Ik maak me zorgen om mijn cavia...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Ik maak me zorgen om mijn cavia...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:48

Ik maak me zorgen om mij cavia. Sinds een paar dagen zit ze alleen maar heel stilletjes in haar hokje. Eigenlijk terroriseert ze die meer want mijn andere cavia mag er niet meer bij. Ze eet en drinkt nog wel gewoon. Ze heeft ook geen schurft oid. Af en toe dan loopt mijn andere cavia heel raar op haar af een soort piepend en heel stijd, weet iemand wat dit betekent? Als ik haar op schoot neem dan is ze ook veel rustiger dan normaal en volgens mij is ze afgevallen, ook is ze heel erg in de rui. Ze krijgt wel genoeg vitamines binnen, ze heeft speciaal caviavoer van Gertie Guineapig en ze krijgt elke dag groenten. Als het over een dag nog niet over is ga ik denk ik naar de Dierenarts. Weet iemand wat er met haar aan de hand is?

Silence

Re: Ik maak me zorgen om mijn cavia...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:53

Ik denk dat het nooit verkeerd is om de dierenarts te raadplegen als je het zelf echt niet weet.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:56

je kan wat op het internet rondneuzen, maar ik denk zo dat je cavia weleens wormen kan hebben. omdat ze afgevallen is.... verder voelen de meeste cavia's zich niet zo lekker tijdens de rui hoor. gewoon even wat site's afneuzen, kom je er niet uit, kan je ook gewoon even bellen om te vragen wat het kan zijn, aan de dierenarts. Knipoog

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 20:58

Hup, naar de dierenarts.

Een cavia die stilletjes in een hoekje zit en zich anders gedraagt dan normaal, is nooit in orde.
Ik wil je niet bang maken maar zoiets kun je beter niet onderschatten, vaak als het begint op te vallen dat ze niet levenslustig tonen zijn ze al behoorlijk ziek..

Laat je nog even weten wat je hebt gedaan? ben wel benieuwd.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:02

Kan best zijn dat er iets is.
Als het langer duurt zou ik ook even langs gaan en voor de zekerheid ook even op internet kijken.
Misschien kun je zoeken naar ziektes en dan kijken naar de symtomen, misschien kun je er dan uithalen wat er is.

Hoe oud is het beestje?

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:03

Mijn advies is zo spoedig mogelijk naar de dierenarts. Bij cavia's merk je pas heel laat dat ze ziek zijn, vertonen niet zoveel symptonen, maar afvallen en haarverlies is nooit een goed teken, helaas spreek ik uit ervaring. Succes ermee

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 21:39

Oke, ik ben er nu zeker van ik ga morgen met haar naar de dierenarts. Ze is trouwens 3 jaar.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:36

en hoe is het gegaan? Ik hoop dat je cavia zich snel weer beter voelt

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:32

Mijn moeder heeft haar vandaag in de gaten gehouden toen ik naar school was. Ze gedraagt zich nu weer normaal. Ik denk dat het door de warmte kwam. Gelukkig Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:35

Kan best de warmte zijn hoor,
mijn beestjes (gerbils) zijn dan ook erg rustig.
Maar had je andere caaf er dan geen last van?

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:39

hoe is het nu met hem? heeft ze een hekel aan de andere cavia? zou zomaar ineens kunnen

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 21:43

@Mas, bij mijn andere cavia viel het minder op. Maar was ook wel iets rustiger. @mijntjuhh ik denk het niet, ze zitten al hun hele leven samen Lachen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:03

Francien_ schreef:
@Mas, bij mijn andere cavia viel het minder op. Maar was ook wel iets rustiger. @mijntjuhh ik denk het niet, ze zitten al hun hele leven samen Lachen

Nouja dat gepiep en gewaggel wat je beschreef van de ene caaf is toch een soort manier om een beetje te dreigen en indruk te maken..maar dat hoeft niet te betekenen dat ze elkaar meteen niet meer mogen, mijn cavia's hebben ook wel eens onenigheid maar meestal hebben ze het erg gezellig samen Lachen

Als je denkt dat je cavia afvalt kun je m trouwens gewoon regelmatig even wegen op de keukenweegschaal.
Dan weet je ook precies of er daadwerkelijk wat gewicht vanaf is.
Mooi dat hij vandaag al wat beter leek, maar toch maar goed in de gaten houden Knipoog

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:03

zijn haar tanden te lang? zou zomaar kunnen, zijn allemaal van die kleine dingetjes waar je naar kan kijken Knipoog

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 19:08

Ik ga even kijken. Hoe kan je zien dat ze te lang zijn? (ze zien er niet lang uit)