Kat poept opeens in huis :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Kat poept opeens in huis :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 15:27

Hoi bokkers!

Onze 3 jarige poes heeft een week of 3 geleden ernstige diaree gehad. Haar ontlasting wat zo dun dat het er gewoon uitliep en ze het dus door de hele kamer verspreidde (sorry voor de details).
Na een paar dagen wisselden harde en dunne ontlasting elkaar af. Omdat dit bleef aanhouden zijn we naar de dierenarts gegaan. Die heeft haar onderzocht en kon niets vinden, we hebben toen medicijnen tegen diarree en apart voer meegekregen. De diarree is opgehouden dus dat probleen is opgelost.

Maar nu blijft ze elke nacht in huis poepen. Ze poept dan op de bak en één keer ergens in huis. Op de vloes of op de stoelen, echt geen pretje.
Wij zijn hier ten einde raad en zijn het strontruimen nu wel zat. Weet iemand van jullie misschien waardoor dit gedrag blijft aanhouden en waardoor het misschien veroorzaakt wordt?

Lieneke_

Re: Kat poept opeens in huis :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:14

hebben wij ook gehad.. zijn ermee naar de dierenarts gegaan en hebben daar speciale pilletjes gekregen..
waarschijnlijk is er met jou kat dus ook iets mis in zn buik..
wij moesten de pilletjes n maand lang door zijn eten doen en daarna was het helemaal over!

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:44

Kan het zijn dat zij niet graag op een vuile (lees 1 keer gebruikte) bak gaat? Als je het kan, probeer dan eens een extra bak te zetten. Misschien dat ze gewoon liefst in een propere bak gaat.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:48

Ik denk dat het door de stress van de ziekte en DA bezoek komt, dan weten ze gewoon niet meer waar hun behoefte te doen door de veranderingen. Ik zou meer kattenbakken zetten doorheen heel het huis en flink belonen als je het ze daarop ziet doen. Laat die dan ook staan!
Er bestaat ook een spray op de markt die voor katten gerustellend werkt, felifriend.
Heb je nog andere katten in huis? Zo ja, op welke bak gaan die?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:52

ik hou dit ook even in de gaten!!
meestal zou je het op kunnen lossen door speciaal spul te sprayen!!
ikzelf heb 5 katten, 2 kattenbakken en elke dag verschoon ik ze!!
toch ligt er iedere dag opnieuw [ net als bij jou] een flinke drol ergens in huis...

bij mij helpt de spray ook niet...erg lastig dus Ach gut

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:05

nightlover schreef:
ik hou dit ook even in de gaten!!
meestal zou je het op kunnen lossen door speciaal spul te sprayen!!
ikzelf heb 5 katten, 2 kattenbakken en elke dag verschoon ik ze!!
toch ligt er iedere dag opnieuw [ net als bij jou] een flinke drol ergens in huis...

bij mij helpt de spray ook niet...erg lastig dus Ach gut

Wellicht omdat katten hun eigen bak op prijs stellen, en twee bakken op vijf katten veel te weinig is. Minstens 1, en 't liefst twee bakken erbij. Dat scheelt ook in 't aantal keer schoonmaken.

Vaak is 1 kat de laagste in rang, en mag deze van de andere katten niet op de bak. Daarom moeten ze in principe ook 1 bak per kat.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:13

[/quote]
Wellicht omdat katten hun eigen bak op prijs stellen, en twee bakken op vijf katten veel te weinig is. Minstens 1, en 't liefst twee bakken erbij. Dat scheelt ook in 't aantal keer schoonmaken.

Vaak is 1 kat de laagste in rang, en mag deze van de andere katten niet op de bak. Daarom moeten ze in principe ook 1 bak per kat.[/quote]

zal ik er even bij vertellen, dat 2 van mijn katten al 13 zijn!!
de 2 jongste zijn ook al 5 en dit is echt altijd goed gegaan!!
had er 3 maar 1 is aan vervanging toe,dus even halen van de week...

er is bij ons thuis altijd wel iemand thuis, en als er iets wordt gelegt word het gelijk weg-gehaalt!!

ik kan je trouwens geen ongelijk geven in je verhaal!!
advies zal ik opvolgen Ach gut

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:54

Erg bedankt voor de reactie's. Toch maar eens de DA bellen denk ik. Het is niet dat ze niet op een 'vuile'bak wilt gaan. Ze heeft dit namelijk nog nooit eerder gedaan. Bak wordt elke dag verschoond. Ze is naar mijn mening gewoon nijdig dat wanneer je 's nachts een keer naar de wc gaat, je weer terug in bed duikt. Vaak ligt er pas daarna een drol hebben we ontdekt. Dus misschien is het wel 'protestkakken':P. Iemand ervaringen hiermee?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:59

Wel 'n hond die, na lang alleen thuis te zijn geweest, op de mat ging zitten plassen terwijl de voordeur openging...

Als dat 't geval is, is een (tijdelijke) bench allicht de oplossing: als je gaat slapen krijgt de kat z'n natje en z'n droogje, z'n mandje, en z'n bak, in 'n bench. En dan heeft naast de bak poepen geen zin meer.

En als ze die optie dan weer vergeten zijn, kan de bench weer op zolder weggestopt Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:03

Bedankt Clitia, misschien is dat een oplossing!:)