Memoires van een oppaspoes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Memoires van een oppaspoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:43

Naar aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=73&t=645302&hilit= ben ik dus de vakantie oppas geworden van Lila. Diverse bokkers vroegen me bij te houden wat we zoal meemaken.
Dus bij deze!

Donderdag 07 sept 2006

Rond half 9 komt Sjorsje met Lila aan bij mijn stulpje, kattenbak en eten mee en klaar voor de vakantie!

Eerst mijn eigen poezels even laten snuffelen aan het reismandje en vervolgens alles naar buiten gedaan zodat Lila in dr eentje de boel kon verkennen. Na een beetje rondgelopen te hebben, heb ik Karel erbij gelaten en Mylah.
Karel boeide het niet zo en die ging gewoon door met zn dagelijkse beslommeringen. Mylah blaasde wat en vooral Lila zette het op een grommen en blazen.
Logisch, ze was op onbekend terrein en er liepen wat voor haar vreemde katten rond.

Na een poosje de rest erbij gehaald. Selene had toch een dikke staart en vond Lila eng! Maar dat was wederzijds!
Isami moest er niks van hebben en ging op een afstandje heel boos zitten kijken en grommen, en dan kan ze heel vuil kijken hoor! Je zou er bang van worden als je niet zou weten hoe lief ze is en wat een watje Lachen

Snachts het hele spul uit elkaar gehaald, zodat de boel weer kon bedaren. Lila had ik mee naar boven genomen en de deur van de overloop dichtgedaan. Ruimte zat boven dus dan maar mee. Snachts op de vensterbank boos zitten wezen en daar maar gaan slapen.
Grote (en vooral stinkende, blegh!) keutel in de bak gedaan en lekker brokjes opgesmikkeld, dus de eet en poepvoorziening werkt goed.

Vrijdag
Ik kreeg van Sjorsje voor de poezels nog een cadeautje, zo'n ring met een balletje erin, Seleentje heeft er een hele tijd mee lopen spelen.

Ik was vrij dus kon de hele dag alles in de gaten houden. Ik heb mijn poezels weer buiten gelaten zodat Lila weer in dr upje kon gaan snuffelen. Ze had het kattententje gevonden en uitgebreid getest en sjeesde de kamer door met een speelmuis, vond het dus best leuk zo. Tot ik weer Mylah erbij liet, het spelen was spontaan over en ze rende weer hard naar boven, gleed daarbij uit over de gladde traptreden en landde niet al te zachtjes weer onderaan de trap, auw!

Ik moest ook boodschappen doen en ik vertrouwde het stel nog niet zo bij elkaar, dus Lila weer naar boven. Vondt ze overigens prima dus dat was gauw bekeken!
Ondertussen constateerde ik dat Lila toch niet zo vlovrij was zoals Sjorsje had gezegd dus ik als een speer Frontline gehaald om mn eigen katten vlovrij te houden. Ik had 5 vlooien uit Lila dr jasje gekamd, ze was heel erg boos en gromde heel hard naar me terwijl ik gewoon door ging met kammen. Boos dat ze was, maar ze deed me niks, ik was niet bang voor dr, tis maar een klein poesje van 6 mnd… Dus het hele kattenspul aan de Frontline incl Lila

Snachts weer mee naar boven en weer boos op de vensterbank en op het zonnebank bed geslapen.

Zaterdag

Hele dag lekker rondgewandeld en af en toe wat geneusd met Mylah en Karel, paar tikken uitgedeeld aan Isami (die weegt 6 kg en liet zich wegjagen door die kleine Lila) en ondertussen de hele dag de trap of en af geraced (ze spoort niet hoor!).
Op het aanrecht geshopt en stout in de kast gespeeld en daar de spullen eruit gemept, slapie gedaan op bed in het zonnetje en verder niet veel gedaan. Ook weer een strenge kambeurt gekregen, weer ontzettend boos en grommen, weer 3 vlooien gevangen.

Savonds kwam er ineens een ommekeer, ze kwam uitgebreid met me knuffelen op bed, ik wist niet wat me gebeurde! Ze was helemaal verliefd en maar knorren en stempelen en in mn nek kruipen. Dat is gedurende de nacht nog een paar keer gebeurd en ik krijg dr dan niet bij me vandaan. Wat je ook doet, ze blijft aan de gang, kruipt in mn nek, onder de dekens, op mn hoofd, poot in mn oog, kusjes geven op mn neus, knorren en vooral heel lui ondersteboven strak tegen me aan liggen. Erg grappig! Maar ook erg vermoeiend! Niet erg dat ze dat doet maar niet om 3 uur snachts! De klamboe heb ik maar weggehaald want die blijft bij haar niet heel!
Die malle poes is echt gek! ze kruipt overal in en op en moet alles van dichtbij bekijken, ze is echt kamikaze aan het spelen op de trap en heeft een heel groot ego. Maar ze is ook wel heel lief en grappig Lachen

Zondag

Herhaling van zaterdag, lekker met de andere katten overal rondgewandeld, Seleentje gepest en Mylah geknuffeld en kopjes gegeven. Ze beginnen al aan dr te wennen! En zij ook aan hun.
Weer een vlo gevangen en niet eens gegromd met kammen, was eigenlijk best wel lekker….
Ze is nu heel zacht en bijna zonder vlooien en vlooienpoepjes! Het is dus ergens goed voor…. Als we straks naar show willen mag er geen vuiltje meer te zien zijn Lachen

Ik wilde dr vannacht bij de anderen laten maar dat ging niet helemaal goed, hoorde van alles vallen en kwamen krabbelgeluiden van vlak onder mn vloer vandaan (dat betekent dus dat ze aan de andere kant dicht tegen het plafond zat!) ze was in 1 vd palen die ik in huis heb geklommen en zat nu strak tegen het plafond te kijken wat ik kwam doen... heb de ladder maar even gepakt en dr 'gered' voordat ze zou springen, zo stom zou ze best eens kunnen zijn met die kamikaze neigingen Lachen

Snachts dus maar weer mee naar boven en weer uitgebreid aan het knuffelen geslagen, lekker onder het dekbed gekropen en vooral de oppasmoeder wakker gehouden.

Maandag
Het gaat nu zo goed dat ik het wel aandurfde om het hele spul de hele dag bij elkaar te laten, alle deuren open gezet en duimen dat het goed gaat. Tussen de middag even polshoogte genomen thuis, want ik moet ook gewoon werken voor de kost, ze lagen overal her en der te pitten dus het was rustig.
Lila weer boven op mn bed languit in het zonnetje (heeft ze thuis zeker niet zo’n zonnebed?).

Morgen weer verder!

Magnummm

Re: Memoires van een oppaspoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:48

Fijn dat het goed gaat! Gelukkig was je er op tijd bij wat betreft de vlooien! Super dus. Maar is ze nou van jou of logeert ze alleen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 09:12

Ze logeert alleen tot de 24e september.
Gisteren toen ik thuis kwam uit mn werk sliepen ze weer her en der door het huis. Niks kapot gemaakt en allemaal braaf geweest.

Uiteraard werd alles wakker en gingen aan de wandel en ik heb genoten van het spektakel dat Mylah en Seleentje al spelende maakten. Lila vondt dat ook bar interessant en je kan een jonge kat niet beletten te spelen dus al gauw liepen ze met zn 3tjes te rennen!
Wel nog achterdochtig en voorzichtig snuffelend maar spelen was belangrijker dan ruzie maken dus hup daar gingen ze weer!
Achter elkaar aan rennend en meppend naar de balletjes en muizen onderweg, geweldig!

Die wil straks echt niet meer naar huis! Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:40

Ik moet zo lachen om die malle Lila, ze kan niet normaal traplopen. Knipoog Ik heb open (gladde) trappen en daar heeft ze moeite mee, daarnaast heb ik dr nog niet 1 keer normaal zien traplopen, het moet allemaal vlug vlug in een razend tempo.

Ook gaat ze niet altijd recht de trap op maar springt via de zijkant op de 2e tree. Dit gaat dus niet altijd goed en ze lazert nog wel eens van een tree of butst niet zachtzinnig tegen een tree... erg grappig maar ook erg dom van dr Lachen

Het lijkt wel of ze blond is want ervan leren doet ze ook niet Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:25

volgens mij heeft Lila ADHD, wat een energie heeft dat kleine ding zeg! Vannacht ging ze met Mylah aan het spelen maar die wilde niet spelen maar slapen, dat werd dus blazen! en nou opzouten! Duivel

nee hoor, Lila wilde spelen, dus dan maar Seleentje wakker gepest, maar dat vond Mylah weer niet zo fijn, weer blazen!
afijn, ik ook wakker... * gaap *, mn eigen poezels naar beneden gestuurd en Lila weer alleen op de slaapkamer en weer een poging wagen om te slapen. Gaaaap

uurtje later, lag net weer lekker te dromen, Slapen Lila komt gezellie bij me slapen, had ruzie met de klamboe dus wandelde over de klamboe over mn gezicht, dat ging niet zo goed... Lachen en maar kwekken!
Kattekind onder de klamboe gelaten en nou slapen jij!
nee, nie slapen, spelen! en knorren en knuffelen en van links naar rechts over je heen wandelen en weer neerploffen tegen je neus, nie slapie doen nie.... lekker bovenop je liggen! knor knor knor stempel stempel Hyper!

ik had vanochtend al moeite met wakker worden, valt de stroom uit! de hele wijde omgeving zonder stroom! Kom half slapend op mn werk, kan niks doen want niks doet het.... inclusief het koffie apparaat niet... Frusty had ik dus gewoon tot ruim half 11 nog in mn nest kunnen liggen!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:34

Oh Cissy Tong uitsteken
Ze houdt je wel bezig zeg Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:31

ach het is maar 2 weken, heeft dat beessie ook lol, en dr baassie rust tijdens dr vakantie, ze weet dat Lila goed zit, ze weet alleen nog niet wat ze allemaal uitvreet Lachen
Ik ga vanmiddag lekker eerder naar huis, effe bijslapen Dromen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:28

Het gaat steeds beter tussen Seleentje en Lila, ze hebben elkaar echt gevonden. Racen dat ze kunnen samen!
Lila kan alleen nog steeds niet normaal traplopen dus als ze Seleentje achterna zit op de trap gaat het wel eens fout.... Lachen

Ze mag nu ook naar buiten in de ren met de anderen want het gaat prima, dus wordt er regelmatig een steile wand race in de ren en dan naar binnen, naar boven, weer naar beneden en hup naar buiten gedaan.
Tjonge wat een geren en gevlieg.
Mylah doet ook vrolijk mee, die vindt dat ook geweldig! lekker speeluh!
Isami is nog steeds een beetje gereserveerd, die tolereert nu Lila wel maar speelt er nog niet mee. Die is geen ADHD kat gewend Clown

even wat foto's:
slaapt lekker die bank hoor, ik lig hier best, effe uitrusten na het spelen
Afbeelding

Samen met Selene vliegjes zoeken in de struiken
Afbeelding

Groepsfoto
Afbeelding

Sjorsje had een pakketje met katten-kadootjes opgestuurd, maar de doos was veel leuker!
Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:47

wat leuk!
ik heb idd gelezen in het topic van sjorsje, en dat ze iemand zocht voor oppas.
Leuk om het verslag te lezen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 09:48

ik begin toch chronisch slaaptekort te krijgen en zal blij zijn als Lila naar Sjorsje teruggaat zodat ik gewoon snachts weer lekker kan slapen... Lachen
Ze is wel erg lief maar ook very demanding zeg maar... Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:25

Zondag is Lila weer met Sjorsje mee naar huis gegaan en ik moet zeggen het is een stuk rustiger in huis. Haha!
Seleentje heeft wel lopen zoeken want die was dr partner in crime kwijt en kon dus niet zo wild spelen. Toen is ze maar bij Mylah gaan liggen sabbelen, dat was ook wel gezellig.

Vannacht geen enkele kat op bed gezien dus lekker rustig kunnen slapen, Slapen alleen er zat weer een mug onder mn klamboe....

Ze hadden gisterenochtend nog wel een steile wandrace en dan vooral Lila! Het leek wel op ze dit als de laatste keer spelen beschouwde, ze bleef maar aan de gang! naar buiten, rennen en vliegjes vangen, weer naar binnen en de trap op en af en weer naar buiten met dr staartje scheef. Hyper!

Sjorsje gaat er wel een vriendje bijzoeken voor Lila want ze ziet nu wel dat het toch wel heel gezellig is voor Lila en dat ze dan beter dr ei kwijt kan dan alleen maar met de hond spelen. Lila heeft dus best een goede vakantie gehad zo in de rimboe!

Seleentje en Lile zien elkaar over 2 weken weer want ze gaan samen naar de kittendag op 8 oktober in Amerongen. Ben benieuwd of ze elkaar nog herkennen en daar de boel op stelten zetten Lachen