Is hier iets tegen te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Is hier iets tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:42

Het zit zo ik heb Pino nu 5 jaar en hij is ondertussen 11.

Maar hij wordt steeds zenuwachtiger. Al vanaf dat we hem hebben blaft die naar de postbode. Vind die niet erg die riep hem even hij was stil. De laatste tijd gaat het steeds meer worden. Het is alles wat langs loopt en hij niet kent. Naar bepaalde auto's de stofzuiger.

Hij begint ook behoorlijk sjagrijnig te gedragen in huis. Wanneer hij ligt te slapen begint die te grommen mopperen als je tegen hem aanstoot.

We zijn met dit gedrag al naar de DA geweest. Dat was in maart Hij had toen ook last van zijn rug. Dat is verholpen. En volgens de dierenarts lag het verder aan de beginnende staar.

Maar ik voel dat ik het niet lang meer kan handelen ik begin steeds minder geduld te krijgen. Dus zijn er mensen die een oplossing weten. Want nu uit ik het nog tegen me pa maar die knoop in mijn lost niet vanzelf op. Ik wil een oplossing.

Arabian_Girl

Re: Is hier iets tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:45

heb ook een hondje die dat doet.maar heb ook geen oplossing verder.die deed het in het begin ook wel.maar nu doet ze het allemaal een stuk meer.ze is nu 5

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:47

Als je da beginnende staar heeft gezien zal je hond daar wel minder zeker van zijn geworden, hij ziet minder dus gaat hij vast in de verdediging om ervoor te zorgen dat hem niks overkomt.. Probeer hem een beetje af te leiden als er iemand langs komt, bijv; dan de aandacht op jouw laten richten, hij moet de hele tijd naar jou kijken en dan krijgt hij een koekje als de postbode weg is Lachen misschien dat hij dan nog de klik krijgt dat een vreemde een koekje bij jou betekend.. maar bij een oudere hond komt dat misschien wat moeilijker.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:04

de leeftijd en symptomen kunnen ook op beginnende dementie duiden. Honden hebben daar ook last van net als mensen. Vaak gaan ze ook hun dag/nacht ritme omgooien en vergeten ze bepaald aangeleerd gedrag, bijvoorbeeld bij het horen van de sleutels staan ze niet meer meteen voor je neus. Maar de staar kan er ook bes mee te maken hebben hoor, blinde honden kunnen zich prima redden maar het is wel even wennen natuurlijk als je minder ziet dan tevoren.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:51

Ik denk ook dat hij zich meer wil verdedigen met die staar. Probeer telkens als hij blaft, hem voor te zijn. Laat hem dan dingen doen (zitten, liggen, achter bal als dat kan...) die hij wel kan en begrijpt en beloon als hij dat goed doet. Laat hem bvb zitten net voor de postbode komt en beloon. Leer hem dat nieuwe dingen leuk zijn en een snoepje of een speeltje kunnen inhouden.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:02

Staar kan ook een gevolg zijn van te hoge bloeddruk, in plaats van een kwaal op zichzelf.

Mijn bejaarde poesje werd schrikachtiger en inderdaad zenuwachtiger. Naar dierenarts: staar. Dat kan aan haar bloeddruk liggen. Bloeddruk gemeten, pilletjes gekregen, staar weg, poes weer her old self.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:04

Clitia schreef:
Staar kan ook een gevolg zijn van te hoge bloeddruk, in plaats van een kwaal op zichzelf.

Mijn bejaarde poesje werd schrikachtiger en inderdaad zenuwachtiger. Naar dierenarts: staar. Dat kan aan haar bloeddruk liggen. Bloeddruk gemeten, pilletjes gekregen, staar weg, poes weer her old self.

De bloeddruk is ook gemeten en die was goed. Maar dementie dat zou heel raar zijn. Ik dacht altijd dat je conditie ook achteruit ging. En zijn conditie is super. Een uur anderhalf uur fietse draait die zijn poot niet voor om.

En ik zal gaan proberen hem meteen af telijden wanneer er iets komt.

Vanochtend deed die ook iets dat die nog nooit heeft gedaan. Mijn tante kwam op bezoek. En terwijl ik mijn tante uitliet, heeft hij mijn brood opgegeten. Dit heeft die werkelijk nog nooit gedaan. Ik wist dan ook niet goed hoe ik hem moest straffen. Maar heb hem meteen naar zijn plaats gestuurd. Was dit een goede manier??

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:37

Misschien wordt ie wat minder sjacho als je 'm genoeg voert?

Just kidding hoor Knipoog

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:49

ohhw is dat het. Ik vond al dat die emmer zo vol bleef met brokken.

Maar hij heeft vandaag voor het eerst niet geblafd tegen de postbode. Door hem te laten zitten. Toen die weg was even gespeeld. En toen ging die rustig liggen.

Alleen jammer dat maandag school weer begint en dan ben ik er niet meer om die tijd.