Eww help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Eww help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:02

De kat kwam net thuis met ietsop der gezicht.

Hte was een grijs beestje, dat zich ahd vastgezogen op haar gezicht. Er zat bloed om eht wondje waar dat ding op zat. Rond het wondje waren de haren weg en er zat nog wat bloed iets verder, centimeter ofzo van het beestje. Mijn vader heeft met een pincet het beets verwijderd en zo goed als mogelijk alles weggehaald.

We zijn alleen niet zeker of het wel een teek was, aangezien het achterlijf grijs wat en het beest kroop nadat hij verwijderd was.

Als het wel een teek was, hoe kan ik dan zien of mijn kat de ziekte van Lyme krijgt?

plutolover

Re: Eww help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:08

er bestaan ook teken met een grijs lichaampje.MEestal hebben ze dat als ze zich hebebn vol gezogen. het beste is langs de da te gaan. of even bellen. Want lang niet alle teken hebben de ziekte van lyme. Je kan het zien als er een rood randje om de tekenwond zit. MAar omdat je dier haren heeft is dat moeilijk te zien. Het is handig om even de da te bellen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:11

willeke16 schreef:
er bestaan ook teken met een grijs lichaampje.MEestal hebben ze dat als ze zich hebebn vol gezogen. het beste is langs de da te gaan. of even bellen. Want lang niet alle teken hebben de ziekte van lyme. Je kan het zien als er een rood randje om de tekenwond zit. MAar omdat je dier haren heeft is dat moeilijk te zien. Het is handig om even de da te bellen

De haren zijn weg rond het wondje,en we zijn er zeker van dat alles weg is gehaald uit het wondje. Maar ik zal morgen eens bellen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:13

Misschien was het een bloedzuiger...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 22:15

Nee, ik weet wat een bloedzuiger is, dat was het niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:18

ik denk een teek..