Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat ze iig erg tolerant zijn en niet agresief of bang maar ik zou best nog iets meer willen weten over deze hondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyrilletje schreef:Teckels zijn echt honden met karakter!
Wij hebben twee ruwharige teckels en ze zijn beide totaal verschillend, maar 1 ding hebben ze gemeen: ze zijn stront eigenwijs!![]()
Maar ook weer super leuk, je kan echt ontzettend met (en om) ze lachen!![]()
Als ze het ergens niet mee eens zijn kunnen ze je echt aankijken van: yeah, whatever...En doen gewoon wat ze zelf willen.
Die van ons zijn ook echte schoothondjesniets vinden ze heerlijker dan lekker tegen je aan te kruipen en vertroeteld worden...
Wees wel consequent en socializeer ze goed, anders lopen ze totaal over je heen. Maar daar zul je met een Jack Russel al wel ervaring mee hebben!
Citaat:Wij hebben 1 ruwharig gefokte tekkel. hij is niet ruwharig wat betreft zijn uiterlijk. Hij staat in mijn profiel. Het is een zeer lief en aanhankelijk ding. Hij is nu drie jaar oud. Het is een echte tekkel, d.w.z. hij kan heel eigenwijs zijn. Hij luistert wel, maar soms moet je het een paar keer herhalen. Meestal doet hij wel meteen wat je vraagt, maar kijkt nog een keer super beledigd achterom. Toen onze tekkel nog jonger was ging hij altijd met onze dog en de labby van mijn schoonvader naar bos. Dagelijks! En liep hij los. Hij luisterde perfect. Tot hij de reeen ontdekte die in het bos woonden. Op een gegeven moment was hij weg en roepen, roepen, maar geen tekkel. We hoorden verderop wat geruis in de bossen en we draaiden ons om: Uit de bossen, over het pad kwamen papa ree, mama ree en baby ree... en ja hoor onze tekkel erachteraan. Wij roepen, maar hij kwam niet. Ik erachteraan, maar ja ik leg het af tegen reeen en tekkels. Uiteindelijk is hij teruggekomen, maar hij kon niet meer los want hij gaat iedere keer kijken of de reeen thuis zijn. Zijn jachtinstinct was wakker geschud. We wonen nu in het open en ook hier jaagt hij op ons terrein. Hij vangt wilde konijnen en muizen.
Wat betreft de paarden gaat het goed. Onze honden hebben we geleerd dat ze op afstand mee mogen lopen naar de wei. Heel soms mogen ze mee in de wei en alle beesten vinden dat zeer gezellig. De shet gaat met de dog spelen, en de tekkel gaat snuffelen waar het paard staat te eten. Ik ben daar natuurlijk altijd bij, maar als je ze dat leert, gaat dat wel
memerel schreef:wat voor teckel heb je Love_Ira?
ik heb er 2...(kijk maar in profiel)