierenarts zei dat dit gewoon bij dit soort grotere honden hoort en dat hier dus helemaal niets aan te doen is.

Dit hadden wij dus ook met onze Berner Sennen. Ook zo'n grote hond. Wij hebben hem moeten inslapen. Ik hoop dat het bij jullie niet zover komt, misschien dus toch even iemand ernaar laten kijken die er wat aan kan doen?

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 01:35

Jouw herder is op leeftijd en dan komen de ouderdomskwaaltjes ook om de hoek kijken, heb je de dierenarts daar verder nog over gevraagd? Hoe daar mee om te gaan?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 01:49

Mijn moeders oude herder had dat ook en mijn berner was er ook gevoelig voor. Klinkt mij als HD en sommige honden kunnen dan vanachter verlammen. Mijn moeder heeft hem een tijdje in een karretje gehad. Dus met zijn pootjes door een soort luier heen en dan zater er twee ijzeren buizen met wieltjes eronder. De hond heeft het toen nog prima gedaan en is ook op een natuurlijke dood (ouderdom) heen gegaan. Maar laat je DA er wel naar kijken en laat foto's maken. Zonde om zo'n beestje pijn te laten lijden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 03:24

Onze herder heeft het ook, dat doorzakken en slepen. Ook zij is al 12 en gewoon op. Ze krijgt komende week ook een spuitje, dat is het meest diervriendelijke denk ik.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 16:27

essy87 schreef:
Ik had een border collie die iets soortgelijks deed, maar dat is waarschijnlijk niet hetzelfde hoor. Dat was namelijk aardig ernstig.
Want die van mij sleepte niet met 1 achterpoot maar met de hele achterkant.
Hoelang heeft je hond dit al?

Ik denk dat ze het nu wel 4 maanden al heeft. Het was echt ineens dat ze ermee ging slepen.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 16:29

GamblersCup schreef:
Onze herder heeft het ook, dat doorzakken en slepen. Ook zij is al 12 en gewoon op. Ze krijgt komende week ook een spuitje, dat is het meest diervriendelijke denk ik.

Ach gut Sterkte

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:30

Mijn buren hadden een bouvier die volgens mij dezelfde klachten had.
Op een gegeven moment kon het beest nauwelijks nog opstaan, lekte urine etc. Op een gegeven moment konden ze het niet meer aanzien en heben ze hem een spuitje gegeven.
Ik zou toch even aan je dierenarts vragen of hij even wil kijken ..

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 16:38

Ja we zijn laatst nog geweest voor z,n medicijnen maar ze zei dat het bij grote honden hoort en dat de achterkant echt een zwak punt is bij dit soort honden...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:10

onze oude herder heeft dat ook gehad,mijn dierenarts noemde het duiste herder verlaming.ze kon nog lekker rond lopen maar inderdaad ook af en toe dat ze even wegzakte en dat ze sommige momenten haar achter hand mee sleepte.
met uitlaten als ze dan ging rennen dan zette ze met haar achterpoten tegelijk af en dan ging ze soort van slingeren.
zolang onze hond er duidelijk geen last van had mocht ze rond blijven lopen.
toen het niet meer ging kwam de dierenarts met zo een apparaat waar je dan de achterkoten van de hond doorheen doet met van die wieltjes,dat nam dus de taak van de achterhand over maar dat ging ons tever dus kreeg ze een spuitje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:15

Veel herders hebben zwakke heupen. Wij hebben onze herder in laten slapen op 7 jarige leeftijd toen ze steeds meer begon te slepen.

Het meest vriendelijk is toch om hem een spuitje te geven. Je moet ooit af scheid nemen, misschien liever voordat hij heel veel pijn heeft en niet meer vooruit komt.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:09

Het kan idd HD wezen, maar ook spondylose.
Je hondje is ook de jongste niet meer en de bespiering in de achterhand is ook behoorlijk afgenomen. Die is niet meer zoals het was toen ze 6 jaar oud was, dus de achterhand wordt op den duur ook zwakker. Oudere mensen worden ook slechter ter been naarmate ze ouder worden. De één wat meer als de ander.

Het kan ook een soort van verlamming zijn omdat ze ook incontinent aan het raken is. De honden kunnen de spieren niet meer zo gebruiken als wat ze voorheen deden en hebben er totaal geen controle over.

Ik zou het gewoon even aankijken maar mocht het te erg worden en laat ze ook d'r ontlasting lopen dan zal je toch een beslissing moeten nemen...ondanks dat je hoopt dat nooit te hoeven doen. Maar het hoort bij het leven als je dieren hebt.

Veel sterkte in ieder geval.

Groetjes pammie Knipoog

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:34

Annelies200 schreef:
GamblersCup schreef:

Ach gut Sterkte

Nou, bij ons is het gebeurd... ze heeft gisteravond een spuitje gehad. Vanmorgen geen geslof toen ik aankwam op stal, geen gekwispel, geen natte neus in mijn hand ter begroeting... onze Bessie is niet meer. Verdrietig

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:04

heel veel sterkte met het verlies van Bessie. Onze herder had dat vroeger ook. Het was een hernia vanuit de lendenwervels. Op een gegeven moment kon ze helemaal niet meer lopen en dus ook d'r ontlsating niet meer kwijt. Omdat ze geestelijk nog helemaal ok was vond ze het vreselijk om d'r onmtlasting niet meer kwijt te kunnen buitenshuis en hebben we de beslissing moeten nemen om dr in te moeten laten slapen. Vreselijk moeilijk was dat maar voor haar echt het beste.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:16

onze herder is 11 en heeft ook vaak last van dr heupen, dan kan ze moeilijk uit de mand komen en heeft ze pijn aan haar achterhand
Maar als ze eenmaalloopt is het wel goed
sterkte er mee..!!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 06:55

Het snelle ontstaan, de slapte en de incontinentie doen mij denken aan cauda equina syndroom. Komt vaak voor bij Duitse Herders en wordt vaak onterecht voor HD aangezien. Het is te opereren maar dat is voor zo'n oude hond waarschijnlijk geen optie. Misschien toch niet verkeerd om de DA nog eens te laten kijken want HD vraagt om regelmatige beweging en CES in de eerste instantie om rust. Ik neem aan dat ze al op de Metacam oid staat? Anders is dat nog een optie om de pijn wat te verminderen en de ontstekingsprikkel van de arthrose te remmen. Succes er mee!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:12

Ons oude hondje sleept al heel lang met de beentjes. Ze heeft ook een soort ziekte in de heupen. Haar benen (vooral achter) vliegen echt alle kanten op. Toen het een tijd geleden opeens erg verslechterde, dachten we dat het niet zo lang meer zou duren, maar het gaat nog steeds goed met d'r, ondanks d'r ppotjes. Ze krijgt er trouwens geen medicijnen voor.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:09

Onze vorige hond was ook 12 en kreeg dit ook.
Het bleek gewoon een verzwakte achterhand door ouderdom.
We hebben haar laten in slapen, omdat het voor haar geen leuk leven meer was.
Ik zou even langs de DA gaan en als dit idd ouderdom is blijf er dan alsjeblieft neit zo lang mee tobben tot ze zich zelf niet meer kan verplaatsen.
Sorry, ik wil je niet van slag maken misschien is het wel heelmaal niet zo ernstig, maar ik zou er zeker eventjes naar laten kijken.