Ik sta voor een raadsel! onze konijnenren staat nu (nog) op de stenen omdat hij verplaatst moet worden naar het gras. Sinds kort vond ik wat slijmerig spul in het voerbakje, verder niks achter gezocht. Nu zie ik het echter overal liggen. Het kan van het konijn zelf zijn, maar het ligt ook buiten de ren en op het dak. Het lijkt wel een spoor van een slak of iets dergelijks.
Weet iemand wat voor dier dit soort slijm kwijt raakt? Vind het ook raar omdat het in en buiten de ren ligt.
Dat kan heel goed een slak zijn. Wij hebben het zelf een keer in huis gehad... Ik snapte echt niets van dat spoor, tot ik ergens een verdwaalde slak vond.
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het konijn het slijm produceert.
ja maar het ligt ook in de kooi, in zijn etensbakje echt overal! zelfs rond de hele kooi. Een slak kan vrijwel niet door het iniminie gaas, het zijn hele kleine hokjes.
ik heb dat ook wij hebben een heel groot hok en ren met kippen en konijnen en fijn gaas maar naaktslakken hebben hele kleine gaatjes nodig om door de komen je ziet over al sporen van slijm alleen bij mij pakken de kippen de naaktslakken dus ze leven hier niet lang
je moet een konijn niet teveel zout geven, dus dat is misschien niet zo slim Denk dat je gewoon op zoek moet naar de nieuwe huisgenoot van je konijnenvriendjes
slakken zijn echt vervelend... in m'n vorige huis zaten ze dus ook elke nacht in de voerbakken van mijn konijnen, toen ik ging zoeken zaten ze dus achter het hok in kiertjes. ik heb buitenom het hok toen speciale slakken korrels gestrooid en toen was t over