Ik zit met een probleem...
Wij zijn overigens verhuisd naar de andere kant van ons dorp.
We hebben onze hond en onze 2 katten uiteraard meegenomen. 10 extra rondjes gereden zodat ze niet wisten waar we naartoe gingen.
Hebben altijd buiten gelopen, no problemo
De eerste paar weken ging het super! Eerst binnengehouden. Maar met het warme zomerweer kon je de deur gewoon niet dichtlaten

Maar geen probleem!
Deur ging open, katten met het warme weer buiten, heerlijk slapen in de zon, snachts binnen, of buiten, lang leven het kattenluik!
Maar na 5 weken begon onze ex-kater terug te lopen.
Eerste keer schrokken we ons rot toen we bij ons oude huis post kwamen halen(staat nog leeg) en we opeens onze kat voor de deur zagen staan.
Naar huis genomen, tot nu toe is hij al 15 keer teruggelopen....
En dat is toch gauw 5 kilometer elke keer EN hij moet een drukke straat over.
Tot nu toe 15 keer gelukt, maar er komt een keer dat hij de overkant niet haalt. (wij hopen natuulijk van niet.)
Dus de garage in snachts,
Maar hij heeft het al voor elkaar gekregen om de carpoort om 3 uur snachts open te maken, zodat ik me helemaal doodschrok toen mijn overbuurjongen belde dat midden in de nacht onze carpoort open stond.
Hij heeft ondertussen ook onze carpoort al anti piepschuim gemaakt, waardoor onze hond kou lijdt snachts, omdat nu al de wind door dat ding komt.

Hij verzint elke keer iets nieuws om te ontsnappen
De eerste paar keren stond hij mauwend voor de deur van ons oude huis, maar nu gaat hij onder het houthok liggen en als je hem roept komt hij niet meer... Moeten hem echt pakken.
En ik weet, honden hechten aan de baas, katten aan het huis.
Maar heeft IEMAND een idee wat ik hieraan kan doen.
Ik vind het zo zielig, want hij ziet er echt ongelukkig uit, ook al krijgt hij alles hier. Hij zeurt, weet niet wat hij wil, en dribbelt heel de dag maar een beetje rond je benen....
Help....
(sorry voor het lange verhaal..)