puppies in de dierenwinkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

puppies in de dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 15:34

Daarstraks wilde ik voor mijn eenzame pruimkopparkiet (soort kleine papegaai) gezelschap gaan kopen in de dierenwinkel. Die winkel is pas overgenomen door andere eigenaars dus ik dacht dat de puppy afdeling dan vast wel weg zou zijn... niets was minder waar, het bord met reclame "puppy's te koop" pronkte rijkelijk voor de ingang. Wijsneus als ik ben tóch maar naar binnen gegaan, puppies zaten recht tegenover de vogels. Ik hield me sterk en dacht NEE we gaan NIET kijken maar het was sterker dan mezelf en daar zaten ze dan... Dalmatiers, Labradors, Bassets, Malthezers, westies, ... sommigen zaten moederziel alleen in zo een klein wit hokkie achter het raam voor-God-weet-hoe-lang-al. Ik bleef staan bij een Cairn terrier pup, ik heb zelf ook zo een exemplaar op de zetel liggen (mijne begint op leeftijd te komen Knipoog ) natuurlijk moest deze dezelfde kleur hebben, me aangapen met die welbekende puppy-look waarbij ze het hoofd een beetje scheef houdt en ze vervolgens aan het raam begint te likken en te kwispelen. Mijn hart brak... hoe kun je nou in godsnaam een PUP in zo een klein küt-hokkie hebben zitten terwijl de opvoeding en het sociaal gezelschap NU zo ontzettend belangrijk is voor die beesten! Er lag geeneens een speelgoedje in de kooi, enkel wat zaagsel en een automatisch drinkbakje. Daar moet je het als pup dan mee doen. Sommige hadden nog wat gezelschap aan elkaar, maar oa. die Cairn zat zich echt stierlijk te vervelen in een vierkant wit hok.

Ik dacht altijd dat het verhandelen van pups in de dierenwinkel verboden was, dat is in ieder geval lange tijd zo geweest.
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van pups uit een dierenwinkel? Meestal haal je toch een hoop ellende op je nek... dienen die pups/honden tegenwoordig ook niet gechipt te zijn voor de verkoop of iets? Entingen ed meer dienen sowieso inorde te zijn maar of dat ook altijd zo is... ik ken verschillende mensen die dierenwinkel-pups hebben gekocht omdat ze net als ik ronduit gechoqueerd waren en in een waas van emotie handelden. Uiteindelijk is dit allemaal goed afgelopen maar dan wel ettelijke DA-rekeningen, bloed, zweet en tranen later...

Wat vinden jullie nou van pups in een dierenwinkel verhandelen? En zouden jullie er 1 kopen?

Yootje15

Re: puppies in de dierenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:46

ik vind het zielig, zoals je het vertelt! ik een klein wit hokje, voor mij is het een soort broodfokker, alleen fokt hij ze denk ik niet zelf! En vooral die Cairn, helemaal alleen. Vooral voor de dierenwinkel is het niet moeilijk een klein piep speeltje erin te doen. Ik zou ze niet kopen. Maar dat is mijn mening. Ik zou als ik jou was, en je zo graag een pup wilt, naar een 'echte' fokker gaan.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:23

nooit kopen, hoe sneu ook, ik weet dat men het dan vaak doet om het diertje te "redden" heel nobel ja,maar daarbij word dan niet gedacht aan de andere, de moederhonden die loopsheid na loopsheid volgepompt worden,puppen die het niet overleven enz enz. ,elke pup die verkocht word, maakt weer plaats voor een nieuw pupje, het is ordinaire handel. het stopt alleen , als mensen niet meer kopen bij zulke winkels ( en ook bij broodfokkers)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:32

Echt heel zielig, gelukkig komt het bijna niet meer voor..
Ik ken nog een zo'n winkel, in Belgie. ik ben er nooit geweest. Zou ook nooit een hondje kopen daar. Zelfs voor cavia's en konijnen gaan we altijd naar goede fokkers. Ik vind dat ze in een dierenwinkel helemaal geen dieren meer mogen verkopen, alleen vissen misschien..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:55

ik essen net in belgie hebben ze ook zo'n dierenwinkel met puppy;s echt zielig. ik had echt de neging om ze allemaal mee te nemen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:04

miekelover schreef:
ik essen net in belgie hebben ze ook zo'n dierenwinkel met puppy;s echt zielig. ik had echt de neging om ze allemaal mee te nemen
Ik heb het daar ook gezien, kwam met tranen in m'n ogen de winkel uit.. Pfff. Scheve mond

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:14

Tot mijn allergrootste schande (want als er een tegen is om een pup uit een dierenwinkel te halen ben ik het wel) heb ik een van mijn honden uit een dierenwinkel! Het is god zij dank een prachtige en vooral gezonde hond geworden met een gouden karakter! Hoe dom kan je dan ook zijn he om alleen maar even te gaan kijken terwijl je een pup zoekt! Alle jonge hondjes zijn leuk! Maar de volgende was weer een kansloze hoor!! Een duitse herder van 8 jaar, dus heb ik mijn onbezonnen daad weer een beetje goed gemaakt! Ik heb ze allebei nog en zou ze voor geen goud willen missen!!!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:04

Ja, het is vreselijk net als die broodfokkerij. Maar je moet gewoon je verstand gebruiken en boven de harde feiten staan van: " Maar anders gaan ze dood.." Het is zielig maar voor elk dier wat er verkocht word, komt er weer een nieuwe voor in de plaats. Ik heb er geen problemen mee als de dieren in goede gezondheid verkeren, gechipt, geënt, ontwormt etc zijn en als de dieren gezelschapm ruimte en speelgoed hebben. Ik heb mijn konijnen en cavia ook uit de DW maar de dieren daar hebben het ontzettend goed; schone hokken, schoon water, ruime hokken, gezelschap, etc

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 19:23

Zal ik jullie is wat zeggen, ik heb het hier over die winkel in Essen. Bloos
Maar goed, ik heb me dus niet wat verbeeld ofzo jullie vinden het ook dat dat gewoon niet kan.
Misschien dat die pups 's avonds ergens anders zitten? (wishfull thinking?)
Gelukkig waren de hokken wel schoon, maar dat is dan ook wel het minste voor die pupjes...

Ik ga dus werkelijk NOOOOOOOOIT meer daar naar binnen.
In Kapellen (aan het Sterbos waar de pluimveemarkt altijd is op zondag) zit ook een winkel die puppies verkopen...

Ik ben zelfs een keer in een winkel geweest in Westerlo, nou die hadden zo ontiegelijk veel honden en puppies dat kan je je niet voorstellen. Daarbij kweekte die ook nog katten en had die enkele gewone huis-tuin-en keukenkatten/kittens in van die vuile mini benches Misselijk Misselijk (echt een halve meter op een halve meter waren die kooitjes)
Wat ik daar voor de rest nog heb gezien ga ik niet over uitweiden maar dat was ook ronduit om te kotsen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:26

Ja, het is schandalig. De mensen mogen zich schamen Boos!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:30

baroen schreef:
nooit kopen, hoe sneu ook, ik weet dat men het dan vaak doet om het diertje te "redden" heel nobel ja,maar daarbij word dan niet gedacht aan de andere, de moederhonden die loopsheid na loopsheid volgepompt worden,puppen die het niet overleven enz enz. ,elke pup die verkocht word, maakt weer plaats voor een nieuw pupje, het is ordinaire handel. het stopt alleen , als mensen niet meer kopen bij zulke winkels ( en ook bij broodfokkers)

Daar heb je zeker 100% gelijk in.

ik zou in de winkel mega tekeer gaan hoe ze dat kunnen doen!
En ik zou ze het liefste allemaal mee willen nemen, maar ja dan doe zelf mee aan dat cirkeltje!
Voor degene die jij meeneemd staat er de volgende dag een ander hopeloze pup in het hokje!

Maar mijn god hoe kunnen mensen zo meedogenloos zijn om z'n beestje achter een ruitje in een hokje te zetten!
Ik kan die mensen letterlijk wurgen... grrr...
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 08-09-06 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:31

...Die vervelen zich letterlijk dood...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:45

Zo ben ik aan mijn Cocker Spaniel gekomen...
Een vriendin van mij kocht toendertijd een maand daarvoor een Jack russel pup in een speciale dierenwinkel (die achteraf zeer zwaar dominant was) en toen zag ik al een ontzettend gave Cocker Spaniel.
Later ben ik zelf toch heengegaan (ik bleef ermee in mijn hoofd) al was die ene er natuurlijk niet meer, en ik mocht ECHT ECHT geen hond meenemen van mijn moeder 'Haal het niet in je hoofd hoor!'
'Nee mam, alleen ff kijken'... Haha! We hadden namelijk al een oudere labrador.

Toen ik daar aankwam kon je door het raam al de pup's zien zitten. Er zat een klein Cockertje tussen een nest met driftige poedeltjes. Ze werd continu omver gelopen, was broodmager en had ontstoken oogjes. Ze was piepklein.
Het enige wat ik wilde, was dat kleintje daaruit halen en tegen me aan houden. Dat arme grut kroooop echt in me en was echt bang.
Ik zei tegen mn vriendin die mee was 'Ier, deze zet ik niet meer terug hoor'
Dus pup afgerekent, en meegenomen... Heel raar eigenlijk, alsof je een broek koopt of zo.
Was eigenlijk al bang dat ze die autorit al niet zo overleven, zo mager!

Thuis aangekomen, was mijn moeder direct verliefd op dat kleine wurmpje met veelst te grote oren en poten. En oooh wat wat ze zielig en bang.

Gelukkig heeft ze nooit iets onder de leden gehad, en is ze echt een prachtige gezonde en aartsbrutale hond geworden. Het is echt mijn 'kindje'

Ze heeft inmiddels zelfs een nestje gehad, ook allemaal ontzettend mooie honden, op een dood pupje na.

Ik weet wel dat ik nooit meer naar zo'n dierenwinkel zal gaan, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik Lissy zo'n goed tehuis heb kunnen bieden. Er worden teveel hondjes impulsief aangekocht voor de kids'Ooooh wat lief, mag ik er eentje'?
....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:14

Ik denk dat ik wel weet over welke dierenwinkel je het hebt, zo zielig.
Ik zou blij zijn als dat in België ook verboden werd.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:33

En wat gebeurd er met de jonge hondjes(en poesjes)die niet op tijd verkocht worden?Als ze te oud worden wil niemand ze meer hebben.Ik vraag dit wel maar wil ik het eigenlijk wel weten................ Verdrietig

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:43

Wij hebben een hond achter het raam vandaan gehaald en ik vind het geen aanrader.
Zag er zo op het eerste gezicht mooi en gezond uit maar was in zn kop niet goed.
Begon op een gegeven moment mn man te bijten e.d.
Nu zeg ik niet dat dat met een gewone hond niet gebeurt maar ik hoor wel vaker rare verhalen over honden die achter het raam vandaan komen.
Vaak is het ook zo dat niet de beste honden daar zitten.
Vind ook dat verkoop achter het raam lijdt tot impulsief honden kopen.
Mensen raken verliefd als ze zo'n zielig ding zien zitten en willen het 'redden' maar bij thuiskomst blijkt dan dat ze er niet goed over nagedacht hebben en hop het asiel is binnen een paar maanden weer een hond rijker.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:54

Net als dat er bij de broodfokkers veel slechte honden tussen zitten, zijn wss. dezelfde (goedkoopste) honden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:06

Ja maar stel dat ik met mijn jack een nestje fok..
(dan ben ik dus broodfokker)

Dan worden ze tenminste wel goed verzorgd!
In huiselijke kring groeien ze dan op.
En de baasjes worden gescreent voor zover ik dat dan zou kunnen!

(ik ben overigens niet van plan om te fokken)

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:15

Een broodfokker is iemand, die vele honden heeft(meestal onder minder goede omstandigheden) en zn brood moet verdienen met de hele fokkerij en het dus enkelt en alleen doet voor de centen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:30

KingMarco schreef:
Een broodfokker is iemand, die vele honden heeft(meestal onder minder goede omstandigheden) en zn brood moet verdienen met de hele fokkerij en het dus enkelt en alleen doet voor de centen.

Nee hoor, tenminste niet volgens velen hier op bokt.
Toen mijn moeder speelde met het idee onze jack te laten dekken werden we voor broodfokkers uitgemaakt door meerdere mensen hier!!

Terwijl wij absoluut geen geld er aan willen verdienen.

Mensen die zonder papier fokten waren broodfokkers volgens half bokt!

(we hebben het niet gedaan)
We willen wel ooit een keer een nestje maar dan met papieren.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:08

Ik vind ook dat een broodfokker iemand is die een hond uitbuit voor nesten en daaraan verdient.
Wij hebben ook twee keer een nestje van onze malthezer gehad.
En na alle inentingen,en gezondheidsverklaringen blijft er weinig geld over dus voor het geld hoef je het niet te doen.
Kijk een paar keer een nestje van je eigen hondje is in mijn ogen geen broodfokkerij.
Laat die mensen die dat beweren maar eens op een echte broodfokkerij kijken dan zijn ze snel van andere mening.
Op animal planet is er een programma dat animal cops heet.
Daar zie je vaak broodfokkerijen op.
Nou daantje als jouw huis en tuin er zo uit zien snap ik de reacties maar ik ga ervan uit dat dat niet het geval is Knipoog

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:50

Ik vind het ronduit vreselijk. Ik ben het zelf ook eens tegengekomen in een diernewinkel in Rijswijk, allerlei pups in een kaal hok met alleen wat kranten op de bodem. Niks geen opvoeding of wat dan ook. Mijn man en ik konden het niet geloven, en hebben toen we thuiskwamen contact opgenomen met de dierenbescherming. Na onderzoek wist de DB ons te melden dat dit één van de weinige winkels was, die nog een vergunning had voor zulke praktijken. Bah..ik hoop dat het z.s.m. zwaar verboden wordt!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:58

Hey Loola, tja, ik ben nog niet in de nieuwe winkel geweest, maar bij de oude eigenaren was ik op zijn zachts gezegd niet meer welkom Haha! nadat ik eens precies verteld heb wat ik daarvan dacht Boos! dat werd zo'n ruzie dat ze mij tot op straat de winkel uit gevolgd zijn Cool

Gek he ? dat die puppies ook nooit zindelijk willen worden ...zijn gewend om overal te mogen plassen Sigaar

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:51

zelf loop ik nu stage in een dierenwinkel

Ze verkopen er geen honden.De dieren worden goed verzorgt. en het liefst de knagers die niet alelen kunnen worden meestal met 2 verkocht. Ze kopen alleen dieren over van fokkers. hobbyfokkers, geen broodfokkers. we hebben nu jongen konijntjes. En ze weten gewoon wie de ouders enz waren,

ER zijn ook goede dierenzaken.

Zelf ken ik ook een slechte zaak. Daar niet van, Daar koop ik ook nooit wat, ook al is het dichterbij dan mijn stageverblijf.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:21

Ik was laatst in een overdekt winkelcentrum in België, daar hadden ze dus ook een dierenwinkel. Het was al verdacht druk en ja hoor, puppies te koop! In hokjes, ruim genoeg en schoon. En ze keken allemaal met van die puppies oogjes 'Haal me hier weg'. Ik had echt de neiging om ze allemaal mee te nemen, vond het toch best zielig. Het was geen slechte winkel, maar ik zou mijn hond liever bij een particulier of fokker kopen eigenlijk.