kat loopt STEEDS terug naar oude huis....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikietje

kat loopt STEEDS terug naar oude huis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:33

hoi allemaal..

Ik zit met een probleem...
Wij zijn overigens verhuisd naar de andere kant van ons dorp.
We hebben onze hond en onze 2 katten uiteraard meegenomen. 10 extra rondjes gereden zodat ze niet wisten waar we naartoe gingen.
Hebben altijd buiten gelopen, no problemo
De eerste paar weken ging het super! Eerst binnengehouden. Maar met het warme zomerweer kon je de deur gewoon niet dichtlaten Vork .
Maar geen probleem!
Deur ging open, katten met het warme weer buiten, heerlijk slapen in de zon, snachts binnen, of buiten, lang leven het kattenluik!
Maar na 5 weken begon onze ex-kater terug te lopen.
Eerste keer schrokken we ons rot toen we bij ons oude huis post kwamen halen(staat nog leeg) en we opeens onze kat voor de deur zagen staan.
Naar huis genomen, tot nu toe is hij al 15 keer teruggelopen....
En dat is toch gauw 5 kilometer elke keer EN hij moet een drukke straat over.
Tot nu toe 15 keer gelukt, maar er komt een keer dat hij de overkant niet haalt. (wij hopen natuulijk van niet.)
Dus de garage in snachts,
Maar hij heeft het al voor elkaar gekregen om de carpoort om 3 uur snachts open te maken, zodat ik me helemaal doodschrok toen mijn overbuurjongen belde dat midden in de nacht onze carpoort open stond.
Hij heeft ondertussen ook onze carpoort al anti piepschuim gemaakt, waardoor onze hond kou lijdt snachts, omdat nu al de wind door dat ding komt. Clown
Hij verzint elke keer iets nieuws om te ontsnappen
De eerste paar keren stond hij mauwend voor de deur van ons oude huis, maar nu gaat hij onder het houthok liggen en als je hem roept komt hij niet meer... Moeten hem echt pakken.
En ik weet, honden hechten aan de baas, katten aan het huis.

Maar heeft IEMAND een idee wat ik hieraan kan doen.
Ik vind het zo zielig, want hij ziet er echt ongelukkig uit, ook al krijgt hij alles hier. Hij zeurt, weet niet wat hij wil, en dribbelt heel de dag maar een beetje rond je benen....

Help....

(sorry voor het lange verhaal..)

Jacimatho

Re: kat loopt STEEDS terug naar oude huis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:36

Waarschijnlijk toch weer in huis houden, en dan niet in dagen denken maar in weken, wellicht maanden...in de hoop dat hij in je nieuwe huis kan aarden.
Veel succes ermee....

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:36

Hallo,

Ik weet dat je normaal een kat minimaal 6 weken binnen moet houden als je verhuisd zodat ze aan het nieuwe huis kunnen wennen.. Weet niet hoelang jij dat gedaan hebt?
Misschien anders even doorbijten en dat proberen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:38

Probeer eens een Feliway stekker. Deze scheidt feromonen af waardoor een kat zich prettiger gaat voelen.
Sinds vorige week woensdag hebben wij er eentje in huis om één van de kittens wat aanhankelijker te krijgen.
Het lijkt bij haar te werken.
Zo'n stekker inclusief navulling kost tussen de € 20,- à € 30,- afhankelijk wat de marge van je dierenarts is.
Stekker is te koop bij DA of bij sommige dierenspeciaal zaken.

succes ermee.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:54

DAnkjewel, hij is toch bijna 6 weken binnen geweest, af en toe in de tuin.. Het was niet te doen met het weer om de deur dicht te laten...
Maar daarna ook gelijk naar binnen. Hij is niet verder als onze tuin geweest.
Hij voelde zich de eerste dag gelijk al thuis, ook veel meubels enz meegenomen.., zo vreemd...
Terwijl onze andere kat, ergere moeite had om te wennen aan het huis, maar die blijft gewoon hier.

Tienus63: Zal eens gaan informeren.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:26

wij zijn ook verhuist. Wij moesten met problemen binnen 2 dagen verhuizen. Alle dieren moesten mee. dus ook de katten. We hebben ze toen op de zolder gedaan met kattenbak en eten enz. ze hebben er paar weken gezeten. ;savonds mochten ze gewoon los in het huis lopen. En toen ze naar buiten mochten bleven ze gelukkig terug komen naar huis. De ene kat die heel schuw was in het vorige huis is helemaal bekomen gelukkig maar.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:50

Ga me niet uitlachen, maar hier komt de gouden tip....:
Boter onder de pootjes smeren...

Ja echt!!
Werkt dubbel, ten eerste is het ontspannend voor de kat dat hij de boter onder zijn pootjes vandaan gaat likken, maar het belangrijkste is... daardoor haalt hij ook alle oude luchtjes weg!
Doordat de kat dan heel goed zijn pootjes (boter ook een beetje tussen de teentjes) schoon gaat maken gaan alle luchtjes van het oude huis weg en pakt hij alleen nog maar de luchtjes van het nieuwe huis op!!

Wij hebben dat bij alle verhuizingen bij onze poezenbeesten gedaan en het hielp!

Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:22

die botertip is een goeie! werkt echt!
en een poosje binnen houden zodat de geursporen naar het oude huis verdwijnen. Knipoog
Als je in hetzelfde dorp verhuisd bent weet de kat uiteraard nog de weg, volgens hem is ie nog niet verhuisd nl, hij gaat dus naar jullie oude huis omdat ie denkt dat dat zn thuis is.

Een vriendin van mij is weken dr kat kwijt geweest, zij is ook binnen het dorp verhuisd en toen baken ze een grote weg open en de geursporen waren dus doorbroken, kat wist de weg naar het nieuwe huis niet meer en is toen naar het oude huis gewandeld en heeft daar een poosje rondgezworven totdat ze m zagen lopen Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:30

wij hadden het ook met één van onze katten. die vond zijn oude omgeving kennelijk zo prettig dat hij in ieder geval het risico nam om één snelweg over te steken en misschien wel twee! dit begon hij ook na een paar maanden te doen, en net als die van jullie weet ik hoe vaak. gelukkig was hij zo pienter om het 's nachts te doen, wanneer het rustig op de snelweg was. de eerste keer waren we hem een week kwijt, in die week vond hij een ander plekje om te eten en hier hebben we hem uiteindelijk maar gelaten. hij heeft een goed huis met 5 andere kattevriendjes.

misschien een tip, om de kat 'los te laten' en hem zijn oude plekje gunnen?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:11

Ik heb zo'n kat opgevangen van het asiel, deze is zelfs 3x ontsnapt (door een sluis !) en ging steeds terug naar zijn oude huis. Zijn baasjes waren overleden.
Het asiel vroeg mij om deze kat op te vangen (Ludo- zie profiel) sinds hij bij mij is is hij niet meer terug gegaan ( nu 4 jaar)
Vervelend probleem, het enige dat ik zou kunnen bedenken is om hem nog eens een maand binnen te houden.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 10:45

Dat boter idee ga ik zeker proberen! denk alleen niet dat mijn moeder daar zo blij mee zal zijn...
Al dat boterpootjes op de vloeren, haha,. Nagelbijten / Gniffelen
We kunnen hem niet in het oude huis laten, ten eerste woont daar nog niemand, dus moeten we hem daar gaan voeren. Blijft hij helemaal daar.
En als het huis verkocht wordt weet ik bijna wel zeker dat die mensen geen kat willen, is een hoekhuis met drukke weg enz..En ik wil hem zelf ook niet kwijt.

De ene dag blijft hij gewoon aan huis, lekker op de bank, op mn bed, geen stap buiten de deur.
De andere dag krijgt hij het in zn bol en denkt hij tegen de avond: heb gegeten, ga weer wandelen jongens!!, tot morgen!!! Doei!

Bedankt voor de info allemaal. Ik hou jullie op de hoogte
*loopt richting de koelkast en pakt pakje boter*...... Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:52

succes, hoop dat het je lukt! Lachen