kat met wormen, wat nu?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justnon

kat met wormen, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 09:55

Beetje vies verhaal misschien maar wil graag weten wat jullie zouden doen!

Ik heb drie katten thuis, 2 maincoons en een htk kat. Zoals jullie weten hebben main coons een lange vacht die je regelmatig moet verzorgen.
Ik was dus zaterdag lekker bezig met mijn jongste maincoon (8 maanden) te kammen en zij heeft vaak dat haar ontlasting in die haren blijven plakken dus ik pak een klein schaartje en wil voorzichtig de vieze stukjes eruit knippen. Dus ik leg haar op der rug en ik ben aan het knippen bij haar poepertje (wat een woord) Koe en in ene komt een een witte slier uit haar kontje, dus ik schrik me dood en laat haar gauw los.
Ik ben gelijk naar de winkel gerent en heb ontwormingstoep gehaald, gelijk alle 3 ontwormt.
Maar nou vroeg ik me dus af of dit geneog is, hoeland duurt het voordat dat ding eruit komt, ik heb haar ontlastign al nagekeken maar ik zie er niks in dus ik heb op internet gekeken en denk dat het een lintworm is. Poept ze die na eneige tijd gewoon uit en moet ik haar nou na een week nog een keer ontwormen of is het goed zo?
(nou moet ik wel zeggen dat ik veels te makkelijk ben geweest en ze niet regelmatig ontwormt heb Ach gut )
Iemand ervaring met deze situatie en wat hebben jllie toen gedaan?

Ylana

Re: kat met wormen, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:57

Met welk middel heb je ze ontwormd?
En als het goed is staat er in de bijsluiter van het middel wanneer je, in geval van besmetting, weer moet ontwormen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:58

Je kunt beter even naar de dierenarts fietsen en daar een wormpilletje halen. Die werken beter. Ik heb dit eeen keer gehad met mijn kat. Had hem al een wormpil van de dierenwinkel gegeven maar het hielp niet. Daarna heeft hij er 1 gehad van de DA en binnen een paar minuten heeft ze een lintworm van een meter uitgespuugt Misselijk

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:04

Ik heb het bij de dierenwinkel gehaald van het merk "No Worm"
Er zaten 8 pillen in en 1 pil voor 2 kg kat

Het is idd wel een idee om toch nog even een wormenpilletje bij de dierenarts te halen

Ylana: Hoe kwam jij erachter dat ze een lintworm had? Zag jij die lintworm ook bij der poepertje eruit komen?

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:05

oeps ik bedoelde Cookies:

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:11

Vehlan schreef:
Ylana: Hoe kwam jij erachter dat ze een lintworm had? Zag jij die lintworm ook bij der poepertje eruit komen?

Mijn katten hebben nog geen wormen gehad. Ik ontworm ze regelmatig Bloos
Ik heb het wel bij mijn hond gehad die toen pup was, 5 jaar geleden.
Zij was wagenziek en spuugde toen wormen uit.
Paniek alom kan ik je vertellen.
Ik heb haar ontwormd, en ik geloof 10/14 dagen later weer. Nooit meer wormen gezien.
Wormen zijn niet echt iets om van in paniek te raken. Goed ontwormen nu, gaat het vanzelf weer over.
Het is alleen gevaarlijk wanneer je er niets aan doet.
Alleen over je opmerking om nog even iets bij de DA te halen...
Let op dat je ze niet over doseert. Neem even contact op met je DA. Ik weet zeker dat hij zegt dat het goed is zo, of misschien dat je over twee weken de behandeling moet herhalen. Zeg er wél bij dat je ze dus al behandeld hebt.