Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Er is een keer een heel uitgebreid onderzoek gedaan naar honden rassen.. Er zijn per ras allemaal testen gedaan om te kijken hoe agressief ze op sommige dingen reageren. Hier kwam uit dat zelfs de labrador sneller beet dan een pitt bull.. En dat pit bulls trouwer zijn.
Misschien klinkt dat raar.. Ik vind van niet, ik heb zelf familie in USA met pitt bulls en het zijn de liefste honden die ik ken. Een stafford lijkt een beetje op een pitt bull, en het is zo dat de kaken op slot kunnen gaan als ze echt gemeen bijten.. Maar dat doen ze niet zomaar, dat doen ze enkel wanneer ze zich bedreigd voelen of als ze opgevoed zijn als vechtershonden ( en geloof me vechthonden kunnen niet aan een lijntje door de stad lopen ) Ik denk niet dat het nodig is met een boog om zulke honden heen te lopen. Veel mensen hebben honden zonder verstand er van te hebben.. Hoe vaak heb ik wel niet een valse Jack Russel ofzo gezien. Dus ik snap jou reactie niet dat mensen die voor het eerst een hond aanschaffen geen stafford moeten nemen.. De honden worden vals GEMAAKT niet vals GEBOREN!!!! En dat geld ook voor de pitbull, want dat zijn uit hun zelf hele lieve trouwe honden die goed met kinderen over weg kunnen!
Myfairytale schreef:Nessah schreef:Er is een keer een heel uitgebreid onderzoek gedaan naar honden rassen.. Er zijn per ras allemaal testen gedaan om te kijken hoe agressief ze op sommige dingen reageren. Hier kwam uit dat zelfs de labrador sneller beet dan een pitt bull.. En dat pit bulls trouwer zijn.
Misschien klinkt dat raar.. Ik vind van niet, ik heb zelf familie in USA met pitt bulls en het zijn de liefste honden die ik ken. Een stafford lijkt een beetje op een pitt bull, en het is zo dat de kaken op slot kunnen gaan als ze echt gemeen bijten.. Maar dat doen ze niet zomaar, dat doen ze enkel wanneer ze zich bedreigd voelen of als ze opgevoed zijn als vechtershonden ( en geloof me vechthonden kunnen niet aan een lijntje door de stad lopen ) Ik denk niet dat het nodig is met een boog om zulke honden heen te lopen. Veel mensen hebben honden zonder verstand er van te hebben.. Hoe vaak heb ik wel niet een valse Jack Russel ofzo gezien. Dus ik snap jou reactie niet dat mensen die voor het eerst een hond aanschaffen geen stafford moeten nemen.. De honden worden vals GEMAAKT niet vals GEBOREN!!!! En dat geld ook voor de pitbull, want dat zijn uit hun zelf hele lieve trouwe honden die goed met kinderen over weg kunnen!
Amen!
Charos schreef:
Maar nee ik vind het helemaal niks, mensen met 9 vd 10 keer te weinig verstand van honden, als eerste hond een staffordshire. Ik ben ook heeeel blij dat de 'pitbull wetgeving' bestaat.
Desiree schreef:In die zin wel ja./ MAar wat als er iemand een onschuldige kruising boxer-labrador koopt? Daar heerst die wet namelijk ook op en daar ben ik helemaal niet blij mee. Onschuldige honden vinden zo de dood en echte hondenliefhebbers worden daar ontzettend zwaar mee gestrafd.
Citaat:Wanneer een paard probeerd te vluchten zal een hond gaan bijten..