Filmpje van lemmingen! :+:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Filmpje van lemmingen! :+:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:07

Lindy

Re: Filmpje van lemmingen! :+:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:16

Heb je een site met meer info over deze dieren? Lachen
Heb er nog nooit van gehoord, zijn ze vergelijkbaar met hamsters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:22

Er is (nog) niet zo heel veel info over te vinden. Zijn qua postuur een beetje te vergelijken met een chinese dwerghamster (lang en smal), maar dan met een typische wildkleur en een klein koppie.

Ze eten hooi, graszaden en andere zaden (mensen die ze zelf gehouden hebben hebben mij aangeraden om half hamstervoer, half gemengd graan te geven). Ik ben nu nog een beetje aan het uitzoeken of ik ze ook nog onkruidzaad kan geven.

Het zijn vriendelijke diertjes, maar (net als hamsters) geen dieren om echt mee te spelen (op de manier hoe een kind met een hamster zou spelen). Ik heb van iemand gehoord dat het lieve diertjes zijn die niet snel bijten (en dat heb ik zelf ook al ondervonden inmiddels). Lachen

Bij overige dieren kun je op deze site nog wat over lemmingen vinden:
www.kleineknaagdieren.nl

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:35

Oooh! Die diertjes Lovers

Ik heb er pas één bij de Welkoop gezien, hij/zij had een kale plek... Verdrietig Klein kooitje enz, heel sneu... Ik wilde hem/haar wel meenemen, maar ik weet niets van die diertjes.
Ze zijn echt zo mooi Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:00

Ze leven in groepen en niet solitair.. Jammer is zoiets he. Verdrietig

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:42

Heb je ze nog niet eens meegenomen? Goedzo!
Morgen lekker stagelopen Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 00:06

Ik weet alleen dat die diertjes zich massaal van rotosen storten? (klok en klepel.....)

Google heeft me geholpen:

http://www.broodjeaap.nl/kwisant7.html

4. Lemmingen storten zich bij overbevolking massaal in zee.

Niet waar.
Wanneer een kolonie lemmingen te groot wordt en er te weinig voedsel is voor alle dieren, gaan lemmingen wel trekken. Maar moedwillig massaal zelfmoord plegen door van rotsen in zee te springen, doen ze niet. Lemmingen kunnen trouwens goed zwemmen.

De Encyclopedie van Misvattingen meldt nog:
"Alleen om de legende in stand te houden, liet Walt Disney enkele honderden lemmingen van de rotsen afduwen. In de natuurfilm White wilderness uit 1958 storten lemmingen van grote hoogte in zee.

Een Canadese televisieproducer (Brian Vallee) ontdekte in 1983 dat de film was geschoten in Alberta, een gebied zonder lemmingen. Werknemers van Disney kochten lemmingen en zetten de diertjes op locatie op een grote draaischijf vol sneeuw. Zorgvuldig geredigeerde opnmen, wekten de indruk van lange barre tochten.

Vervolgens namen ze de lemmingen mee naar een overhangende rots boven een rivier, zodat de camera er goed bij kon. Toen de lemmingen niet wilden springen, hielp de filmploeg ze een handje, aldus Vallee."

--------------------------------------------------------------------------------

veel plezier met de diertjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 07:39

Haha ja over dat verhaal begint iedereen als ze het woord lemming horen... Clown

Nee Corine ik heb ze nog niet meegenomen, ik moet nog een bak zien te krijgen, en dit koppel blijft gewoon op school. Haha! Frits kan voor mij wel twee of drie jongen regelen. Ja

Waar was jij trouwens vandaag... Tong uitsteken

Ja ik vond het ook wel knap van mezelf dat ik ze niet direct in mn broekzak meegenomen had Haha! Haha! maarja dat kon ook niet want ik had een rok aan zonder zakken Haha! Haha!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:36

Ik vond het spelletje Lemmings altijd wel heel gaaf Tong uitsteken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:05

Die ben ik idd ook wel eens aan het spelen, krijg het alleen niet altijd voor elkaar zoals ik wil Tong uitsteken.
@ Maaike: was naar een begravenis, en je zult me maandag wederom moeten missen, zn vrouw is ook overleden.....

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:12

Zijn dit lemmingen? Bloos!
Ik dacht altijd dat dat een soort fretachtig uitziende dieren waren, oepsssssssssss!

Ze zijn wel erg koetji koetji Lovers