Een bank volvol kattenharen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Een bank volvol kattenharen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:37

Goed. Ik kocht 2 nieuwe (of nou ja, tweedehands dan) banken vóórdat mijn poezebeest in huis kwam.
Iets waar ik totaal niet over nagedacht had....ja. Mijn twee mooie (zwarte) banken trekken kattenharen aan van heb-ik-jou-daar.
Nu poezebeest van ex-huisgenoot een tijdje hier logeert wordt het alleen maar erger, het ziet er gewoon niet uit.

Iemand van jullie misschien tips? Banken wil ik graag houden en katten gaan zeker niet de deur uit.
Vroeg me af, misschien bestaat er een soort spray ofzo, wat katten (en haren) afstoot o.i.d.?

Bedankt alvast voor jullie reacties!!

dancinggirl

Re: Een bank volvol kattenharen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:38

ik is ook heeel nieuwschierig!

ik zuig ze gewoon regelmatig met dat borsteltje wat bij de stofzuiger zit en ze hebben plekje op de bank waar ze lekker kunnen liggen, daar ligt een deken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:38

Je moet je meubels en interieur ook eigenlijk afstemmen op je dieren en daar van te voren over nadenken. Ik denk in jouw geval dat een (kunst)lederen bank het geschiktst was geweest. Ik neem aan dat deze banken van stof zijn? Dan zul je er een laken of deken overheen moeten leggen. Want haren zijn moeilijk los te krijgen.

En anders misschien equistar of zo er op spuiten?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:40

Ik heb voor de kleren zo'n plakkende rol..om hondeharen eraf te krijgen. Werkt ook wel op de bank, al denk ik dat je dan bezig blijft..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:05

DAn kun je ook wel van dat brede plakband kopen, dat rol je dan om je hand met de kleefkant naar buiten toe.

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:38

Ik heb een tip.....
Met een natte theedoek over de bank gaan.
Het werkt echt.

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:41

Ik leg een fleece kleedje op de plek waar die twee harige monsters altijd liggen. Eens in de zoveel tijd gooi ik deze weg. Als ik visite heb dan haal ik het kleedje weg en is de bank mooi haar-vrij.
Heb het ze toegestaan toen ze ieniemienie waren en nu is er niks meer aan te doen helaas...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:43

De kat preventief met de stofzuiger doen Haha! Nee echt, werkt bij ons (bij eentje dan) prima Lachen De andere is als de dood voor de stofzuiger, dus die doe ik regelmatig met een noppenborstel. Dat scheelt al een stuk.
Wij hebben ook een stoffen (donkerbruine, rib-)bank. De eerste tijd lagen daar donkerbruine grand foullards overheen, maar omdat de dames hun nagels niet in de bank zetten en ik die kleden ook geen feestelijk gezicht vond, zijn die er nu af. Ik stofzuig wel drie keer per week de bank af, maar de krabpaal neem ik daarin ook mee (vooral dat slaap/hangmandje). Haren hou je toch Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:49

Je hebt ook van die borstels waar je haren en mee af kunt borstelen. Die kun je ook gebruiken om je kleren haarvrij te maken. Een natte doek werkt ook goed ja *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:53

je hebt speciale mondstukjes voor de stofzuiger, die ideaal werken, zijn veelal op kattenshows te koop, maar wellicht ook bij de blokker oid?
een zwarte bank is niet zo slim met katten. ik heb een creme, ook qua vuil minder geschikt, maar de stof is heel erg glad, en heb geen last van haren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:56

Miele Cat&Dog stofzuiger kopen Haha! Ik heb hem nu een maand en t is zo makkelijk stofzuigen nu Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:40

Tja, de bank is toch van iedereen? Haha! Haha!

Heb je de folder van intratuin gekregen? Daar staat een stoel in voor de kat. Is wel 25 euro maar dan heb je wel een mooi meubel speciaal voor je kat en die gaat dan (hopelijk Haha! ) niet meer op de bank. Ik heb direct een opgehaald, ideaal! Zelfs toen het vandaag zo warm was buiten lag ze er in te stomen. Tong uitsteken

Afbeelding

Trouwens, onze kat wordt dagelijks gestofzogen. Haha! Haha! Vroeger was ze altijd als de dood voor dat ding maar na 16 jaar ziet ze eindelijk in dat het heerlijk is om te worden gestofzogen. Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:50

Is ook een ideetje zo'n kattenstoeltje, haha.

Wij hebben sinds kort thuis ook een nieuw bankstel en de kat mag hier ook niet op, als we het zien dan sturen we ze er af, ze heb zat andere plekjes waar ze kan liggen! Verder als we er niet zijn (en het dus niet in de gaten kunnen houden) leggen we er een kleed overheen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 11:39

xlaurax schreef:
Ik heb een tip.....
Met een natte theedoek over de bank gaan.
Het werkt echt.

Briljant Haha! Heb het gelijk geprobeerd. Was bezig met sauzen en home make over e.d., dus wilde de banken nu ook eens echt goed schoon hebben. Het werkt super!!
Alleen nu moet het zo blijven he Knipoog
Een fleeceplaid vind ik ook geen gek idee, alleen nu moeten ze er wel op blijven liggen. Ze liggen steeds op een andere plek....

Leuke foto van de kattenstoel trouwens, ik ga van de week direct ff kijken.
Bedankt voor jullie tips!

[edit] de kat gaat ook aan de stofzuiger Haha! althans, poging tot! [/edit]

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:44

ik doe de bank altijd met de stofzuiger! de haren van de stofzuiger uti drukken en er over heen gaan! af en toe even de haren van de stofzuiger uit zuigen en weer verder gaan dit werkt op mijn banken goed!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 11:56

Hihihi dat stoeltje! Geweldig Haha!
Maar idd, kat stofzuigen, en ik zou toch wat gladde stof kopen, en dan óver de bank doen. Waar de haren niet aankleven.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:57

Wij hebben ook zo'n plakkende rol, die we meerdere malen per week langs de bank halen. Meer kunnen we niet doen... Lachen

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:16

Een leren bank neerzetten? Wij hebben er op dit moment gene maar we hebben er wel altijd eentje gehad. Ook ideaal bij ongelukjes. We hebben er nu een hoes overheen van speciaal vuilafstotend materiaal zodat het makkelijk schoon te krijgen is, die stofzuig ik iedere dag met een speciaal zuigmondje aan de stofzuiger en dat is ook een Animal Care model met extra stoffilter. Ideaal. Ook borstel ik de katten iedere dag. Maar het blijft een klus hoor. We hebben 2 birmanen, 1 mainecoon en een birmaanxmainecoon dus haren zat Haha!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:41

Een andere bank wil ik eigenlijk niet. Heb deze voor een prikkie op MP kunnen krijgen en mijn bestedingslimiet ligt niet zo hoog op het moment. Echt stom dat ik er van te voren niet beter over nagedacht heb!
Heb het gister helemaal schoongemaakt met een natte theedoek, wilde opzich prima maar je blijft het toch wel zien.

Misschien een grand foullard eroverheen, maar valt me nog tegen wat die dingen kosten!! Heb wel fleecedekens gekocht gister, dus dat ga ik eerst maar proberen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:45

Ik heb ook 2 stoffen banken, en 3 katten.
Ik houd niet van (kunst) leer, en denk dat je daar ook sneller krassen in hebt.

het einge wat helpt is stofzuigen. Ik heb ook zo'n kleefroller, maar dan blijf je bezig.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:51

Euhm.. onze kat mag niet op de banken Haha!
vorige katten wel, die hadden hun eigen kleedje zeg maar, wisten ze heel goed en lagen op dat kleedje of op schoot.
Dat stoeltje is werkelijk geweldig!!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:55

Wat ook goed werkt om de haren te verwijderen: een rubber afwashandschoen aandoen en gewoon de bank "aaien", dus alles er af wrijven, gaat echt super! Ook de lastige plekjes die met een borstel moeilijk gaan en ronde stukken gaan zo perfect...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:41

ik pak ook altijd een nat doekje en daarna nog ff met de stofzuiger de restjes doen. Lachen