Reactie van je andere hond bij dood hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Reactie van je andere hond bij dood hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:08

Vandaag is onze oudste hond overleden. Is ingeslapen, had een herseninfarct gehad.
Mijn vraag is nu. Hoe gingen jullie honden ermee om toen één van je andere honden doodging. Onze jongste hond, die dus als pup bij de nu overleden hond kwam is helemaal zichzelf niet. Heel rustig, wil niet bij ons liggen etc. Terwijl hij normaal zo aanhankelijk is.

Hoe ging dit bij jullie? En hoelang duurde dit?

Sting

Re: Reactie van je andere hond bij dood hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:10

Ik heb wel eens gehoord dat dieren afscheid moeten nemen. Ik zou dus proberen de dode hond een tijdje in de kamer te leggen, zodat de andere hond kan zien dat hij echt dood is. Zoals het nu lijkt voor je andere hond is de dode hond gewoon weg...
Gecondoleerd, en ik hoop dat je andere hond snel opknapt.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:11

Dat is allemaal gebeurd. Jongste hond was erbij toen Soto een spuitje kreeg. Daarna heeft soto nog hele tijf hier gelegen en Seda heeft ook aan hem gesnuffeld enzo. Toch zoekt ze hem nog... Ze weet wel dat hij echt dood is denk ik, want anders zou ze niet zo sip zijn.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:16

Hoi,

Ik herken je verhaal. Toen onze 2 oude honden 'oud' werden hebben we 2 puppies erbij genomen, zodat die door de andere honden 'opgevoed' zouden worden. Ze zijn nog bijna 2 jaar samen geweest, toen onze oudste 2 honden allebei kanker kregen en erg ziek werden. Omdat deze honden erg aan elkaar gehecht waren hebben we ze samen en tegelijkertijd in laten slapen. Dat ging zo mooi, ze ging helemaal bij elkaar liggen!
Maar goed... toen ze er een keer niet meer waren, heb we de jonge honden 1 voor 1 in de keuken gelaten, waar de oude honden samen lagen. De hondjes snuffelden voorzichtig aan ze en probeerde ze likjes te geven enzo. Daarna waren ze erg timide (terwijl het jonge, drukken honden waren) en wilde ze een paar dagen slecht eten. Ze waren echt helemaal uit hun doen. Dit heeft in elk geval een paar dagen geduurd, waarna het vanzelf weer wat beter ging. Maar ze weten het dus dondersgoed en waren helemaal rustig enzo!

Groetjes, Mariska

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:07

Ik had eerst 3 honden. Toen de een dood ging had mijn ene hondje dit heel snel door, een keer ruiken en ze moest niets meer van hem weten. De ander heeft nog een tijdje gezocht maar ze waren niet echt gehecht aan elkaar en dit was dus ook niet echt dramatisch voor hun. Toen mijn teefje korte tijd later overleed was mijn reutje compleet van slag. Hij is mee geweest naar het crematorium en daar zag je op een begeven moment dat hij het wist. Hij is echt een hele tijd van slag geweest, ze was namelijk zijn allesje en hij hing ook echt aan haar. We hebben een maand na haar overlijden een pupje genomen in de hoop dat hij weer wat op zou leven. Eerst wilde hij niet veel van haar weten maar na zo'n 1,5-2 maanden merkte je dat het beter ding. We hebben haar nu 2,5 maand en het gaat steeds beter en hij accepteert haar nu ook volledig. Hij begint ook echt weer op te leven en dat is wel heerlijk om te zien!

Sjorsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:15

Bij mij ligt het nog heel vers in het geheugen.. Afgelopen maart..
Wij hadden 2 honden.. Max van net zes en Boey van bijna 5.
Max kreeg een acute hartstilstand.. Vreselijk.. Het huis was te klein..
Het leek eerste instantie dat Bo het niet echt door had...
We hebben hem na een uurtje even met Max alleen gelaten, maar dat wilde hij niet...

De dagen erna werd hij wat stiller als normaal..
Na verloop van tijd ging het voor ons gevoel weer wat beter..
Hij kreeg natuurlijk ook alle aandacht.. Hij was wel veel liever dan daarvoor.
Hoefde ook de aandacht niet meer te delen..

Na een maand of anderhalf merkte we dat het minder ging met hem.. Hij mistte zijn speelkamaraadje.
We hebben toen na veel overwegen besloten om géén hond erbij te nemen, omdat hij zo veranderd was in de positieve zin.. En omdat dat voelde als vervanging..
Max is voor ons nooit meer te vervangen, maar zo snel voelde als verraad..
Dat werdt een kitten.. Een geweldige beslissing, want ze vechten er lustig op los... Mijn zoontje is nu ook vervanging voor Max.. Die krijgt nu de leeftijd dat hij leuk kan spelen..

Ik denk dat elke hond het anders verwerkt..
Het enige wat je nu nog van alles aan Bo ziet is dat hij zwart was en nu deels grijs is....
Dus het geeft wel degelijk een hond een opdonder...

Jij heel veel sterkte met je verlies.. Ik weet hoe hard het is...
Veel met de andere hond doen.. Lekker naar het bos/strand/ enz...
Jank maar lekker uit.. Dat helpt echt....

Als ik het liedje van James Blunt, Goodbye my lover hoor.... Huilen Precies die tijd..

Sterkte en een dikke knuffel.. Ach gut

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:57

Het is misschien wat cru, maar onze hond leefde eigenlijk weer een beetje op...

Wij hadden een golden retriever en een flatcoated, de golden was het oudst. Nadat de golden een jaar of twee was kwam de flatcoated erbij. De flatcoated hing erg aan de golden, de golden kon goed met 'm overweg maar had hem niet echt 'nodig'. De flatcoated overleed het eerst aan kanker. De golden kreeg daarna natuurlijk weer de volle aandacht, en omdat het altijd wel een dominant beest was vond ie dat heerlijk. Eigenlijk totaal geen sporen gezien van dat hij de andere hond miste of iets dergelijks. In die zin is het denk ik ook maar beter dat de flatcoated het eerst gegaan is, want ik denk dat als het andersom was geweest dat de flat zich geen raad had geweten.

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:17

Ook mijn ervaring is dat de overgebleven hond een tijdje wat sip en lusteloos is, maar dit gaat vanzelf weer over. Bij de een zal dit een paar dagen zijn, bij de ander misschien wel maanden..

Wij hadden een 12 jaar oude flatcoad retriever en toen kregen we vanuit omstandigheden een labrador pup erbij.
Oude hond leefde weer helemaal op en hebben we op zijn 16e in laten slapen. Jonge hond was een paar weken lusteloss, zwaar opkijken als hij in de verte een zwarte hond zag enz.
Maar hij genoot ook wel van de extra aandacht.

De labrador is nu zelf 14 en mijn ouders (woon ondertussen niet meer thuis) hebben weer een labrador pup erbij genomen (is nu bijna 1). Ook nu weer leeft de oudste gewoon op, ze spelen veel met elkaar en de oudste voed de jongste op.
Ben ook benieuwd hoe het hier zal gaan als de oudste overlijd, want de jongste hangt best wel aan hem.. Maar de tijd zal het leren.

In ieder geval nog veel sterkte met het verlies, weet dat het moeilijk is.. Vertoetel je hondje maar wat extra..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:30

Ik heb het nu 2 keer meegemaakt, en beide keren ging de overgebleven hond echt proberen om leven in de overleden hond te krijgen: met het pootje, snuffelen enz.
De eerste keer ging Spikkel echt op het graf lggen, at niet meer, en viel heel erg snel af. Toen hebben we pebbles gekocht en leefde ze erg op.
helaas is zij een half jaar later ook overleden, maar Pebbles had daar minder moeite mee. Nu emrk ik wel dat hij, nu hij 1,5 is, echt een maatje mist om mee te raggen. Maar dat komt wel goed.

Josa, heel veel sterkte in ieder geval met je verlies.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:35

wij hebben toen onze bendji nog leefde in de mand in de kamer gelegt, onze noah erbij gehaalt, die vond het niet tof, hij is in de gang gaan liggen en het was goed.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:36

Wij hebben altijd honden gehad, dus jammer genoeg ook al enkelen moeten laten inslapen.
De DA kwam dat hier dan thuis doen, en als ze 'weg' waren, lieten we de andere honden er even aan snuffelen. Ze gingen precies echt om de beurt even kijken, en liepen dan weer weg.
Ze hebben er ook nooit naar gezocht.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:55

Toen wij onze vorige bouvier moesten in laten slapen (thuis gebeurd) was Patches, de kat die met hem opgegroeid was helemaal van streek, en hij bleef van streek, na 3 weken hadden we een grotendeels kale kat- hij begon zijn eigen haar uit te trekken ! dit ging pas over toen we (eigenlijk voor onze verwerking te snel) een andere hond erbij namen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 12:22

Klinkt gelukkig allemaal goed... Met Seda gaat het wel redelijk. Ene moment erg vrolijk en speels, andere moment is ze echt aan het zoeken, hoewel ze soto toch echt dood heeft gezien en geroken... Ze is wel veeel rustiger. Maar als ik deze verhalen lees komt het wel goed, maar wle vaak met een nieuwe hond erbij. Deze komt er bij ons ook weer. Niet als vervanging, maar wel als troost en speelmaatje voor onze hond...