jong katje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

jong katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:23

Vanmorgen stond ik bij de bushalte en toen kwam er een jong katje de hele tijd tijd om mijn benen heen draaien. Helaas bleek ik te laat van huis te zijn gegaan en was de bus al weg. Toen ik terug naar huis liep bleef het katje achter mij aan lopen.

Wist niet goed wat ik moest doen. Dacht dat hij misschien honger had en heb het katje binnen gelaten en wat eten en water gegeven. Bleek dat ze heel erg honger en dorst had. Was eigenlijk van plan om het beestje daarna weer buiten te zetten. Maar ja als dat beest echt verdwaald is en zijn huis niet terug kan vinden wordt hij misschien wel overreden dus dat buiten zetten vond ik toch niet zo'n goede optie.

Maar ja wat dan wel te doen met zo'n katje?

Heb stichting amivedi al gebeld dat ik een katje heb gevonden. Dierenasiel gaat zo open dus die ga ik ook bellen.

Maar nu het probleem moet ik hem direct naar het asiel brengen wat aan de andere kant van de stad ligt of zal ik hem eerst een paar daagjes houden. Naar het asiel brengen vind ik wel sneu voor zo'n beestje. Misschien meld de eigenaar zich snel en dan is het makkelijker om een kat in de buurt op te halen dan naar het asiel te moeten waar je dan moet betalen om je kat weer terug te krijgen. Een paar daagjes een extra kat te logeren is geen probleem.

Maar ja stel dat de eigenaar zich niet meld dan moet ik die kat na een paar dagen alsnog naar het assiel brengen. Houden is geen optie want ik heb er al twee.

Wat zouden jullie doen in dit geval?

ladyjoy

Re: jong katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:25

Ik heb haar gehouden Bloos Heb hetzelde meegemaakt een paar jaar geleden. Heb haar mee naar boven genomen, overal adviches opgehangen maar niemand reageerde. Dus heb haar toen maar gehouden, ook al hadden we al 2 katten.

Ik zou haar naar het asiel brengen, ze zou daar toch heust wel goed verzorgd worden?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:28

Als je haar echt niet kan houden zou ik haar eigenlijk zsm naar het asiel brengen. Hoeft het geen 2 keer echt te wennen aan een nieuwe thuis en als iemand het katje zoekt, zal die sneller naar een asiel gaan want hoe weet die anders dat die bij jou moet zijn. Lachen

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:29

Ik zou het eerst houden en aan iedereen bekend maken dat je een katje gevonden hebt. Desnoods een advertentie op marktplaats zetten. Of mensen die in de buurt van de bushalte wonen vragen of ze weten van wie de kat is. Briefje bij de halte en in winkels hangen. En als de eigenaar niet komt, wie weet is er dan wel iemand die het katje wil hebben. Naar het asiel brengen kun je (bij uiterste nood) altijd nog doen.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:30

Goed dat je Amivedi en dierenasiel al hebt gebeld. Ook kan je briefjes ophangen in de supermarkt, en door de brievenbus gooien in de buurt. Ik zou het poesje houden tot amivedi haar heeft vermeld in de krant. Dan kunnen de eigenaren haar bij jou ophalen. Mocht niemand zich melden, kan je haar alsnog naar het asiel brengen, of toch houden. Je merkt snel genoeg of ze goed gaat met je andere katten. (Ik heb hier 2 moederloze kittens grootgebracht terwijl we hier al 3 katten hebben en dat is prima gegaan).

Succes ermee!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:32

Als je haar zelf niet kunt houden zou ik zelf eerst op zoek gaan naar een nieuw huisje ipv het katje naar het dierenasiel te brengen.
Ik heb zelf gister een konijntje gevonden en ik heb zelf al voor een nieuw huis gezorgd. Ik vind het asiel maar niks. We hebben trouwens natuurlijk wel eerst de dierenambulance gebeld, maar niemand mistte een konijn, dus over een weekje gaat deze naar zijn nieuwe huis.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:33

Als je hem thuis wilt houden kan je het ook melden bij het Asiel en dierenambulance dat je een katje gevonden hebt en haar omschrijving dat stel dat de eigenaar belt hun weten waar hij is Misschien dat ze dan vragen om toch even met hem langs te komen om te kijken of hij gechipt is.
En ook affiches ophangen door de stad heen. Kan me voorstellen dat de eigenaar ongerust is! tenminste dat zou ik wel zijn.

Zelf had ik hem ook gehouden, maar had er wel melding van gemaakt dat zou ik ook zeer op prijs stellen als 1 van mijn katten zou verdwalen.

Veel succes ermee!!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:46

Heel sneu maar zou hem naar het asiel brengen, je hebt al 2 katten en je weet niet wat voor ziekten het zwerfkatje mee kan brengen en dan zit jij met de DA kosten voor je eigen kat (dnek aan NIesziekte, wormen, vlooien etc)

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:49

Knor schreef:
Heel sneu maar zou hem naar het asiel brengen, je hebt al 2 katten en je weet niet wat voor ziekten het zwerfkatje mee kan brengen en dan zit jij met de DA kosten voor je eigen kat (dnek aan NIesziekte, wormen, vlooien etc)

Ik moet toegeven dat je daar inderdaad helemaal gelijk in hebt!!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:51

mistery schreef:
Als je haar zelf niet kunt houden zou ik zelf eerst op zoek gaan naar een nieuw huisje ipv het katje naar het dierenasiel te brengen.
Ik heb zelf gister een konijntje gevonden en ik heb zelf al voor een nieuw huis gezorgd. Ik vind het asiel maar niks. We hebben trouwens natuurlijk wel eerst de dierenambulance gebeld, maar niemand mistte een konijn, dus over een weekje gaat deze naar zijn nieuwe huis.

Dit vind ik niet zo netjes
Je merkt niet meteen de eerste minuut op of je huisdier is vermist, en niet iedereen geeft het meteen aan bij amivedi of asiel. Vind eigenlijk niet dta jet het kunt maken om een konijn van een ander zomaar weg te geven Lips are sealed

Edit: Wat die ziektes van dat katje betreft: Ik denk dat je in eerste instantie wel kunt zien of het katje gezond is of niet. Als hij snottert oid is het idd niet zo slim om hem in huis te halen, als je hem wilt houden eerst laten checken bij de dierenarts.

Waarschijnlijk is iemand dit katje echt wel kwijt Ja

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:57

misschien heeft het katje al een chip dit kan je gewoon laten controleren bij een asiel of dierenarts ....
en je kan ook in overleg met een asiel afspreken dat je het katje zolan op wilt vangen tot de rechtmatige eigenaar zich meld zit het katje lekker in een huiselijke sfeer (vind ik zo ie zo beter voor een jong katje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:10

Bedenk wel dat je na twee weken verzorgen wettelijk gezien de eigenaar bent he.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:14

Ik heb zaterdag een katje gevonden en dus ook in huis gehaald in plaats van naar het asiel gebracht. Gisteravond werd ie opgehaald helaas, mijn vriend en ik waren er toch al aan gehecht. Het heeft dus 5 dagen geduurt voordat ze haar vonden via de Amivedi.

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:17

Destiny22 schreef:
Knor schreef:

Ik moet toegeven dat je daar inderdaad helemaal gelijk in hebt!!

Inderdaad! Het is beter om voor je eigen katten te kiezen.
En je moet maar denken, dat je dan al een goede daad heb verricht, je hebt m van de straat af.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 14:51

Ik heb inmiddels ook met het assiel gebeld. Er had nog niemand dit katje als vermist opgegeven.

Vrouw aan de telefoon was gehaast en had weinig interesse omdat er net een hond werd binnengebracht.

Ze zei dat het asiel erg vol was en dat ik hem maar een paar dagen moest houden en een advertentie bij de supermarkt in de buurt moest gaan ophangen. Toen wou ze ophangen. Kon nog net doorgeven dat het misschien wel handig was als ze mijn telefoonnummer zou hebben als er iemand deze kat als vermist zou opgeven. Heb nog wel mijn telefoonnummer doorgegeven maar ik heb niet de indruk dat ze het ook daadwerkelijk heeft opgeschreven. Zo kan de echte eigenaar natuurlijk nooit zijn kat opsporen via het asiel. Vind het dus maar raar dat ze niet wat attenter reageerde.

Hopelijk komen de eigenaren ook op de gedachte bij amivedi te informeren of hun kat gevonden is. De vrouw van Amivedi was heel wat vriendelijker en behulpzamer.

Heb besloten het katje te houden tot volgende week donderdag dan heb ik weer een dagje vrij en als zich dan nog niemand heeft gemeld ga ik het naar het asiel brengen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:31

De dierenambulance kan ook het katje voor je ophalen en naar het asiel brengen. Ook hebben zij een lijst met vermiste en gevonden dieren.
Bedenk wel dat als je het katje een tijdje aanhoudt je er ook aan gehecht raakt, het wordt met de dag moeilijker! Knipoog

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:01

De dierenarts in de buurt is ook een optie, daar hangen ook vaak foto's van dieren die vermist zijn.

Ik heb ooit een klein wit hondje gevonden, vond het zoooo jammer. dat hij weer opgehaald werd

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:35

Ik heb 6 weken geleden een jong poesje gevonden vlak bij het huis van mijn vriend in Belgie. Ze was zeik nat en vrij mager.
Na verscheidene pogingen om de eigenaar te achterhalen, wat niets opleverde, heb ik besloten haar mee naar mijn huisje te nemen. Ze is 2 weken geleden mee naar de dierenarts geweest geeint en ontwormd. Daar is ze geschat op een leeftijd van 3 maanden. En nu zit ze ondertussen 3 weken bij mij thuis en dat gaat super. Ze heeft de eerste weken nog bij mijn vriend gezeten omdat wij tussendoor nog 3 weken vakantie gepland hadden, en ik wilde haar niet op en neer blijven sjouwen. Dus nu ben ik de trotse eigenaresse van een heel lief poezen meisje.