als ik me hond uit laat dan vragen ze wel eens wat voor ras het is (friese stabij) als ik dit dan zeg dan `kijken ze me altijd vragend aan van dit ras ken ik helemaal niet wie herkent dit nog meer
Mijn vorige hond was een kruising tussen een friese stabij en ... Dat heb ik zovaak bij mijn nieuwe hondje.. dat is een Griffon petit babancon Dan zeggen ze altijd... Een wattee???
Een friese stabij is toch niet zo onbekent? Mijn hond herkennen ze altijd wel. Ik heb een border collie. Mensen zeggen vaak "Dat is toch zo'n schapenhond?"
Ik herken het ook, wij hebben een kooikerhondje. Hoewel ik wel merk dat in de 4 jaar wij deze hond hebben je toch iets meer hebt van w ja... een kooikerhondje
nee heel veel mensen die herkennen het ras niet ja er zijn wel zat mensen die het ras wel kennen maar ik merk heel veel mensen die niet weten wat het is en vooral niet buiten de provincie friesland want ik woon zelf in noord holland
Ik heb het ook heel vaak, dat mensen me vragen wat voor honden ik heb. Ik heb namelijk Laekense Herdershonden, en die komen niet veel voor in Nederland (en erbuiten). Vooral op onze vakantie in Oostenrijk werden we iedere dag minstens 5x staande gehouden met de vraag wat voor ras onze honden waren!
De Friese Stabij komt toch erg vaak voor. Wat heel veel mensen dan weer niet weten is dat ze niet alleen in zwart-wit, maar ook bruin-wit voorkomen. Maar goed, het blijven leuke honden (maar wel met een flinke kop erop haha)
Als je over een friese Wetterhoun begint, weet echt bijna niemand waar je het over hebt. Maar soms beginnen mensen dan wel over een stabij. Maar er zijn ook meer stabij's dan wetters. (voor foto's van een wetterhoun, zie mijn profiel)
Onze Friese stabij herkennen ze wel altijd.. Terwijl er hier maar 1 of 2 zijn. En die zien er wel wat anders uit dan die van ons.. In Hattem is een paar jaar geleden een nest geweest en alle pups zijn ook allemaal daar in de buurt gebleven dus daar kom je ze ook heel vaak tegen