Konijnenvoer voor Hamster??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Konijnenvoer voor Hamster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 15:21

Ik heb een konijn gehad en nog heel veel voer over..
En ik krijg met een week een hamster en me moeder zij
van ja kun je die konijnenvoer niet voor de hamster gebruiken
dan? ik zo geen idee zal het is vragen!
dus hierbij kun je dat geven aan een hamster?

Faniek

Re: Konijnenvoer voor Hamster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:27

Wat voor konijnenvoer is het? Ik neem aan gewoon biks, want gemengd is niet aanraadbaar voor een konijn. Gewoon biks zou ik iig niet voeren hoe het met gemengd zat zou ik na moeten vragen op school.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:29

wij gaven wel eens hamervoer aan het konijn als mijn moeder het verkeerde had gekocht ,maar ik zou niet weten of het andersom ook kan

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:30

het is gemengt voer zou even foto zoeken..

Edit:
Afbeelding
Dit voer..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:44

Konijnenvoer is niet voor niks konijnenvoer;)

Als je wat gemengd wilt kun je beter knaagdieren voer nemen dan heb je hetzelfde.
Tussen konijnenvoer en hamstervoer zit redelijk veel verschil in.
Laatst bijgewerkt door Meissie17 op 15-09-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:45

we hebben het niet cavia's maar voor een hamster Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:46

Het heet niets voor niets konijnenvoer........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:29

Nee je moet geen konijnenvoer aan een hamster gaan geven. In konijnenvoer zit meestal antibiotica wat zeer slecht is voor een hamster.

Daarnaast is een hamster geen herbivoor maar een omnivoor en heeft dus dierlijke eiwitten nodig. Dit zit niet in konijnenvoer (en volgens mij ook niet in dat fluttige schepvoer van o.a. pets place Rolleyes )

Je kunt het beste gewoon hamstervoer kopen. Ik weet niet wat voor hamster je hebt, maar als je een dwerghamster hebt zal ik je dwerghamstervoer van witte molen aanraden.
Zelf geef ik (voor een Syrische hamster) voer van Harry hamster, kwalitatief goed voer en er zitten dierlijke eiwitten in. Daarnaast geef ik nog meelwormen, moriowormen, stukjes gekookt ei, gehakt, en natuurlijk groente en fruit..

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 17:42

Oke bedankt voor advies Lachen ..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 06:22

Wuis schreef:
Nee je moet geen konijnenvoer aan een hamster gaan geven. In konijnenvoer zit meestal antibiotica wat zeer slecht is voor een hamster.

Daarnaast is een hamster geen herbivoor maar een omnivoor en heeft dus dierlijke eiwitten nodig. Dit zit niet in konijnenvoer (en volgens mij ook niet in dat fluttige schepvoer van o.a. pets place Rolleyes )

Je kunt het beste gewoon hamstervoer kopen. Ik weet niet wat voor hamster je hebt, maar als je een dwerghamster hebt zal ik je dwerghamstervoer van witte molen aanraden.
Zelf geef ik (voor een Syrische hamster) voer van Harry hamster, kwalitatief goed voer en er zitten dierlijke eiwitten in. Daarnaast geef ik nog meelwormen, moriowormen, stukjes gekookt ei, gehakt, en natuurlijk groente en fruit..

Hmmm ik wist dit dus nooit. Ik weet niet precies hoe het zat, maar het leek me niet gezond. Maar onze ratten en volgens mij muizen krijgen dit op school dat kan wel? Dacht idnerdaad dat hamsters het niet krijgen.

@ de TS
Als je ooit nog een nijntje hebt geen gemengd voer, want daar zit te weinig in Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 08:48

Faniek: Nee klopt kwamen we achter toen me konijn al dood was (is 8jaar geworden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:48

Faniek schreef:
Wuis schreef:

Hmmm ik wist dit dus nooit. Ik weet niet precies hoe het zat, maar het leek me niet gezond. Maar onze ratten en volgens mij muizen krijgen dit op school dat kan wel? Dacht idnerdaad dat hamsters het niet krijgen.

@ de TS
Als je ooit nog een nijntje hebt geen gemengd voer, want daar zit te weinig in Lachen

Ik weet qua voeding minder over muizen en ratten dan over hamsters. Wel is het zo dat muizen en ratten ook omnivoren zijn, konijnenvoer is dus bij lange na niet compleet genoeg voor ze. Of antibiotica wel of niet slecht voor muizen en ratten is weet ik verder niet.

Ik vind het wel erg vreemd dat die dieren op zo'n school konijnenvoer krijgen. Zo geef je de leerlingen geen goed voorbeeld. Bij mij op school hebben ze speciaal voer voor hamsters, ratten, muizen, degoes, chinchilla's, konijnen en cavia's (en zo hoort het ook).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:18

Ik vind dit inderdaad ook geen goed voorbeeld ben ik het helemaal mee eens. Kan er helaas verder niks aan doen. In ieder geval weet ik wel dat voor elk dier speciaal voer is en dat hoort inderdaad zo, maar ja helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:28

Ik hoor wel eens dat er meer verschillen zijn tussen de AOC's. Vreemd eigenlijk.