Vanmorgen kwam mijn oude bijrijdster naar mijn toe want ze reed mee naar stal Toen we bij stal aankwamen zagen we mensen richting sloot rennen en een stal genoot van me met twee paarden in haar hand ons terrein oplopen
dus wij gevraagd wat er was
Er was een kat aangereden en in de sloot beland mijn stal andere stalgenoot is de sloot in gesprongen om die kat te pakken. Het beestje leefde nog
Dus thes en ik zijn erheen gelopen Daar aangekomen en het katje aanschouwend zag ik dat het beestje zijn voorpoot gebroken had en erg in shock was Dus gelijk de dierenambulance gebeld en naar de auto gerent voor een handdoek.
Katje in en handdoek gewikkeld Hoorde haar krakend ademen dus had het idee dat ze inwendig bloedingen had en waarschijnlijk slootwater in haar longen.
Op een gegeven moment werd het katje wild waarschijnlijk van de pijn toen hebben we haar in een peen kist gelegd zodat ze niet weg kon rennen.
Uiteindelijk kwam de dierenambulance aanrijden OP dat moment hoor ik een geroggel Zag dat het katje bloed uit zijn neus en bekkie had heb haar nog geprobeerd bij te houden maar dat is niet gelukt ze is daar ter plekke overleden.
precies op het moment dat de broeder uit de ambulance aan kwam lopen!
We hebben haar in een mandje gelegd heb haar in de handdoek gewikkeld gelaten. Ze zouden bij de dierenambulance gaan kijken of ze een chip had. Wij blijven ondertussen de komende dagen in de gaten houden of er mensen lopen te zoeken naar hun katje.
Wat een nare ervaring. Zo te lezen was er weinig meer aan te doen. In dat geval is het zielig dat het katje niet gelijk is overleden. Wel fijn dat jullie actie ondernamen. Je weet maar nooit. Ik heb altijd een zwak voor katten. Geweldige beesten (meestal).
maar toch lief van jullie dat jullie er alles hebben voor gedaan om haar in leven te houden.
Ik weet uit ervaring dat aangereden katten weinig of geen kans op overleven hebben. Enkele jaren terug heb ik mijn eigen kat van straat opgeraapt, toen ze overreden was, ze leefde nog, maar heeft amper 4 dagen geleefd, er was niks aan te doen, dus hebben we ze moeten laten inslapen
Heb telkens gepreobeerd haar bij te houden maar het is niet gelukt Heb 2 jaar terug op de dezelfde manier twee katten verloren tenminste van 1 weten we het zeker en de ander is weggebleven dus we vermoeden dat die ook aangereden is dus hoop dat de eigenaren snel gevonden worden want je blijft toch zoeken naar je katje