Gezien mijn moeder de nare gewoonte heeft om altijd van die verloren zielen mee naar huis te nemen. Hebben we inmiddels een bulldog en een yorkshire'tje hier.
De bulldog zit in het andere huis samen met een jack en een herder gaat goed. Yorkshire zit hier samen met 2 jack russeltjes. Moeder en dochter.
Het valt me op dat dat kleine rotding (nee ik kan der echt niet uit staan) erg dominant is en inmiddels al verscheidene keren gevochten heeft met ma jack.
Ma jack is echter geen katje om zonder handschoenen aan te pakken (heeele lieve hond, heel sociaal, maar als ze haar aanvallen dan krijg je haar der echt niet meer vanaf

Yorkshire (die overigens de naam noizet draagt) met der lange haren ziet geen steek meer, maar ma jack vecht rustig door. Ja wat doe je dan?

Uiteindelijk een krant genomen en op ma jack der neus geslaan tot ze losliet, en vanaf dat ze losliet meteen weggeduwd met de voet (niet getrapt !!!

Niets aan de hand, yorkshire'tje was nog heel, ma-jack ook. Maar dit gebeurt wel vaker, de nacht van woensdag op donderdag waren ze weer verwikkelt in een gevecht. En dit keer had dochter-jack zich ook gemoeit, uiteindelijk uit elkaar gekregen en toen ze hier inde zetel lag, viel het me echt op dat noizet haar zooo uti daagd, heel de tijd pesten, 'happen' grommen enz enz.
Hoe pak je dit aan?
laat dit duidelijk zijn: als het aan mij lag was dat kreng van een yorkshire al lang terug naar vanwaar ze kwam (we weten de eigenaar maar mam wilt hen niet bellen of ze hun hond terug willen

Ligt dit in de yorkshire zijn karakter (dus heeft ie sneller de neiging, ik weet de opvoeding van der niet gezien ze nu vier jaar is en een vondelinge