gevoelige voetzooltjes....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

gevoelige voetzooltjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 07:42

mijn jongste stafford heeft zeer gevoelige voetzooltjes...
als gevolg hiervan gaat ze aan haar poten likken en die zijn soms rood en gezwollen.
ik zet haar regelmatig met haar pootjes in sodawater en gebruik callendulan zalf op de geiriteerde plaatsen, maar wie heeft voor mij de gouden tip dat ze stopt met likken??

annepaardoes

Re: gevoelige voetzooltjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:53

Laat haar er niet aan likken want een hondentong draagt veel bacterieën. sodawater weet ik niet of dat goed is voor de voetzooltjes maar callendulan is wel heel goed. Probeer je hond even een tijd zo min mogelijk over het asvalt te laten lopen zodat de voetzooltjes kunnen aansterken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:56

Baby sokjes aan doen dan kan het genezen, bind er wel iets omheeb anders trekken ze ze zo uit.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:00

marleen_usar: goeie tip Knipoog
haha zal er wel maf uitzien Tong uitsteken haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:03

Ooit hadden wij een hond en die kon niet tegen strooizout wij deden hem dan sokjes aan omdat hij anders bij thuiskomst zou gaan bijten en trekken.Als je parket hebt dan kan je sokjes met van die antislip zooltjes nemen.

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:14

Misschien is het een allergie ofzo?
Je zou ook bij de dierenarts langs kunnen gaan om het zeker te weten.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:16

Hey, ik zou sowieso (als je dat nog niet gedaan hebt) ff langs de dierenarts gaan. Ik heb ooit een hond gekend die een gevoelig pootje had, en die had een speciaal soort hondenschoentje aan !! Bij de betere dierenspeciaalzaken oid zullen ze dat vast wel hebben. Knipoog

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:57

Maxielover: kun je beter baby sokjes gebruiken, is goekoper en ook prima te doen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 00:06

ik ben bij de dierenarts geweest en die heeft mij de calendulan aangeraden....inderdaad is het 's winters erger met pekel en zo....
ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat zo vies smaakt dat ze van haar pootjes afblijft...ik heb byte ex geprobeert maar dat helpt niet.......
het moet iets zijn dat geen extra irritatie veroorzaakt maar dat er wel voor zorgt dat ze stopt met likken.........
( trouwens, die sokjes is wel een goed idee)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:15

annepaardoes schreef:
Laat haar er niet aan likken want een hondentong draagt veel bacterieën. sodawater weet ik niet of dat goed is voor de voetzooltjes maar callendulan is wel heel goed. Probeer je hond even een tijd zo min mogelijk over het asvalt te laten lopen zodat de voetzooltjes kunnen aansterken.

Dat zijn de eigen bacterieën, dus daar zou ik mij niet zo erg druk om maken. Het vele likken vertraagd wel de genezing, dus verzin iets waardoor ze eraf blijft.
Er zijn speciale hondenschoentjes te koop. Dan kan je ook de pootjes verbinden, zodat de zalf langer kan werken.
Vraag is verder natuurlijk waarom ze zoveel aan haar voetjes likt. Was er irritatie en is het likken nu een gewoonte geworden? Stress? Verveling?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:33

tamary: honden vreten genoeg. Als de hond niet iets uit de struiken heeft gevis en daarna aan de voetzooltjes zit is dat niet goed en dat zijn geen iegen bacterieën.
stress uit zich vaker in bijten dat in likken.maja je hebt altijd uitzonderingen.
het beste lijkt mij gewoon lekker callendulan opsmeren en dan sokjes aan.
Bouw het aantrekken met sokjes wel op! anders gaat je hond het als een last zien. Gewoon sokjes even om de pootjes en dan meteen weer uit en belonen en dat opbouwen. Zo heb je ook de minste kans dat je hond de sokjes uit wilt hebben.