Dus bij deze!
Donderdag 07 sept 2006
Rond half 9 komt Sjorsje met Lila aan bij mijn stulpje, kattenbak en eten mee en klaar voor de vakantie!
Eerst mijn eigen poezels even laten snuffelen aan het reismandje en vervolgens alles naar buiten gedaan zodat Lila in dr eentje de boel kon verkennen. Na een beetje rondgelopen te hebben, heb ik Karel erbij gelaten en Mylah.
Karel boeide het niet zo en die ging gewoon door met zn dagelijkse beslommeringen. Mylah blaasde wat en vooral Lila zette het op een grommen en blazen.
Logisch, ze was op onbekend terrein en er liepen wat voor haar vreemde katten rond.
Na een poosje de rest erbij gehaald. Selene had toch een dikke staart en vond Lila eng! Maar dat was wederzijds!
Isami moest er niks van hebben en ging op een afstandje heel boos zitten kijken en grommen, en dan kan ze heel vuil kijken hoor! Je zou er bang van worden als je niet zou weten hoe lief ze is en wat een watje

Snachts het hele spul uit elkaar gehaald, zodat de boel weer kon bedaren. Lila had ik mee naar boven genomen en de deur van de overloop dichtgedaan. Ruimte zat boven dus dan maar mee. Snachts op de vensterbank boos zitten wezen en daar maar gaan slapen.
Grote (en vooral stinkende, blegh!) keutel in de bak gedaan en lekker brokjes opgesmikkeld, dus de eet en poepvoorziening werkt goed.
Vrijdag
Ik kreeg van Sjorsje voor de poezels nog een cadeautje, zo'n ring met een balletje erin, Seleentje heeft er een hele tijd mee lopen spelen.
Ik was vrij dus kon de hele dag alles in de gaten houden. Ik heb mijn poezels weer buiten gelaten zodat Lila weer in dr upje kon gaan snuffelen. Ze had het kattententje gevonden en uitgebreid getest en sjeesde de kamer door met een speelmuis, vond het dus best leuk zo. Tot ik weer Mylah erbij liet, het spelen was spontaan over en ze rende weer hard naar boven, gleed daarbij uit over de gladde traptreden en landde niet al te zachtjes weer onderaan de trap, auw!
Ik moest ook boodschappen doen en ik vertrouwde het stel nog niet zo bij elkaar, dus Lila weer naar boven. Vondt ze overigens prima dus dat was gauw bekeken!
Ondertussen constateerde ik dat Lila toch niet zo vlovrij was zoals Sjorsje had gezegd dus ik als een speer Frontline gehaald om mn eigen katten vlovrij te houden. Ik had 5 vlooien uit Lila dr jasje gekamd, ze was heel erg boos en gromde heel hard naar me terwijl ik gewoon door ging met kammen. Boos dat ze was, maar ze deed me niks, ik was niet bang voor dr, tis maar een klein poesje van 6 mnd… Dus het hele kattenspul aan de Frontline incl Lila
Snachts weer mee naar boven en weer boos op de vensterbank en op het zonnebank bed geslapen.
Zaterdag
Hele dag lekker rondgewandeld en af en toe wat geneusd met Mylah en Karel, paar tikken uitgedeeld aan Isami (die weegt 6 kg en liet zich wegjagen door die kleine Lila) en ondertussen de hele dag de trap of en af geraced (ze spoort niet hoor!).
Op het aanrecht geshopt en stout in de kast gespeeld en daar de spullen eruit gemept, slapie gedaan op bed in het zonnetje en verder niet veel gedaan. Ook weer een strenge kambeurt gekregen, weer ontzettend boos en grommen, weer 3 vlooien gevangen.
Savonds kwam er ineens een ommekeer, ze kwam uitgebreid met me knuffelen op bed, ik wist niet wat me gebeurde! Ze was helemaal verliefd en maar knorren en stempelen en in mn nek kruipen. Dat is gedurende de nacht nog een paar keer gebeurd en ik krijg dr dan niet bij me vandaan. Wat je ook doet, ze blijft aan de gang, kruipt in mn nek, onder de dekens, op mn hoofd, poot in mn oog, kusjes geven op mn neus, knorren en vooral heel lui ondersteboven strak tegen me aan liggen. Erg grappig! Maar ook erg vermoeiend! Niet erg dat ze dat doet maar niet om 3 uur snachts! De klamboe heb ik maar weggehaald want die blijft bij haar niet heel!
Die malle poes is echt gek! ze kruipt overal in en op en moet alles van dichtbij bekijken, ze is echt kamikaze aan het spelen op de trap en heeft een heel groot ego. Maar ze is ook wel heel lief en grappig

Zondag
Herhaling van zaterdag, lekker met de andere katten overal rondgewandeld, Seleentje gepest en Mylah geknuffeld en kopjes gegeven. Ze beginnen al aan dr te wennen! En zij ook aan hun.
Weer een vlo gevangen en niet eens gegromd met kammen, was eigenlijk best wel lekker….
Ze is nu heel zacht en bijna zonder vlooien en vlooienpoepjes! Het is dus ergens goed voor…. Als we straks naar show willen mag er geen vuiltje meer te zien zijn

Ik wilde dr vannacht bij de anderen laten maar dat ging niet helemaal goed, hoorde van alles vallen en kwamen krabbelgeluiden van vlak onder mn vloer vandaan (dat betekent dus dat ze aan de andere kant dicht tegen het plafond zat!) ze was in 1 vd palen die ik in huis heb geklommen en zat nu strak tegen het plafond te kijken wat ik kwam doen... heb de ladder maar even gepakt en dr 'gered' voordat ze zou springen, zo stom zou ze best eens kunnen zijn met die kamikaze neigingen

Snachts dus maar weer mee naar boven en weer uitgebreid aan het knuffelen geslagen, lekker onder het dekbed gekropen en vooral de oppasmoeder wakker gehouden.
Maandag
Het gaat nu zo goed dat ik het wel aandurfde om het hele spul de hele dag bij elkaar te laten, alle deuren open gezet en duimen dat het goed gaat. Tussen de middag even polshoogte genomen thuis, want ik moet ook gewoon werken voor de kost, ze lagen overal her en der te pitten dus het was rustig.
Lila weer boven op mn bed languit in het zonnetje (heeft ze thuis zeker niet zo’n zonnebed?).
Morgen weer verder!