Janken!!!!!!! in de bench

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Janken!!!!!!! in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 09:07

Sinds kort hebben we er een pup bij, echt een ontzettende lieverd.
De bedoeling was dat als wij even weg zijn dat zij in de bench zou gaan zodat ze niet aan snoeren kan gaan knabbelen.
Ook poepen en plassen pups vaak niet in hun bench.

Maar zodra ik het deurtje van de bench dicht doe begint ze ontzettend te janken, niet een beetje piepen maar echt schreeuwen, dat kan ik de buren niet aandoen.....

Heeft iemand tips?

marleen_usar

Re: Janken!!!!!!! in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:11

probeer het te negeren en beloon haar als ze stil is door haar er bv even uit te halen, het is verlatingsangst en daar moet een pub altijd door heen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:16

Dat is wel het domste advies wat je kunt geven.
Een pup gilt, omdat hij de roedel kwijt is. Zijn instinct vertelt hem, dat hij dat niet zal overleven. Het diertje is dus doodsbang, dus het is niet echt diervriendelijk om haar te laten gillen. Daarbij lost het ook niks op, de pup blijft om dr roedel roepen
Mijn pup zit samen met mijn andere Jack Russell in de bench. Zo heeft ze steun aan Pepper.
Ik zag in je profiel dat jij ook een ander hondje hebt, kun je die niet bij elkaar zetten? Dan voelt de pup zich niet alleen en is het gillen ws over.
Anders zou je haar heel langzaam aan de bench moeten wennen, echt met een paar minuten uitbouwen, en heel rustig aan.
Ik weet niet of je een draadbench hebt, soms helpt het om er een handdoek oid overheen te leggen zodat de hond meer een idee van een hol heeft.

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:23

Om even door te borduren op het idee van Billy: Als je het niet aandurft om ze bij elkaar in 1 bench te doen, is het misschien een optie om de andere hond in een aparte bench ernaast/ertegenover (als je de handdoek gebruikt) te doen? Kan de pup hem wel zien namelijk.

Lijkt me sowieso een lastig probleem. Sterkte ermee!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 09:34

Mijn andere hondje is totaal niet gewend om in een bench te zitten, en de kleine pup is zeer actief en zal continue aan Lotte (mijn andere hondje) haar oren gaan trekken en dat vind Lotte niet leuk.
Lotte heeft een nare jeugd gehad en daardoor heel snel bang, ze is voor de pup soms ook bang als ze onverwachte bewegingen maakt, ik kan haar dus niet met de pup in de bech zetten, dat kan ik haar echt niet aandoen...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:38

Billy schreef:
Een pup gilt, omdat hij de roedel kwijt is. Zijn instinct vertelt hem, dat hij dat niet zal overleven. Het diertje is dus doodsbang, dus het is niet echt diervriendelijk om haar te laten gillen. Daarbij lost het ook niks op, de pup blijft om dr roedel roepen
Mijn pup zit samen met mijn andere Jack Russell in de bench. Zo heeft ze steun aan Pepper.
Ik zag in je profiel dat jij ook een ander hondje hebt, kun je die niet bij elkaar zetten? Dan voelt de pup zich niet alleen en is het gillen ws over.
Anders zou je haar heel langzaam aan de bench moeten wennen, echt met een paar minuten uitbouwen, en heel rustig aan.
Ik weet niet of je een draadbench hebt, soms helpt het om er een handdoek oid overheen te leggen zodat de hond meer een idee van een hol heeft.

Maar het is wel iets waar de pup door heen moet. De pup moet nog leren dat hij echt niet dood van de honger gaat als het baasje even weg is. Het beste manier is inderdaad het gillen negeren en direct belonen zodra het stil is, door hem weer vrij te laten.
Je kunt dit uitbouwen door eerst in de bench te zetten en zelf op de bank te gaan zitten, daarna ga je ergens staan zodat de pup je niet ziet, maar wel hoort. En zo bouw je dat langzaam uit.

Ieder dier vind het eng om voor het eerst alleen gelaten te worden, daar moeten ze dus doorheen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:40

Wat wij gedaan hebben toen we een pup kregen.
Die deed namelijk precies hetzelfde.
De bench op je slaapkamer zetten naast je bed.
En als de pup dan wil gaan gillen dan even je hand in de bench doen dan laat je merken dat je er bent en even praten.
Ze zijn idd gewoon erg bang.
Dit heeft bij ons 2 weken geduurt en toen hebben we hem naar beneden verhuisd en nooit meer geen last gehad.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:43

Billy schreef:

Hier ben ik het idd mee eens.
Zou het zeker niet negeren das wel het stomste wat je kan doen. Je laat het beestje dan gewoon aan zijn lot over.
Onze hond heeft nooit last van verlatingsangst en schreeuwde ook zo in het begin.
Dus volgens mij heeft dat er helemaal niks mee te maken.

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:53

Wat als je de pup in de bench doet en de andere hond in de kamer erbij? Kan die gewoon rond lopen in die kamer en kan de pup nergens aan trekken Tong uitsteken

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:38

Ik ga met vanessa24 mee.
Zo hebben wij het ook met onze hond gedaan. In de bench gezet en zelf dichtbij gebleven. Zolang ze blijven janken/gillen negeren. Doet je pup het goed haal hem eruit en geef hem een grote beloning en niet alleen een koekje maar ook even lekker kroelen. Dit een paar keer proberen (niet op 1 dag) blijf in de buurt totdat ze stil is. De volgende keer dat je ze erin stopt dan even een stukje verder en weer uitbundig belonen als ze het goed doet. En zo bouw je het op.

Ondertussen als jullie weg moeten probeer een plekje te hebben waar ze niet aan de snoeren kan zitten en samen met de andere hond is.

Veel succes

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:42

idd in de bench zetten als je zelf thuis bent, negeren als ze gilt, belonen als ze stil is.
Als je dit maar vaak genoeg oefent gaat het vanzelf beter.
Als je van huis weggaat kun je ook de radio zachtjes aanlaten, wil ook nog wel eens helpen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:46

Wij voeren onze pup ook gewoon in de bench, zijn lekkere hapjes krijgt ie daar en de kauwstaafjes ook...'s nachts idd naast bed gehad, en overdag ook vaak heel eventjes erin en flink belonen met aandacht als ze er weer uit kwam.

En afleiding geven als ze er langere tijd in moet, zoals een degelijke kauwstaaf en speeltjes

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:14

hoe groot is je bench? Bench was hier ook een ramp. Tot ze in een kleine bench ging.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:21

Bij onze hond hebben we er voor gezorgd dat ze de bench als een fijn plekje ging zien. In het begin ging ze er steeds met een koekje in en ze kon gewoon heerlijk liggen in die bench. Later sjokte ze standaard rond een uur of tien 's avonds richting de bench en dan hoefden we alleen maar het deurtje dicht te doen. Maar ik zou in ieder geval beginnen met korte periodes in de bench.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:23

Ja zo ga ik het ook proberen denk ik...
Maar dat geschreeuw van die kleine meid als ze in de bench zit is niet om aan te horen en gaat door merg en been... (en door de muren van de buren)
Mijn mening is eerlijk gezegd ook gewoon laten zitten ondankts dat je gilt, want als je haar dan er meteen uit haalt dan heb ze heel snel door dat als ze gaat piepen dat ze eruit mag....
Maar aan de andere kant kan je een doodsbang hondje ook niet in een kooitje laten zitten, maar dan weet ze weer dat als ze jankt dat ze eruit mag.... en zo blijf je in een circeltje.. moeilijk probleem hoor.

Iets lekkers geven in de kooi is op dit moment geen optie omdat ik haar even niks wil geven, ze is behoorlijk aan de diaree maar dat verwijt ik op dit moment aan de spanning van de verhuizing en alle spaningen die de kleine meid moet doorstaan.
Dit moet ik even aanzien, diaree mag absoluut niet langer duren dan een week anders drogen ze uit, maar ik hoop dat het snel weer goed komt.
Ik geef haar nu alleen gekookte kipfile met rijst.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 12:24

Pam schreef:
hoe groot is je bench? Bench was hier ook een ramp. Tot ze in een kleine bench ging.

Die bench van ons is enorm...
Lucky (zo heet ze) is een piepklein hondje, ze pas bijna op je hand.
En de bench is Rotweiller formaat....

Ik dacht juist dat een grote kooi prettiger was, dan kan ze ook nog een beetje rondlopen...
Is een kleine bench beter?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:30

Onze pup vond het doodeng. Met een kleinere bench voelen ze zich, zeker in het begin, prettiger, meer een veilig hol idee.

Wij hadden de grootste bench en dat was brullen! Daarna ging ze in een kleinere bench, 50 bij 60 of nog kleiner. Toen konden we haar ook alleen laten, geen probleem! Ze heeft erin gezeten tot ze te groot was. Maar toen voelde ze zich al zo prettig dat ze de grote bench ook niet meer erg vond.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:01

Arrabel schreef:
Pam schreef:

Die bench van ons is enorm...
Lucky (zo heet ze) is een piepklein hondje, ze pas bijna op je hand.
En de bench is Rotweiller formaat....

Ik dacht juist dat een grote kooi prettiger was, dan kan ze ook nog een beetje rondlopen...
Is een kleine bench beter?

In een grote bench kunnen ze het 'verloren' gevoel krijgen. Een kleinere bench zou kunnen helpen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:02

HEb je het al opgenomen met je trainer van de puppycursus?
Deze mensen hebben jarenlange ervaring en vaak hele handige tips Ja

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:05

Heyhey wij hebben ook een pup is nu8mnd.
En hadden dr ook in de bench.. als we het deurtje dicht deden jankte ze ook heel erg.. met dr hoofd helemaal omhoog als een wolf!!
We hadden haar de eerste nacht in de bench naast ons bed.
en deden het deurtje bijna dicht maar mn vriend deed zn hand erin en dan ging ze slapen langzamer zn hand weggedaan en deurtje stiekem dicht.. dit 2 nachten gedaan en verder geen problemen meer met janken!

Groetjes Mariska en succes verder!!
Houd ons op de hoogte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:06

wij hebben ook een pup,tenminste,ze is bijna een jar oud,en die deed/doet het ook regelmatig,maar alleen als ze weet dat mijn vriend nog thuis is.

ik ben op den duur een paar keer uitgeschoten, maar dat hielp niets.zelfs een keer een klap op de bench gegeven,en nog blijven brullen.

het is gewoon negeren,want als je niet thuis bent,hoor je het niet,en word dit gedrag dus ook genegeerd, dan moet je wel zo sterkt staan,dat als je wel thui sben,dat je dr ook negeerd.
het is een aandachts kwestie./

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:10

Je zou ook een wekker in een t-shirt kunnen wikkelen. De t-shirt heb je dan een keer een nacht aangehad, en ongewassen.
Jouw lichaamsgeur en het getik van de wekker (simulatie van hartslag moeder) wil er ook voor zorgen dat de puppy zich niet alleen voelt.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:10

Owjah,,. wij hadden wel een grootte bench.. want k heb ook een labrador..

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:12

Snackie schreef:
wij hebben ook een pup,tenminste,ze is bijna een jar oud,en die deed/doet het ook regelmatig,maar alleen als ze weet dat mijn vriend nog thuis is.

Op zich natuurlijk ook een vrij logische reactie Ja
Het diertje ziet iemand lopen waar ze graag bij wil zijn.

Snackie schreef:
ik ben op den duur een paar keer uitgeschoten, maar dat hielp niets.zelfs een keer een klap op de bench gegeven,en nog blijven brullen.

Wat dacht je hiermee te bereiken?
Geduld verliezen is een hele slechte zaak bij een pup.

Snackie schreef:
het is gewoon negeren,want als je niet thuis bent,hoor je het niet,en word dit gedrag dus ook genegeerd, dan moet je wel zo sterkt staan,dat als je wel thui sben,dat je dr ook negeerd.
het is een aandachts kwestie./

Maar als je niet thuis bent merkt de hond ook dat je er niet bent, als je wel thuis bent dan horen ze dat, ruiken ze het en merken ze het heel goed.

Mijn trainer geeft altijd als advies om de bench eerst heel dichtbij je neer te zetten en deze mondjesmaat te verplaatsen naar de plek waar jij hem wil hebben (dus niet in 3 dagen daar zetten waar je hem wilt hebben).
Zet de pup ook niet in de bench als hij druk is, bij voorkeur net na het uitlaten (op slaaptijden dus).
Maak de pup ook vertrouwd met de bench door hem/haar erin te voeren zonder het deurtje dicht te doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:13

Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.