Amy is vanmorgenvroeg tussen 5:00 en 5:30 bevallen van een 4ling (jaja, om 5 uur ging mijn wekker
). Ik hoorde wat gerommel en evenlater een klein piepje en ging ff kijken (normaal blijf ik erin liggen tot 5:30). Toen was ze nét begonnen met het 1e jong. Heb Amy een beetje moeten helpen met het vlies eraf halen (zat niet om het hoofdje heen, maar het duurder wel erg lang..). Toen kwam het 2e jong. Ik zag het vliesje nog om zijn hoofdje zitten. Amy zat volgens mij wel te zoeken naar het hoofdje, maar ze was zo druk met het jong schoonlikken bezig dat het naar mijn idee te lang duurde. Het jong zat te snakken om adem, dus heb het vliesje er zelf afgehaald. Toen kwam de volgende... Deze heb ik op het eind toch een beetje moeten helpen met het vliesje (zat ook gelukkig niet meer om het hoofd), want het volgende jong kwam er al aan. Ze had dus nog niet tijd om de navelstreng beter af te bijten. Toen kwam dus het laatste jong. Een vrij aparte: geheel wit met zwarte kopplaten en een héél klein beetje rood bij de kopplaten. Dit jong heeft ze wel helemaal zelf gedaan. Evenlater heeft ze de navelstreng van het 3e jong er wel beter afgebeten. Allemaal zeer gezonde jongen! Ze wegen tussen de 100 en 120 gram. Het zijn waarschijnlijk 2 zeugjes en 2 beertjes. Waarschijnlijk hebben geen van allen vouworen! De oren waren nu nog vrij gekreukeld, gevouwd en aan elkaar geplakt zeg maaar (
), maar zoals ik het nu zag leek er geen 1 vouworen te hebben. Heel misschien zit er een blijvertje tussen..
Foto's heb ik meteen gemaakt, maar zijn helaas niet zo leuk en mooi geworden als het nest van Naomi (ook o.a. omdat ik nu binnen de foto's moet maken). Ik had geen tijd om ze op internet te zetten, dus deze komen waarschijnlijk vanavond (misschien dat ik dan meteen wat betere foto's maak..).