Ik zou inderdaad even afwachten met het kitten, misschien komt moeder 'm nog wel halen.
Zit hij er morgen nog, dan zou ik 'm voor de zekerheid wel meenemen.
En zoals JustNanno al zegt, eventueel ook de andere kitten meenemen. Voor je het weet lopen er tientallen rond.
En wat betreft de niesziekte; onze kat heeft het ook gehad. Ongeveer het zelfde verhaal als jij vertelt.
Ook hij kon niet ingeent worden tot het over was.
We hebben een AB kuurtje meegekregen en het werd inderdaad minder, maar was nog niet helemaal over. Nog een AB kuur erachteraan dus.
Helaas kreeg hij na een tijdje ook weer een snotoogje, bovendien was ie nog steeds niet helemaal de oude.
Kort daarna moest ie weer aan de AB, in verband met een vechtpartijtje.
Hij heeft toen een flinke AB kuur gehad, sindsdien is ie weer helemaal de oude.
Er is nu ook niets meer te merken van de niesziekte, hij voelt zich gewoon weer helemaal goed.
Ik weet niet of hij twee keer de niesziekte heeft gehad of dat het virus nog niet geheel weg was, of dat hij een andere variant te pakken heeft gehad.
Want er zijn inderdaad verschillende virussen;
Citaat:
Niesziekte is een ziekte die door meerdere kiemen wordt veroorzaakt.
De belangrijkste zijn het calici virus, het rhinotracheitis virus en chlamydiae (een klein soort bacterie).
De ziekteverschijnselen die deze verwekkers veroorzaken lijken zo sterk op elkaar dat ze samengevat worden onder de noemer niesziekte. Vaak is er sprake van een menginfectie met meerdere ziektekiemen.
bron: http://www.dierenartsonline.nl/adviesbr ... iekte.html