hond eet gemaait gras, heel veel, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roylinde

hond eet gemaait gras, heel veel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:15

Ik heb dus een 9 maande oude reu, rowdy. Erg braaf. Is goed opgevoed en enorm braaf bij het uitlaten. Hij heeft alleen zins kort een vrezelijke opsessie. Hij eet pas gemaait gras, en niet overdreven, gewoon enorm veel, elke pas die hij zet loopt hij weer te kouwen op n plak gras. Kijk dat hij gras eet vind ik niet zo erg maar dit is apsurd, hij doet niets anders. Het is ook nog eens ongezond volgens mij, soms ondlast hij gewoon meer gras als gewoon voer Ziek

Het valt alleen niet echt af te leren, temenste ik weet niet hoe.
Hij is normaal zooo braaf.
heb al geprobeert door het elke keer uit zijn bek te halen, dit werkt niet, pakt gewoon weer nieuwe.
hem proberen te "negeren" en braaaf zeggen als hij niet met gras loopt, maar dat komt er op neer dat als ik dat zeg heel enthousiast dat ie weer nieuw gras pakt Koe
En hem erg streng toe spreken en op de grond leggen helpt ook niet, meneer gaat gewoon door.
En ten slot heb ik hem maar een tikje op zijn neus gegeven, ik hou zelf helemaal niet van een tik.. maar ik had het echt gehad, dit is gewoon slecht voor hem...
Maar niets van dit alles helpt.

Heeft een van jullie een tip?

nog maals wil ik zeggen dat ik voor de rest geen problemen met hem heb. Hij is erg braaf en luistert pervect.
Behalve dit dan ...........

ik hoop dat jullie wat weten.

Casca

Re: hond eet gemaait gras, heel veel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:25

hebben jullie hem goed geleerd het commando: "Los!"?? dan moet je hem ook op een afstand iets los kunnen laten, het is heel vervelend dat gras eten, onze hond heeft dat ook een tijd gedaan maar dan gewoon gras plukken (als een koe)..
Of anders een balletje ofzo erbij? heel veel op gemaait gras bezig gaan iig, lekker de confrontatie aangaan, beetje afleiden en zorgen dat hij met jou bezig is of met andere honden/speeltjes.. Of (los)volgen op het gras, elke keer als hij naar het gras duikt wegrennen, dat hij weer me zn aandacht bij jou komt.

Ik zou hem niet gaan afstraffen als een tik op zijn neus geven, hij heeft als zo'n jonge hond niet door wat hij fout doet (naja, daar ga ik vanuit Knipoog )

veel succes ermee, waarschijnlijk groeit hij er ook nog wel overheen Lachen

roylinde

Re: hond eet gemaait gras, heel veel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:49

ja bij andere dingen kent hij het comando los uitstekend, maar nu schijnt hij dat plotseling te vergeten Bloos . Ja inderdaat, eigenlijk kunne we niet wandelen zonder langs gras te lopen, vind dat namelijk gewoon fijn, de hond loopt meestal los nl.
Ik neem inderdaat meestal een bal ofzo mee, maar 's ochtend om 6 uur heb ik daar niet bepaalt zin in Clown Vingers aflikken (slecht he Cool ) en dan loopt hij dus ook te "eten" aan dat gras.
Maar ik ga inderdaat n poging doen tot balletjes gooien e.d.
bedankt.

Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.