konijn met haarbal-> laxeermiddel-> waar kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

konijn met haarbal-> laxeermiddel-> waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:39

Hallotjes!

Mijn konijn heeft last van een haarbal en nou las ik dat je je konijn dan een beetje laxeermiddel moest geven.
Maar nu is mijn vraag waar haal je zoiets nou?

Ik hoop op snel antwoord,

Liefs Yvotje & het zielige konijntje Vork

Lau_Ra

Re: konijn met haarbal-> laxeermiddel-> waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:08

Mijn konijntje heeft dat ook gehad, en kon toen niet meer eten en poepen. Boos! maar we waren naar de dierenarts gegaan, heeft hij een prikje gehad in zij ruggetje. en we kregen een klein spuitje mee en laxeermiddel voor kleine kittens. Moest je daarvan 2-3ml indoen en in het mondje van je konijntje spuiten. Wel aan de zijkant want daar zitten geen tandjes en kiezen.
Anders ga je gewoon even naar de dierenarts met je konijntje en die legt het verder wel uit Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:09

er bestaan middeltje voor dat je gewoon in je speciaalzaak winkel kan kopen Haha! ben de naam nu wel juist kwijt

Jamayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:11

Voor mijn kat met een haarbal heb ik twee weken terug laxeermiddel gehaald bij de dierenarts. Ik hoefde niet op consult en het kostte 10 euro.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:34

Je kunt bij de DA inderdaad als je uitlegt dat je diertje last heeft van haarballen meestal gewoon laxeermiddel mee krijgen.
Kijk anders ook eens in de dierenwinkel, misschien verkopen die ook kleine hoeveelheden laxeermiddel. Je kunt bijvoorbeeld Parafine gebruiken.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:30

Mijn konijn heeft dit ook gehad. Ik heb toen via de DA een laxeermiddel meegekregen. Ook moest ik hem een speciaal groen papje, wortelpap en ananas sap geven. Het was toen een heel gedoe, maar hij is er wel vanaf gekomen.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je nijn! Lachen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:33

Vers ananassap, dus niet uit een pak helpt inderdaad goed. Verder kan een kattenlaxeermiddel goed helpen. Kijk voor meer info eens op www.konijnen.nl en nog veel belangrijker ga naar de dierenarts.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:12

Als je gewoon naar de diernarts gaat krijg je vanzelf een middeltje mee en dan weet je ook meteen zeker dat je de juiste diagnose hebt gesteld en niet maar gewoon wat aanklooit

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:44

Heeey!
Je kan inderdaad beter naar de dierenarts gaan, want voor hetzelfde geld is het geen haarbal maar een verstopping door iets anders.
Om haarballen te voorkomen is het belangrijk dat je konijn voldoende hooi eet, niet teveel korrels en om de zoveeltijd een stukje vers(!!!) ananas krijgt. In ananas zit een bepaald enzym die de haren afbreekt, zodat ze makkelijk uitgepoept kunnen worden. Verder is het belangrijk om je konijn grondig te borstelen wanneer hij in de rui is, aangezien die losse haren vreselijk kunnen jeuken en dus voor haarballen kunnen zorgen!
Laxeermiddel zou ik nooit zomaar geven! Ook die pasta voor katten tegen haarballen zou ik niet geven, aangezien deze heel erg vet is.
Succes!
Naatje