mishandelt wel of niet? zo wel hoe er mee omgaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

libra

mishandelt wel of niet? zo wel hoe er mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:18

Sinse vrijdag hebben we een yorkshire terier uit het asiel gekocht. het is een teefje van 7 jaar. en ze heet Totsel Lachen

Thuis zijn we er achter gekomen dat Totsel volgens ons mishandelt is. (we weten het niet zeker.) Maar me moeder pakte vrijdag een krant in de handen en Totsel zette grote ogen op, dook in elkaar en schoot achter de bank.

Gister stuurde we haar naar de mand en daar kwam ze toen weer uit. We hadden haar toen nog 2x terug gestuurd na haar mand en toen rende ze in paniek naar buiten zo de weg op. (de voordeur stond open).

Als we met de riem aan komen lopen duikt ze in elkaar. Pas als we haar vragen om mee te gaan, begint ze pas om je heen te springen. Ze loopt ook niet als eerste naar binnen toe. Ze wacht me moeder naar binnen loopt en dan pas loopt ze na binnen.

Ze is ook heel schrikkerig. En bang voor mannen. We hebben haar ook nog niet horen blaffen.

Verder is ze heel lief, ze zit ook graag op je schoot. Ze is ook wel aan hankelijk (vooral bij me moeder). ze loopt me moeder ook overal na.

groetjes veronique

Mlies

Re: mishandelt wel of niet? zo wel hoe er mee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:34

Misschien is ze gewoon nog wat gespannen omdat alles nieuw is, aangezien ze wel aanhankelijk etc is. Is ook een beetje moeilijk oordelen vanaf hier vind ik.
Denk dat je gewoon d'r rustig moet laten wennen, misschien wordt ze vanzelf wel rustiger. Lachen

Leuk iig dat je een hondje hebt, heb je ook een foto? Lachen

libra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:39

nee, moet nog foto's van haar maken
zodra ik gemaakt heb zal ik ze plaatsen. Lachen

ik hoop het want als we nu een krant oppakken kruipt ze inelkaar.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:59

libra schreef:
Ze loopt ook niet als eerste naar binnen toe. Ze wacht me moeder naar binnen loopt en dan pas loopt ze na binnen.

Dit zegt niks, dit hoort eerder bij de rangorde (baas/ranghogere als eerste door een opening en dan pas de hond die als het goed is lager in rangorde staat) dan bij mishandeling.
Maar door de andere dingen die je vertelt denk ik wel dat de hond menigmaal een klap te pakken heeft gehad.

Het vertrouwen winnen kost veel tijd en je ziet het misschien niet meteen, maar op een gegeven moment denk je, hee anders zou die bang zijn om weer een klap te pakken krijgen en nu niet... Dan ben je op de goede weg.

Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:07

Rustig blijven en héél consequent zijn. Zorg dat ze zich niet kan bezeren of te ver weg kan (het huis uit dus) als ze angstig reageert en negeer het verder. Doe gewoon je handelingen in huis zoals je die voordat ze kwam ook deed. Hoe meer je rekening gaat houden met de angsten van de hond op voor jouw normale dingen hoe banger ze zal worden. Jij draagt dan nl uit dat er iets aan de hand is en daar zal ze angstig op reageren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:03

heel veel positieve aandacht en bij alles wat ze goed doet haar de hemel in prijzen. Zelfs als ze naar je toe komt als je haar roept of als je haar vraagt om te gaan zitten.
Zo win je het vertrouwen van je hond.
zoga dat je hond een eigen plekje heeft om zich terug te trekken als die wilt gaan slapen of met rust wilt worden gelaten. (las al dat je een mand had)
Dwing nergens bij ,maar blijf rustig

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:40

Die van ons had dat ook, zorg dat je het wegkruipen niet beloond, als ze onder de bank kruipt, negeren, niet achterna en 'troosten' dan bevestig je haar gedrag.
en inderdaad, leuk leuk leuk doen, gek doen en leuk doen.
Maar ons golden retrievertje is nog steeds bang als je een krant, stok of iets van dat in de lucht houd, dan duikt ze nog steeds weg, gelukkig is de rest van haar gedrag wel verdwenen.
Succes, rustig aan en komt het vast goed!

ps super dat je haar uit het asiel hebben gehaald!!!!
*pluim*

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:46

Ik zelf heb ook een herplaatser in huis, die volgens zeggen niet is mishandeld is, maar gewoon bang, ik denk ook dat hij mishandeld is
Kranten is mijn hond ook als de doods voor
Je kon m ook niet vastpakken achter de voorpoten zeg maar, hij dook in elkaar, als je hem aan wou lijnen ging ie liggen, als je je stem verheft ligt ie plat op de grond, en zijn hoofd beschermen...
Wat ik er mee doe is dat gedrag negeren.... Het werkt hier het beste

Mischien heb ik dan wel het voordeel dat mijn hond pas een jaar is en de jouwe 7

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:47

Draverlove schreef:
Ik zelf heb ook een herplaatser in huis, die volgens zeggen niet is mishandeld is, maar gewoon bang, ik denk ook dat hij mishandeld is
Kranten is mijn hond ook als de doods voor
Je kon m ook niet vastpakken achter de voorpoten zeg maar, hij dook in elkaar, als je hem aan wou lijnen ging ie liggen, als je je stem verheft ligt ie plat op de grond, en zijn hoofd beschermen...
Wat ik er mee doe is dat gedrag negeren.... Het werkt hier het beste

Oh ja mijn hond is ook bang voor mannen, en sommige mensen heeft ie niks mee, en gaat ie tegen blaffen

Mischien heb ik dan wel het voordeel dat mijn hond pas een jaar is en de jouwe 7

libra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:13

dank jullie wel voor jullie adviesen Lachen

ik haalde gister een schoolboek uit m'n tas en tottie (zo noemen we totsel nu) rende gelijk bij me weg.
Als je haar wilt aaien moet je haar naar jou laten komen want anders rent ze weg.

We zijn thuis allemaal gek op haar Haha! en met jullie adviesen moet het wel goed komen met onze tottie Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:19

Pfff succes!

Hier ongeveer hetzelfde verhaal... een half jaar geleden een 6-jarig teefje uit het asiel gehaald. Ze komt uit een scheiding, eerst bij de één en toen bij de ander in huis gezeten om vervolgens een half jaar in het asiel gewoond te hebben.

Het is echt een hartstikke lief dier, maar zo vreselijk bang voor onverklaarbare dingen Ach gut Helaas bijt ze ook uit angst... en dat maakt het soms best moeilijk om haar te houden Bloos