[Foto] Nieuwste "aanwinst": 4 wkn oud kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

[Foto] Nieuwste "aanwinst": 4 wkn oud kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:42

Vrijdag rond 19:30, toen ik met Maya even bij mijn verzorgpaarden was, kwam er allemaal gejammer uit 't hooi. Nadat we achterhaalt hadden waar de kat in kwestie zat hebben we de balen die het pad blokkeerden weggehaald en we zijn naar de manege gegaan. Na 12en zijn Maya, Fleur (Fleury) en ik nog even wezen kijken of de kat weg was. Niet dus... Nog een keer gefloten en daar kwam uit 't hooi een zwart hummeltje gekropen...

Gelukkig werd vriendlief helemaal niet boos toen ik om half 1 's nachts thuis kwam met ons hummeltje. Hij weet wie z'n vriendin is Clown Enfin, even geïmproviseerde melk gegeven, wat ie gelukkig zelf dronk. Om 4 uur nog even gaan voeren. Zaterdagochtend om 8 uur naar de AH en allemaal kittenvoer gehaald. Rob heeft 'm zaterdag 1 keer op de bak gezet en ze is zindelijk. Als ze even bij me geweest is en ik zet d'r in de bench waggelt ze direct naar de bak. Lachen Ze eet vast voer, brokjes in gelei gaat prima, droogvoer enigzins.

De voorwaarde dat ze mag blijven is wel dat ik een tehuis voor haar zoek. Ik wil het eerst bij Hans, de eigenaar van de verzorgpaarden, proberen. Wellicht heeft hij interesse in een stalkat. En anders een héél goed tehuis zoeken... Maar ik heb tot februari de tijd Lachen

Net even bij de da geweest en een hoop vermoedens bevestigd gekregen. Ze is geschat op 4 weken (klopt ook met 't voer). Het is een zij. Onder de vlooien of eronder gezeten (ik had al vlooiendruppels gegeven). Dikke buik is waarschijnlijk van de wormen, dus een kuurtje. En het vervelendste vermoeden: er is een reële kans dat ze blind of slechtziend is. Ze loopt regelmatig tegen de bench en de muren aan, ze lijkt je niet te zien en ze raakt helemaal in paniek als je haar optilt. Over een paar weken is het met zekerheid te zeggen. En als dat inderdaad zo is, dan wordt het geen stalkat en zal ik echt een héél érg goed tehuis moeten gaan zoeken.

Genoeg gekletst, meet Drop-Shot! Go jij! Go jij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn van zaterdag, toen ze een dagje bij me was. Ik had nog nieuwe foto's willen maken, maar de da was zo vermoeiend dat ze nu als een roos ligt te slapen Lovers

honolulu

Re: [Foto] Nieuwste "aanwinst": 4 wkn oud kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:44

Oo.. wat een schatje Haha!
Veel plezier nog met haar

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:52

aaahhh wat lief!
maar moest je haar niet bijvoeren met melk dan? omdat ze nog zo jong is.
wij hebben thuis een blinde kat, ze is blind geboren, maar is zo pienter als weet niet wat. ze zijn erg slim met een heel gevoelig gehoor. ook deze kat vindt het niet zo leuk om opgetild te worden, maar als ze eenmaal goed in je armen zit is er ook niks aan de hand.
de kat loopt ook gewoon in de tuin en door heel het huis.
veel succes met de kleine

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:57

Lovers hart-broken! Bloos!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:59

agossie wat een hummeltje!
sneu dat ze niets of weinig ziet, maar daar leert ze wel mee leven hoor Lachen
het is wel een humpie! lief joh!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 21:03

Ze krijgt gewoon melk, vlees en af en toe brok, ze eet gelukkig zelfstandig. Toen ik Koekie en Elmo 4 jaar geleden uit een houtstapel trok hadden ze net de oogjes open, die heb ik nog 2 weken lang iedere 2 tot 4 uur bijgevoerd met de fles.

Dat ze een normaal leven kan hebben twijfel ik niet aan. Ze is inderdaad erg slim, het is ook echt een brutaaltje... En ze hoort idd alles. Net voor ze in slaap viel daarstraks heeft ze nog 5 minuten rondjes door de kamer gerend. Lachen Ik kan haar alleen niet op de stal neerzetten... Hier blijven kan ook niet, het huis zit met 2 katten aardig vol. En al zou ze mogen blijven van Robert... Dan gooi ik nog mijn eigen glazen in. Als ik ooit weer zo'n hummeltje vind dan kan ik 'm niet meer helpen. Overigens zou het slechte zicht ook verklaren dat de moeder spoorloos is...

Ik koester nog hoop dat het allemaal meevalt en dat ze gewoon goed zicht heeft... We zullen wel zien. Tot die tijd blijft ze zowiezo bij me, daarna kijk ik wel verder. Ik zal hooguit wat kritischer worden naar de 'gelukkige' die Drop-Shot van me krijgt Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:37

Wat een dropje zeg!!! Lovers Je zou spontaan verliefd worden!! Het is dat ik nog geen week mijn nieuwe kitten heb maar anders.....Tong uitsteken

Ik hoop dat je een goed baasje voor haar vind!! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:01

Een echte dropshot Syl!

hij is lief Lovers

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:04

oww wat een droppie zeg:D Precies zoals die van ons eruit zag toen ze zo klein was Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 22:05

Hebben? Knipoog

Ik ga d'r vannacht eens wat groter zetten... Koekie en Elmo gaan weer naar boven, hebben die ook wat rust. En dan eens zien hoe het haar vergaat als ze de hele kamer heeft. Even dubbelchecken of ze het eten en de kattenbak kan vinden en dan kan ze spelen zoveel als ze wilt.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:07

haha ik zou het wel willen maar me papa Bloos die liever niet meer

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 13:12

Wat een leukie!
Ik heb vorig jaar een 2,5 weken oud poesje (mormeltje Haha! ) gevonden, zelfs z'n oren zaten nog dichtgevouwen.
De mijne was echt ziek. Ik moest hem nog wel melk geven, maar kon ook met 4 weken beginnen met voer.
Die van mij had ook zo'n dik buikje.
Gelukkig is alles goedgekomen! Alleen reageert hij wel heel apart naar andere katten toe, veel meer aandacht vragen. Het liefst wil hij van elke andere kat een kopje.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 14:08

Dat is precies Elmo, en Drop lijkt ook dat 'drammerige' om aandacht te krijgen te hebben. Koekie is veel zelfstandiger, een echte poes... Die laat 't wel merken als ze geaaid moet worden.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:29

Wat een schatje!
Ze is een echte Drop-Shot! Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 21:35

Vanavond ff met Hans gebabbeld, de ouders zijn wsn achterhaald... Er lopen een zwarte en een pers-achtige kat rond daaro (nog nooit gezien), maar die hebben hun nest bij de buren, een stuk verderop. Kitten is dus echt verdwaald of simpelweg gedumpt (wat logisch is als ie idd slechtziend is). Maar goed, Hans heeft, vanwege de 2 die er al lopen, geen interesse in een derde kat en al helemaal niet als d'r iets aan de oogjes mankeerd, dus we gaan lekker op zoek naar een goed tehuis Lachen

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:11

wat een onwijs schatig poesje!!
ik hoop dat je een goed huisje voor der vind!