een van de katten doet vreemd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DMHorses

een van de katten doet vreemd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 18:07

Zoals de titel al zegt doet een van onze katten de laatste dagen een beetje vreemd. Hij toont niet ziek en heeft naar mijn weten ook geen vreemde ontlasting en eet goed, maar hij heeft geen stem meer en het is steeds net of ie moet braken, alleen komt er niks uit. Het lijkt wel alsof ie een soort aanval krijgt ofzo, hij blijft maar de hele tijd met ze kop omlaag zitten alsof er echt heel wat uit zal komen, alleen komt er steeds niks.
Nou is het zo dat wij een jong katje in huis hebben die zwaar verwaarloosd was en eentje die is overleden. Met dat ene katje gaat het nu heel erg goed, die toont ook gezond, heeft alleen nog wat last van ze oogjes maar is verder dik in orde.
Ook hebben wij nog een andere volwassen kater die heeft verder nergens last van.

Ik vraag me dus af of dit een besmettelijke ziekte kan zijn van die kleintjes afkomstig en of het met deze verschijnselen nut heeft om naar de dierenarts te gaan. Nou kun je je afvragen waarom ik dat niet meteen doe uit voorzorg, maar deze kat is heel erg moeilijk bij de dierenarts, hij heeft er een bloedhekel aan en het is echt een heel gevecht met veel stress als hij erheen moet.
Ik hou hem natuurlijk goed in de gaten en zal voor de zekerheid morgenochtend de dierenarts even bellen wat het kan zijn. Maar misschien is er iemand die nu al wat wat dit kan zijn en wat ik er eventueel aan kan doen.

Annemariet

Re: een van de katten doet vreemd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:10

Misschien moet ze een braakbal op braken?? Zo doen katten dat...
Het geluid dat ze maken dan is niet smakelijk...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:48

zijn alle katten ingeënt???

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:17

Het katje dat overleden is, wat voor verschijnselen had die ? en verder, zelfde vraag als Promessa

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:39

als ze nl. niet zijn ingeënt kan het idd een virus zijn wat overdraagbaar is van kat op kat..
de kat die die rare verschijndelen heeft hoe oud is tie???

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:42

als een kat de neiging tot braken heeft en er verder niets uitkomt kan er een haarbal vast zitten, ook zou ie een keelonsteking kunnen hebben. Miauwen gaat dan ook niet, er komt dan geen geluid uit.

dus toch maar naar de DA, neem thuis vast (als het je lukt) zn temperatuur op want door de stress kan die gaan stijgen en krijgt de DA een verkeerd beeld.

Voor haarballen is speciaal voer te krijgen en ook haarbalpasta maar ga eerst maar eens naar de DA dan weet je het tenminste zeker.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 10:13

hij is inmiddels alweer helemaal beter(hij zeurt weer als vanouds)
ik was even bang dat het idd iets besmettelijks kon zijn, die kleine is overleden aan uitdroging en ondervoeding, maar die had natuurlijk van alles onder de leden kunnen hebben.
Ik denk idd dat het iets van een haarbal was ofzo...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:18

cissy schreef:
als een kat de neiging tot braken heeft en er verder niets uitkomt kan er een haarbal vast zitten, ook zou ie een keelonsteking kunnen hebben. Miauwen gaat dan ook niet, er komt dan geen geluid uit.

dus toch maar naar de DA, neem thuis vast (als het je lukt) zn temperatuur op want door de stress kan die gaan stijgen en krijgt de DA een verkeerd beeld.

Voor haarballen is speciaal voer te krijgen en ook haarbalpasta maar ga eerst maar eens naar de DA dan weet je het tenminste zeker.

gelukkig dat hij weer beter is.

@ Cissy: werkt dat echt die pasta voor haarballen ?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:23

DMHorses schreef:
ik was even bang dat het idd iets besmettelijks kon zijn, die kleine is overleden aan uitdroging en ondervoeding, maar die had natuurlijk van alles onder de leden kunnen hebben.

had die kleine ook diaree??

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:26

Mist schreef:
cissy schreef:

gelukkig dat hij weer beter is.

@ Cissy: werkt dat echt die pasta voor haarballen ?

Mijn kat maakt af en toe ook van die rare geluiden. Ik gebruik dan van die pasta tegen de haarballen. En dat werkt prima!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:46

Promessa schreef:
DMHorses schreef:

had die kleine ook diaree??

nope dat niet, ze had wel vaste ontlasting maar ging allemaal niet zo makkelijk, ze is na 1,5 al overleden dus we hebben haar ook niet lang meegemaakt....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:15

oww okeej

het klonk namelijk alls kattenziekte...
maar als tie geen diaree had is dat niet het geval geweest..

ik ben blij dat het nu weer goed is met die andere kat... maar hou hem wel ff in de gaten hoor...

groetjes

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:25

ik zou wel even in de gaten houden of je kat zijn stemmetje al weer terug heeft...mijn poes heeft ook een keelontsteking gehad en moest wel degelijk een kuurtje om haar weer even op te peppen Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:45

Promessa schreef:
oww okeej

het klonk namelijk alls kattenziekte...
maar als tie geen diaree had is dat niet het geval geweest..

ik ben blij dat het nu weer goed is met die andere kat... maar hou hem wel ff in de gaten hoor...

groetjes

Dacht ik ook aan idd, maar vaak redden ze het niet tot het diarree stadium (helaas)

meloenpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:48

heej, zit er niet wat in zijn keeltje?