Advies gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

La_Fleur

Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:46

Wij kunnen mischien voor heel weinig een Britse Korthaar kopen, (wij zijn al gaan kijken )
Maar we hebben een paar probleempjes:

-We hebben al een andere kat, maar dat is niet het grootste probleem.

-We zijn bang dat de kat bijv. gestolen wordt als hij naar buiten gaat.

-De kat die we nu hebben (een vuinesbakkie) mag gewoon naar buiten enzo. Maar als de nieuwe kat niet naar buiten mag vinden wij dat een beetje flauw.

-We hebben geen plaats voor een kattenren.

Hebben jullie nog tips of ideetjes? Afbeelding

Anoniem

Re: Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:51

Waarom zou hij gestolen worden? Mocht je er toch bang voor zijn, chip hem en hang hem een halsband met adresgegevens om.

Eventueel zou je hem aan een lijntje kunnen houden/zetten. Maar zou me niet teveel zorgen maken dat hij gestolen word.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:52

judith_cloud schreef:
Waarom zou hij gestolen worden? Mocht je er toch bang voor zijn, chip hem en hang hem een halsband met adresgegevens om.

Eventueel zou je hem aan een lijntje kunnen houden/zetten. Maar zou me niet teveel zorgen maken dat hij gestolen word.

Omdat britse kortharen best gewilde raskatten zijn. Knipoog We zouden hem natuurlijk ook chippen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:31

zowiezo laten chippen. Het ligt natuurlijk ook aan in wat voor buurt je woont. Ik de ene buurt wordt sneller een gewilde raskat gestolen dan in de andere.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:35

Mag ik vragen waarom goedkoop...Krijgt er namelijk een raar gevoel bij...
Is het soms een volwassen kat of poes die herplaatst wordt? Dan kunnen ze idd goedkoper zijn...
Ik het een kitten...vraag ik me af waarom zo goedkoop...

Tja een lange lijn waar je hem aan een tuigje aandoet...maar dan moet je er wel bij zijn...anders kan hij zichzelf ophangen...Ver zijnd e tips goed...alleen vraag ik me af of dat iemand tegenhoud hem te stelen (als dat al gebeurt natuurlijk) doen gewoon een riempje af...Als ik met mijn kat naar de DA gaat kijkt ze echt niet naar de chip of ik wel de rechtmatige eigenaar ben...Dus wie komt er achter?

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:37

gewoon laten lopen... katten moeten kunnen staan en gaan waar ze willen...

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:37

Chichiba schreef:
Mag ik vragen waarom goedkoop...Krijgt er namelijk een raar gevoel bij...
Is het soms een volwassen kat of poes die herplaatst wordt?

Onze vrienden hebben een nestje, en daarom kunnen we er 'goedkoop' er een krijgen. Knipoog

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:53

Heeft iemand nog ideetjes? Lachen

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:55

Oki...Soms hoor je wel van Marktplaats...goedkope raskat enz...Vertrouw dat niet...Maar als je de mensen kent
lijkt het me geen probleem...Gefeliciteerd...Overigens zijn er mensen die begonnen met asielkatten die gewoon
naar buiten gingen en daarna raskatten kochten en binnen hielden...Dus beide in het huis...
Alleen hoe hou je de ene dan binnen...Misschien zo'n luikje met een magneetje...Dat alleen de kat die naar buiten
mag naar buiten kan? Tja en als je gevoel zegt het kan wel moet je ze gewoon beide buiten laten...Kans is best
aanwezig dat ze gestolen worden...je hoort het ook steeds vaker...ook van gewone HTK's die men mooi/apart vind...
Als je een tuin hebt en geen ruimte voor een ren kun je er ook voor kiezen de tuin hoog af te zetten met een net...
Dan kunnen ze er ook niet uit...

Succes...

Oh en 1 tip...vraag of de ouders getest zijn...en komen veel erfelijke afwijkingen voor bij de Brit...(HCM/PKD en FIV/FelV)
anders heb je misschien achteraf de narigheid...

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:57

Chichiba schreef:
Oki...Soms hoor je wel van Marktplaats...goedkope raskat enz...Vertrouw dat niet...Maar als je de mensen kent
lijkt het me geen probleem...Gefeliciteerd...Overigens zijn er mensen die begonnen met asielkatten die gewoon
naar buiten gingen en daarna raskatten kochten en binnen hielden...Dus beide in het huis...
Alleen hoe hou je de ene dan binnen...Misschien zo'n luikje met een magneetje...Dat alleen de kat die naar buiten
mag naar buiten kan? Tja en als je gevoel zegt het kan wel moet je ze gewoon beide buiten laten...Kans is best
aanwezig dat ze gestolen worden...je hoort het ook steeds vaker...ook van gewone HTK's die men mooi/apart vind...
Als je een tuin hebt en geen ruimte voor een ren kun je er ook voor kiezen de tuin hoog af te zetten met een net...
Dan kunnen ze er ook niet uit...

Succes...

Oh en 1 tip...vraag of de ouders getest zijn...en komen veel erfelijke afwijkingen voor bij de Brit...(HCM/PKD en FIV/FelV)
anders heb je misschien achteraf de narigheid...

Dankje wel voor de tips! Ik ga ze in de groep gooien Knipoog Maar gaat zo'n kattenluikje niet tochten?

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 17:37

Hebben mensen ervaring met een kattenluikje? zo ja: Tocht het?

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:51

nee het tocht niet..

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:21

keetieee schreef:
nee het tocht niet..

oke Knipoog

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:31

Maak je maar geen zorgen over dat hij gestolen wordt. Wij hebben 2 Siberische Boskatten rond lopen die rustig een nachtje weg blijven.
Wij wonen nu wel in een vrij rustig buurtje, mischien dat het daar ook wel aan ligt..
Kattenluikje tocht niet, wel heel handig.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:39

Britjuh schreef:
Maak je maar geen zorgen over dat hij gestolen wordt. Wij hebben 2 Siberische Boskatten rond lopen die rustig een nachtje weg blijven.
Wij wonen nu wel in een vrij rustig buurtje, mischien dat het daar ook wel aan ligt..
Kattenluikje tocht niet, wel heel handig.

We wonen in een rustig dorp, maar wel een een middelmatige drukke weg. Maar onze huiskat gaat (gelukkig) nooit oversteken. Knipoog