Last van de kat van een ander...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Last van de kat van een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:19

Al een paar maanden loopt er een kater bij ons achter, t beesje is mager, vergaat van de honger en loopt niet echt 'normaal'.. Onze buurvrouw had medelij met t dier en is hem gaan voeren, t beesje "vreet" echt en heeft dus duidelijk erge honger.
Alles leuk en aardig, maar hij komt ook mijn huis in, vreet het eten van mijn kat op en sproeit daarna heel mijn keuken onder de kattenpies... Dat ie t eten van mijn kat op eet vind ik vervelend, maar ach ik kan het dier wle begrijpen, maar dat ie alles onder piest wil ik echt niet hebben natuurlijk!

Ik had gister Amivedie al gebeld, ze zouden kijken of ie kwijt was.. maar nu kreeg ik vanmorgen te horen dat hij van mensen bij ons in de buurt is, dit is nogal asosiaal volk.. waar we al t een en ander mee te verduren hebben gehad.. dus wil daar niet weer orlog mee krijgen. Maar goed de kat mag daar dus niet naar binnen, krijgt geen eten en moet dus maar op de straat leven..

Ik ben bang dat t beesje de winter niet haalt als hij nergens eten krijgt of naar binnen kan..

wat moet ik doen?? Zal ik hem op laten halen door de dierenambulance zodat ie naar t asiel gaat? Maar kan dat ook annoniem? of wat moet ik doen?

Ik wil in elk geval zeker ervan zijn dat ze niet weten dat ik t dier daar heen heb laten brengen, want dan ben ik straks mijn eigen kat ook kwijt (zulke lui zijn t wel)

Praten met deze mensen heeft ook geen zin... hun wil is wet, en daar heeft de hele buurt maarnaar te leven...

JustNanno

Re: Last van de kat van een ander...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:28

Ja, op laten halen, of zelf brengen onder het motto: gevonden kat. Dat heeft dierenbescherming mij zelfs eens aangeraden.

Lopen jouw katten ook buiten?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:50

Ik denk dat hij in het asiel wel meer kansen heeft ja. MAar wat als die aso's hem weer op halen? Ik zou het wel vertellen tegen de amivedi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:34

beessie zal dan ook wel niet gechipt zijn en als ze m nu al niet verzorgen dan zullen ze m vast ook niet uit het asiel gaan oppikken (kost geld!), als ik jou was.... had ik m gevonden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:52

Ik heb Amivedie een mail gestuurd met het Hoe en wat..

Smiddags kreeg ik een telefoontje terug, ze gaan de eigenaar bellen, en vragen wat ie nou wil met de kat.. als ie m niet meer wil word hij opgehaald door de dierenambulance, en naar t asiel gebracht.

Hopelijk geeft hij t dier mee...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:00

Ik krijg daar iets van, van die mensen die persé een huisdier willen en er dan niet meer naar om kijken. Zo ben ik ook aan mijn 2 jaar oud katertje geraakt. Het beest zit altijd bij ons (al sinds het een paar maand oud is), krijgt van ons eten, wij gaan er mee naar de dierenarts, maar als we ook maar 1 woord laten vallen over castratie moeten we "met onze fikken van zijn beest blijven" *zucht* Als wij niet naar het dier zouden kijken zou het ook rondlopen als een gratenpakhuis...

Ik hoop voor jou dat ze de kat meegeven met de dierenambulance, dan is het arme dier er in ieder geval beter aan toe.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:49

Oh dus er loopt een 2 jarige open kater buiten rond?? Ook geen fijne gedachte...gewoon laten helpen, heeft ie waarschijnlijk toch niet in de gaten

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:54

@ JustNanno
Je gaat toch niet andermans kat laten "helpen".... dat vind ik ook absoluut niet kunnen...

Maar ik hoop wel dat ze het katje kunnen helpen, zo te horen is ie beter af in het asiel.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:57

Ze gaat toch ook met die kat naar de dierenarts zegt ze? Castreren is maar een hele kleine ingreep, dus zie niet in waarom niet eigenlijk

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:54

Het is en blijft zijn kat...
Ik zou hem zelf ook veel liever gecastreerd zien, maar als ik in zijn kat laat snijden zou hij wel eens kunnen in staat zijn zelf in mijn kat te snijden, en dat is een risico dat ik niet wil nemen...

In ieder geval: TS, is de dierenambulance al lang geweest?