voeding weespoesje 3 weken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

voeding weespoesje 3 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:49

hallo,

we hebben hier een poesje nu moeder stoote haar af.
nu hebben we haar halfvolle opgewarmde koe melk gegeven ze dronk zelf van het schoteltje.

maar is koe melk niet schadelijk voor een katje?en hoe vaak om het uur moet ze het krijgen? we houden dr niet maar de komende uren moeten we er wel voor zorgen dus... vertel jullie tips maar eens!

alvast bedankt

RelarDevi

Re: voeding weespoesje 3 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:50

Idd geen koeienmelk geven. Je kan het beste even naar DA bellen en informatie vragen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:51

waarom geen koemelk dan?

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:53

je kan via de dierenarts speciale kittenmelk krijgen, daar zitten voedingsstoffen in speciale voor de kleine wat het koemelk niet kan bieden! Is gewoon aanmaakmelk en kan je zobij de dierenarts halen. succes!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:56

Wij hebben twee kittens zelf grootgebracht vanaf dag 1. Bij de dierenwinkel kun je een pot poedermelk halen voor kittens, die je dus aanlengd met warm water. Evt kun je daar ook flesjes krijgen. Koeienmelk zit lactose in geloof ik wat niet goed is. Evt aanlengen met water haalt dat gehalte ook omlaag, maar voor kittens zou ik toch gaan voor de poedermelk.

Verder is het belangrijk dat je helpt bij het plassen, dat kunnen ze eerst nog niet zelf (misschien jouw poesje nu wel dat weet ik niet.) je moet ze dan boven de kattenbak/gootsteen houden en over hun buik wrijven.

succes!

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:57

ja ind, naar de dierenarts en vragen of hij ook aanmaakmelk heeft, zit in een busje en dan warm water erbij en je hebt melk,
koemelk is te vet en daarom niet echt geschikt voor de kleintjes, daar raken ze van aan de diaree en dan drogen ze alleen maar uit.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:59

Katj e mag geen koeienmelk omdat daar te veel lactose in zit. Daar krijgt het katje diarre van en dan droogt het uit! Dat wil je niet.

Er is speciale kittenmelk voor precies jouw situatie. Verkrijgbaar bij elke dierenarts.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:07

oke heel erg bedankt hier hebben we iets aan!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:10

hm mn moeder dacht ook aan bambix maar dat is ook niet wat lijkt me ofwel. vanavond zal die dan pas goede melk krijgen...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:15

Hoezo vanavond, kun je niet zelf naar een dierenwinkel?

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:17

Nou tot die tijd zou ik dan beter helemaal niets geven, ja water.
Wat wel voor zo even kan is de kattenmelk van Whiskas, die is ook lactose verlaagd en kun je zo in de supermarkt kopen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:18

in de supermarkt (vomar Knipoog ) Daar kun je voor weinig geld kattenmalk kopen dat is het beste

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:23

ik heb nu drie katjes van 3 weken
heb ze vanaf dag 1 zelf gevoed
Ze moeten om de drie uur speciale kittenmelk hebben! van andere melk krijgt ie diarree en dan droogt ie uit, en dan gaat niet goed natuurlijk.
Ook moet je hem stimuleren om te plassen/poepen als de moeder dat niet doet
wil je meer weten, pb me dan even, ik kan je wel verder helpen, zit er nu zelf midden in!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:27

Citaat:
in de supermarkt (vomar ) Daar kun je voor weinig geld kattenmalk kopen dat is het beste

nee, het beste is bij de dierenarts speciale melk te gaan halen, voor weinig geld is van alles te koop maar dat wil niet zeggen dat het ook goed is...

Je kunt wel bambix geven maar daar moet toch ook wat van die kittenmelk doorheen. Geef de melk niet te warm ivm verbranden en niet te koud ivm buikpijn.
Koop ook alvast wat babybrokjes van Royal Canin, meestal gaan ze met een week of 4 al wat vast voedsel eten en dan kun je die brokjes geweld in warm water gaan geven. Dat scheelt weer flessen. Knipoog
Als ze drie weken zijn zul je toch nog meerdere malen per dag een kleine hoeveelheid moeten voeren, maar dat kan je dierenarts je wel vertellen. let op dat je niet teveel in 1 keer voert dan kan het maagje klappen of ze spugen alles weer uit.
Je kunt ook met een week of 4 een beetje Hills AD (dierenarts) door de melk doen, dan leren ze ook wat vleessmaak is. Na een paar dagen kun je dan de melk steeds minder laten worden en meer vlees of gewelde brokjes geven.

Succes!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:27

Ik koop poedermelk gewoon bij de dierenwinkel trouwens! is het beste, het is nu zo belangrijk dat ze alle goede bouwstoffen binnen krijgen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:31

Eventueel kun je voor nood koffiemelk aanlengen met water.
Deze tip komt van ervaren fokkers.

Als ze een week of 4 oud zijn kun je beginnen met het voeren van vlees of brokjes.
Als je blik wilt gaan geven, koop dan ajb hoogwaardig blikvoer, Prins, Royal Canin, Hills, Iams.
En geen whiskas o.i.d. je kitten komt geheid aan de diarree.

De kittenbrok week maken met water of speciale kittenmelk.
Je kunt het ook vermengen met het vlees of blik.

Als je diepvries vlees, speciaal voor katten, geeft; zorg dan dat het op kamertemperatuur is.

Succes met je kitten.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:09

euhm nou waarom nu niet naar de winkel omdat de kitten vanavond weg gaat dus dat dan zit je met het spul en als er tijdelijke andere oplossing is, is het toch ook goed..bedankt voor de tips in iedergeval wat mij betreft kan er een slotje op want ik heb de info die ik hebben wil.. of er moeten mensen zijn die ook wat willen weten... dus slotje

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:03

Tja tot hoever voel je je verantwoordelijk voor een dier? Tot de voordeur? en dat was het dan? Mooie boel!!!!