wat aquarium vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

wat aquarium vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:42

Oke, het is weer even helemaal mis met mijn aquarium en ik dus een paar vraagjes...

Ik heb last van een flink slakkenoverschot. Ik heb puntslakken... Als ik vertel dat de bodem van mijn aquarium uit zwarte steentjes bestaat en dat de bodem bijna helemaal wit ziet van de slakken weet je hoe erg het is... Mijn vraag dus, hoe kan ik ze bestrijden?

Ook heb ik pas geleden 2 nieuwe visjes aangeschaft, de preciese naam ben ik vergeten, maar het is een kleine cichlide soort. Nu zag ik gister dat 1 van de 2 opgezwollen ogen heeft, nou weet ik dat het aan de waterkwaliteit kan liggen, maar ook dat het TBC kan zijn... Wie weet hoe ik er achter kom welke van de 2 het nou is? Het is overigens (nog) de enige vis met opgezwollen ogen.

Dan heb ik ook nog een hoogvinkarper die steeds dunner wordt, ondanks dat hij goed eet en nog actief is, ouderdom ofzo?

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden, alvast bedankt!

Hester

Re: wat aquarium vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:39

Het slakkenoverschot is te bestrijden met 'n medicijn, daarnaar kun je vragen bij de dierenwinkel. Ook kun je vissen kopen die slakken eten.

Als de opgezwollen ogen aan de waterkwaliteit te danken zijn, zou water verversen moeten helpen. En dat kan nooit kwaad, dus afhankelijk van hoe lang geleden 't is dat je water ververst hebt, 10 tot 30% water eruit halen, en kraanwater erin. Dit kraanwater kun je van ongewenste metalen en vervuilingen ontdoen door een watervoorbereider te gebruiken, ook even naar vragen in de dierenwinkel.

Ik weet niets van hoogvinkarpers, dus (ik val in de herhaling) vraag 't even bij de dierenwinkel.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 16:25

Ja, ik heb wel eens van dat spul gehoort, maar dat is ook niet geheel gezond voor de vissen... En dan zijn er natuurlijk nog de kogelvissen, maar die moeten altijd slakken eten en als ze die uiteindelijk niet meer hebben gaan ze andere vissen lastig vallen en dat terwijl ik alleen maar schuwe vissen en gesluierde vissen heb... Of zijn er nog andere vissen die slakken eten?

Water heb ik vorige week nog ververst voor 1/3 deel...

*gaat dat nog maar een keer doen*

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!

Iemand anders nog ideeen?

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:44

ik ga mee met Clitia Knipoog